Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    dko
    dko jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 grudzień 2021
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    28
    Postów
    1
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008

    Nagłe podwójne spalanie

    Część wszystkim.
    Mam taki problem z Bravkiem 1.9 160KM i jakby ciężko znaleźć jego przyczyny, komputer nic nie pokazuje.

    Postaram się opisać dokładnie o co chodzi. Może ktoś miał podobny przypadek.
    Zdarza się tak, że wyjeżdżam na krótką trasę lub po prostu wracam z pracy obwodnica dookoła miasta. Jadąc 90km/h mam spalanie 4-5l. Nagle coś mu się zmienia i przy tej prędkości mam spalanie 9l+. Jak zjadę z obwodnicy do miasta to spalanie sięga 20l. W tej sytuacji "pomaga" zgaszenie auta i odpalenie na nowo. Spalanie wraca do normy.
    Tak jakby mu się włączyło wypalanie DPFu tylko chyba w turbo za dużej dawce.
    Dodatkowo jest tak że jak pojawi się na trasie takie spalanie i zacznę przyspieszać +120km/h nagle wywala check engine i auto wchodzi w tryb awaryjny.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,352
    Auto
    Panda1,3 jtd, ,bravo 2,o mjtd, 500X 1,6 mjtd
    Rocznik
    2007,,2009,2020
    Trzeba zmierzyc parametry kompem podczas jazdy(najlepiej). Na wstepie przyjrzalbym się przeplywce. Jak wywali checka, to pewnie zapisal się blad w CAN.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,868
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał dko Zobacz post
    W tej sytuacji "pomaga" zgaszenie auta i odpalenie na nowo. Spalanie wraca do normy.
    Tak jakby mu się włączyło wypalanie DPFu tylko chyba w turbo za dużej dawce.
    To nie "pomaga", a wręcz szkodzi. Procesu nie warto przerywać, bo spalanie wzrosło. Jak nie skończy pozytywnie teraz, to będzie dążył do tego przy najbliższej okazji. Niestety tak ma być, żeby DPF osiągnął odpowiednią temperaturę, sterownik silnika podlewa paliwo.

    Cytat Napisał dko Zobacz post
    nagle wywala check engine i auto wchodzi w tryb awaryjny.
    Podobnie jak kolega proponuję podjechać do kogoś, kto ma, lub samemu zakupić program i interfejs diagnostyczny i sprawdzić zapisane błędy. Check engine, nawet jeśli kontrolka na desce zgaśnie (a jest tak po którymś z kolei uruchomieniu auta) zazwyczaj jest zapisany w sterowniku silnika.

    Ze swojej strony mogę podpowiedzieć, że być może DPF dobiega końca swego żywota. Ja też walczyłem jakiś czas, na początku błąd czujnika różnicy ciśnień i wysokie spalanie. Nie pomogło wypalanie programowe, nie pomogła wymiana czujnika, nie pomogło czyszczenie rurki do czujnika, wiązkę elektryczną sprawdzaliśmy, nawet do czyszczenia metodą wodną oddałem filtr. Pomagało na chwilę, 150-200 km. W tej chwili auto stoi w warsztacie i czeka na nowy filtr. Oczywiście zamiennik, oryginału nawet w ASO nie mają. Warsztat proponował również wycięcie fizyczne i programowe tego ustrojstwa, ale wolę na razie nie ryzykować, nigdy nie wiadomo gdzie mogę wpaść na jakąś kontrolę.


 

Podobne tematy

  1. Fiat ducato 2015r zmiana pojedynczego krzesła na podwójne
    Napisany przez Lares2112 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 24-10-2021, 00:51
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-08-2017, 20:04
  3. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 01-12-2013, 16:38
  4. fiat palio weekend 1,2 8V 75 kM podwójne spalanie benzyna
    Napisany przez Velnika na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-03-2013, 21:42
  5. Podwójne światła mijania w Palio I
    Napisany przez Skowoo na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-10-2012, 17:59

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl