Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 lipiec 2020
    Skąd
    Zduńska Wola
    Wiek
    44
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2007

    Ku przestrodze dla właścicieli diesli

    Może ktoś ma podobne objawy jakie ja miałem i mu się przyda. Otóż silnik od kilku miesięcy gorzej odpalał po postoju, nieważne jaka temperatura otoczenia, czy to lato, czy jak teraz już jesień„. Rozrusznik musiał dłużej kręcić zanim odpalił, dodatkowo zaraz po odpaleniu było zadrganie silnika, na ciepłym było w miarę dobrze, ale też chwilę kręcił. Pomagało jak przed odpaleniem przekręciłem kluczykiem kilka razy. Miałem wymienione świece żarowe, wiązkę świec, sprawdzoną całą elektrykę i podejrzenie padło na wtryskiwacze. Pojechałem do faceta, który regeneruje wtryskiwacze. Wyjął wtryskiwacze i powiedział, że nie trzeba ich regenerować, ale są mocno zabrudzone i wystarczy wyczyścić. Powiedziałem, że skoro zabrudzone, to jakaś przyczyna musi być. Powiedział, że brud w zbiorniku, więc miałem wyczyszczony cały zbiornik, przepłukane przewody i pompę.


    Po tych zabiegach silnik odpala natychmiast, tak szybko, że kręcenia rozrusznika nie zdąży się usłyszeć.


    I teraz przestroga. Najprawdopodobniej cały syf do baku dostawał się przez nietrzymającą uszczelkę przy pompie paliwa w baku. Miałem wyciek paliwa stamtąd, często tankuje do pełna, i po pewnym zatankowaniu i postoju, była pod samochodem plama. Ten wyciek był najprawdopodobniej od ponad roku, przez tyle czasu dostawał się brud. Bo pierwszy wyciek jaki zaobserwowałem pod samochodem został zbagatelizowany, bo obejrzeli pod spodem i powiedzieli, że nic nie widać.


    Czyli warto te uszczelkę wymienić profilaktycznie w samochodzie kilkunastoletnim, jest tania, a może zapobiec dużym szkodom. I co jakiś czas obserwować czy nie ma tam wycieku.
    Warto pewnie teĹź wyczyścić zbiornik paliwa, nie jest to tanie, ale inne naprawy w dieslu są o wiele kosztowniejsze.


    Ja za czyszczenie wtryskiwaczy, zbiornika, przewodów, z wymiana filtra paliwa - zapłaciłem 2400 zł
    Plus straciłem prawie cały zbiornik paliwa, bo trzeba było je wylać (ponad 300 zł) i zalać świeże.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    520
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Ogólna porada jest taka, że w świeżo zakupionym samochodzie (zwłaszcza 10+ lat) wypada profilaktycznie zajrzeć do baku (syf), obejrzeć pompę i smok (zwłaszcza benzyniaki z filtrem zabudowanym w zespole pompy), zmierzyć ciśnienie paliwa. Nie czekać do awarii związanej z układem paliwowym.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,011
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    W wiekszosci diesli ,dostęp do pompy w zbiorniku jest pod tylną kanapa.Tylko kto tam zagląda? U niektórych bylo tyle syfu,ze kilofem trzeba bylo dzialc?! Na sitkach pomp zbiera się taka "galaretowata masa",którą ciezko sprezonym powietrzem zdmuchac ,tak sie franca trzyma...Bodajże serwisowka peugeota ,pisala,ze najpierw sprawdzic stan filtra przy pompie zasilajacej, kiedy wali bledami niskiego cisnienia paliwa , trudnosci z rozruchem ,itd.ON sie bardziej syfi niz Pb , chocby z racji ,ze dodają ten ester oleju rzepakowego,a to sie lubi wytracic z paliwa i siedzi na dnie i pcha się do smoka w pompie. Generalnie przy wymianie filktra paliwa wypada zajrzec tam , szczegolnie przed zimą.Mozna się ustrzec przed wieloma problemami w zime., szczegolnie ,jak kol. "Grande" wspomina w autach 10+
    ps. jesienia i zimą, a prawie zawsze jezdzimy na pelnych zbiornikach!!!
    Ostatnio edytowane przez Braval ; 26-10-2023 o 19:03

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    A co to za ludowe dyrdymały z mchu i paproci?
    Paliwo pomiędzy zbiornikiem a silnikiem ma filtr paliwa i tam zostaje brud, no chyba że ktoś jest tak leniwy i chytry że jeździ całe życie na jednym albo przepycha go wkrętakiem 😏
    Wtryskiwaczem brudzą się od bio dodatków w paliwie i diagnozę robi się wstępnie w MES/ FES sprawdzając korekty na poszczególnych cylindrach.


 

Podobne tematy

  1. Ku przestrodze
    Napisany przez Danuta na forum Ruch drogowy, bezpieczeństwo, ubezpieczenia
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 23-09-2014, 20:59
  2. Ku przestrodze..
    Napisany przez Rick na forum Na luzie, po pracy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-06-2014, 20:57
  3. Dotknęła mnie choroba szalonych diesli - 1.3 Multijet
    Napisany przez elcaso na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 30-03-2014, 16:44
  4. Ku przestrodze - pech z centralnym
    Napisany przez monkey22 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-01-2014, 08:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl