Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007

    Pierwszy bieg wentylatora

    Panie i Panowie
    Czy ktoś z Was orientuje się dla jakiej temperatury cieczy chlodniczej zalacza sie pierwszy bieg wentylatora? Dzisiaj zrobilem mala konfrotnacje i wentylator zalaczyl sie dopiero przy 97 stopniach C. Wydaje mi sie ze to byl piererwszy bieg i ze 97 to troche za duzo jak na niego..

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Pierwszy bieg powinien się włączyć 5-10 °C powyżej temperatury otwarcia termostatu, to taka bardzo ogólna zasada pasująca do 90% silników. W starszych autach różnie bywało, bo sterowanie włączeniem wentylatora było zwykle mechaniczne (włącznik bimetaliczny), ale zasada ta sama (montowano np termostat 90 °C i włącznik 95°C, i było OK dopóki jakiś mechanik łap nie wsadził).

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    Pierwszy bieg powinien się włączyć 5-10 °C powyżej temperatury otwarcia termostatu, to taka bardzo ogólna zasada pasująca do 90% silników. W starszych autach różnie bywało, bo sterowanie włączeniem wentylatora było zwykle mechaniczne (włącznik bimetaliczny), ale zasada ta sama (montowano np termostat 90 °C i włącznik 95°C, i było OK dopóki jakiś mechanik łap nie wsadził).
    Wg tego co piszesz mieszcze sie w zakresie. Termostat montowany pare miesiecy temu, temp otwarcia 88stopni C. Ale wobec tego kiedy 2 bieg? Ktos sprawdzal wartosci temperatur w sprawnym ukladzie?
    Zapomnialem o najwazniejszym 1.9 multijet 120km

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  5. #4
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Ale wobec tego kiedy 2 bieg?
    Drugi? 100-105°C czyli trochę poniżej temperatury wrzenia płynu chłodniczego (w układzie ciśnieniowym). Jeśli jest zamontowana klima to wchodzą jeszcze dodatkowe sterowania z centralki (załączenie klimy zawsze uruchamia jeden wentylator albo niskie obroty jeśli w aucie jest tylko jeden zamontowany) i czujnika ciśnienia.
    Bywa też montowany w układzie włącznik będący niejako "obejściem" całego sterowania wentylatorami, takie zabezpieczenie - zwiera w temperaturze mniej więcej równej wrzeniu płynu i łączy bezpośrednio silnik(-i) wentylatora z akumulatorem.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Ja w tamtym roku miałem tak może dzięki temu coś pomogę. http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-46...-12o-km-38091/

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał gurmiki Zobacz post
    Ja w tamtym roku miałem tak może dzięki temu coś pomogę. http://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-46...-12o-km-38091/
    Opornik wentylatora wymienilem w zeszlym roku. Test I i II biegu przez OBD-pozytywny. Mozliwe ze jest wszystko dobrze.. nadal milo byloby jakby ktos zrobil test..

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Ja z tego co pamiętam to w tamtym roku wentylator włączał mi się na 2 biegu przy 98 stopniach a 1 po wymianie opornika przy 93. Ale mogę się mylić. Musiałbym poszukać logów z tamtego roku by być w 100% pewny.

  9. #8
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał gurmiki Zobacz post
    wentylator włączał mi się na 2 biegu przy 98 stopniach a 1 przy 93
    Zakładając że termostat ma temperaturę otwarcia 88°C te progi załączenia I i II biegu wyglądają bardzo sensownie.
    88° + 5 = 93 + 5 =98
    Komputer i termistory są bardziej precyzyjne niż bimetal, można dawać mniejsze marginesy. Ale niech ktoś to sprawdzi na żywym samochodzie.


 

Podobne tematy

  1. Klimatronik. Tylko pierwszy bieg
    Napisany przez Albian na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-02-2016, 08:45
  2. 2 bieg wentylatora - problem.
    Napisany przez Dorianek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-02-2016, 11:14
  3. Seicento 1,1 cięzko wchodzi pierwszy bieg
    Napisany przez andrew14107 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-01-2015, 17:49
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 12-01-2015, 01:23
  5. Nie wchodzi lub wyskakuje pierwszy bieg - przyczyna?
    Napisany przez Czarek96 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 16-11-2014, 10:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467pierwszy-bieg-wentylatora-40869

vravo 2 bieg wentylatora

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl