Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Niedziałający obrotomierz i inne problemy
Koledzy dalsze problemy
z moim Bravo 1,4 90KM
Jeszcze nie pozbyłem sie problemu piku temperatury cieczy co wczesniej opisywałem (przypomnę jadąc samochodem nagle temperatura idzie na maksa na 1 sekunde i wraca do normy) a pojawił się nowy
kilka razy się zdarzyło tak, że jadąc samochodem wskazówka obrotów i temp cieczy spadły na zero. Z samochodem nic sie nie dziej jedzie zadnych innych oznak. Wystarczy, że zgaszę samochód i odpale od nowa i wszystko wraca do normy, pokazuje temperaturę i obroty
Macie jakiś pomysł co to może być czy to jest połączone z tym pikiem temperatury? Przypomnę, że po podpięciu do kompa zero błedów.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Nikt niema żadneggo pomysłu
Jeden z mechaników mi powiedział , ze moze byc tak, że komp sie przegrzewa i z tad te błedy - wymian 1000 zł
-
Nowy klubowicz
A może po prostu jest tak, że gdzieś któraś wiązka jest przetarta - czasem dostanie się tam woda albo przy jakimś drganiu robi się na chwilę małe zwarcie i stąd takie objawy.
Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Przyczyn może być mnóstwo.Oprócz potencjalnego zwarcia mogą być uszkodzone zegary. Jak masz gdzie na podmianę, to zobacz.
Z drugiej strony jak nie ma innych objawów, to chyba szkoda ładować większe kwoty w naprawę. Niestety czasem niemożliwe jest coś znaleźć, tj. możliwe ale za b dużą kasę.
-
Master
Sprawa moze byc bardzo prozaiczna.Jak nie chcesz sie ladowac w koszty, wyczysc wszystkie polaczenia masowe w komorze silnika i nadwoziu, skrzynke bezpiecznikow, tez mozesz przekonserwowac np, kontaktem 60, kostki polaczeniowe, kostke w liczniku tez,sam licznik sprawdzic pod katem zimnych lutów, sprawdz kompem ,moze jakiegos bleda pokaze,aby zawezic krag szukania.Instalacja we fiacie taka jest ,ze lubi fochy pokazywac, skrzynke przy kompie pokladowym ,tez mozesz sprawdzic,nic nie popsujesz. Oczywistym jest,ze rob wszystko na odpietym aku (-).Powodzenia.
-
Nowy klubowicz
Dziękuję za dotychczasowe podpowiedzi.
Dodam jeszcze, że z tego co zauważyłem błędy te występują jak auta sie nagrzeje tzn po przejechaniu min 10 km
-
Nowy klubowicz
Podepnij komputer i sprawdź jakie są odczyty temperstury. Dzięki temu dowiesz się czy odczyty są zgodne z tym co wskaźnik pokazuje
Nastukane z telefonu.
-
Nowy klubowicz
Koledzy w weekend poczyszczę styki i zobaczymy efekty.
mam takie pytanie dzisiaj dokladnie obserwowałem zachowanie wskazówki od temp. cieczy. Przejechane jakieś 20 km wskazówka ładnie na srodku nawiew na 4 wszysko ok dojechalem do swiateł i tylko sie zatrzymałem a wskazowka odrazu o 1 kreskę w dół i wyraźniej zimniejsze powietrze leci ruszyłem mocniej przygazowąłem wskazówka dobija do połowy popusciłem gaz wskazówka znowu opadła o 1 kreskę. i tak w kółko. czy to może sugerować zepsuty termostat
-
Czy to wskazuje na uszkodzony ternostat- nie wiem. Chcac sprawdzic termostat nalezy:
1. Miec swiadomosc przy jaka jest jego temp otwarcia.
2. Odpalic auto przejechac sie kawalek i zatrzymac sie zanim zagrzeje sie plyn chlodniczy do temp otwarcia. Zalozmy ze termostat sie otwiera przy 88 stopniach celsjusza, a my zatrzymujemy auto przy okolo 70- wg nalepiej badac temp wg wskazan komputera podpietego do obd
3. Wysiasc z auta i przy w/w warunkach 'obmacac' waz wychodzacy z termostatu do chlodnicy- ten o najwiekszej srednicy zewn(wewnetrznej chyba tez)
4. Wnioski- jak cieply, termostat zbyt wczesnie sie otwiera, zimny to raczej sprawny, choc moze sie otworzyc przy 80 stopniach to tez bedzie usterka mniej grozna ale pewnie bedzie postepowac. Wtedy mozna pomalu zaczac myslec o wymianie termostau.
Btw u mnie otwier sie przy 72 stopniach celsjusza.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
-
Nowy klubowicz
A wiec sprawa wygląda tak auto rozgrzane do 2 małej kreski, patrząc na wprost gruby wąż po lewej stronie chłodnicy na dole dość ciepły a wąż z prawej strony chłodnicy zimny no może leciutko ciepły
Ostatnio edytowane przez mati8201 ; 23-01-2018 o 08:32
-
Ten po prawej w gornej czesci chlodnicy ma byc zimny! az do otwarcia termostatu. Badaj blizej chlodnicy bo przy samym termostacie bedziesz czul ze jest cieply ze wzgledu na bliskosc rozgrzanego silnika i termostatu. Wnioskow na odleglosc nie wyciagne.
Sent from my SM-G7105 using Tapatalk
Podobne tematy
-
Napisany przez bucyk na forum Punto II
Odpowiedzi: 5
Ostatni post: 11-04-2016, 10:39
-
Napisany przez Abram95 na forum Cinquecento, Seicento
Odpowiedzi: 16
Ostatni post: 22-01-2016, 14:48
-
Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 7
Ostatni post: 25-11-2014, 10:11
-
Napisany przez Kubos89 na forum Stilo
Odpowiedzi: 4
Ostatni post: 25-06-2014, 06:49
-
Napisany przez PrzemoEli na forum Bravo, Brava, Marea
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 30-06-2009, 22:45
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:57.
W sieci od 2007 roku.