Witamy na Fiat Klub Polska
-
Pierwszy bieg wentylatora
Panie i Panowie
Czy ktoś z Was orientuje się dla jakiej temperatury cieczy chlodniczej zalacza sie pierwszy bieg wentylatora? Dzisiaj zrobilem mala konfrotnacje i wentylator zalaczyl sie dopiero przy 97 stopniach C. Wydaje mi sie ze to byl piererwszy bieg i ze 97 to troche za duzo jak na niego..
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Pierwszy bieg powinien się włączyć 5-10 °C powyżej temperatury otwarcia termostatu, to taka bardzo ogólna zasada pasująca do 90% silników. W starszych autach różnie bywało, bo sterowanie włączeniem wentylatora było zwykle mechaniczne (włącznik bimetaliczny), ale zasada ta sama (montowano np termostat 90 °C i włącznik 95°C, i było OK dopóki jakiś mechanik łap nie wsadził).
-

Napisał
ata
Pierwszy bieg powinien się włączyć 5-10 °C powyżej temperatury otwarcia termostatu, to taka bardzo ogólna zasada pasująca do 90% silników. W starszych autach różnie bywało, bo sterowanie włączeniem wentylatora było zwykle mechaniczne (włącznik bimetaliczny), ale zasada ta sama (montowano np termostat 90 °C i włącznik 95°C, i było OK dopóki jakiś mechanik łap nie wsadził).
Wg tego co piszesz mieszcze sie w zakresie. Termostat montowany pare miesiecy temu, temp otwarcia 88stopni C. Ale wobec tego kiedy 2 bieg? Ktos sprawdzal wartosci temperatur w sprawnym ukladzie?
Zapomnialem o najwazniejszym 1.9 multijet 120km
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-

Napisał
toofoxy
Ale wobec tego kiedy 2 bieg?
Drugi? 100-105°C czyli trochę poniżej temperatury wrzenia płynu chłodniczego (w układzie ciśnieniowym). Jeśli jest zamontowana klima to wchodzą jeszcze dodatkowe sterowania z centralki (załączenie klimy zawsze uruchamia jeden wentylator albo niskie obroty jeśli w aucie jest tylko jeden zamontowany) i czujnika ciśnienia.
Bywa też montowany w układzie włącznik będący niejako "obejściem" całego sterowania wentylatorami, takie zabezpieczenie - zwiera w temperaturze mniej więcej równej wrzeniu płynu i łączy bezpośrednio silnik(-i) wentylatora z akumulatorem.
-
Nowy klubowicz
Ja w tamtym roku miałem tak może dzięki temu coś pomogę. http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-46...-12o-km-38091/
-

Napisał
gurmiki
Opornik wentylatora wymienilem w zeszlym roku. Test I i II biegu przez OBD-pozytywny. Mozliwe ze jest wszystko dobrze.. nadal milo byloby jakby ktos zrobil test..
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
Nowy klubowicz
Ja z tego co pamiętam to w tamtym roku wentylator włączał mi się na 2 biegu przy 98 stopniach a 1 po wymianie opornika przy 93. Ale mogę się mylić. Musiałbym poszukać logów z tamtego roku by być w 100% pewny.
-

Napisał
gurmiki
wentylator włączał mi się na 2 biegu przy 98 stopniach a 1 przy 93
Zakładając że termostat ma temperaturę otwarcia 88°C te progi załączenia I i II biegu wyglądają bardzo sensownie.
88° + 5 = 93 + 5 =98
Komputer i termistory są bardziej precyzyjne niż bimetal, można dawać mniejsze marginesy. Ale niech ktoś to sprawdzi na żywym samochodzie.
Podobne tematy
-
Napisany przez Albian na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 25-02-2016, 08:45
-
Napisany przez Dorianek na forum Stilo
Odpowiedzi: 8
Ostatni post: 01-02-2016, 11:14
-
Napisany przez andrew14107 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 23-01-2015, 17:49
-
Napisany przez dexterr na forum Siena, Palio
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 12-01-2015, 01:23
-
Napisany przez Czarek96 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 16-11-2014, 10:56
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:28.
W sieci od 2007 roku.