Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    47
    Postów
    139
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km

    kontrolka Check engine - bład turbina zbyt wysoki sygnal

    Witam wlasnie zapaliła mi sie kontrolka Check engine po paru odpaleniach i kilku kilometrach zgasła wg mes zbyt wysoki sygnał z turbiny bardzo lakoniczny odczyt teraz skasowany i no właśnie niby spokój ale zamieszczam dwa zrzuty z mesa co sie rzuca w oczy to zmierzone i oczekiwane ciśnienie doładowania oraz analogicznie zmierzona pozycia turbo a oczekiwana ktoś może luknoc na to ? szczegulnie dodatkowym objawem było wczorajszy lekki niebieski dymek podczas dodania gazu na autostradzie
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    518
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Jeśli chodzi o wolne obroty to jest wszystko w porządku. Na wysokich to jest w czasie jazdy czy na biegu jałowym?
    Bardzo możliwe, że przycina Ci się zmienna geometria turbo lub masz problem z zaworem OVB lub układem podcisnienia.
    Najlepiej to zrobić loga dynamicznego ciśnienia doładowania.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    47
    Postów
    139
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    Wysokie na jałowym problem powrócił właśnie jechałem do pracy kontrolka się zaswiecila przejrzę jutro może coś się zesunelo dam znać co wylukalem

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    47
    Postów
    139
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    Cytat Napisał karte32 Zobacz post
    Wysokie na jałowym problem powrócił właśnie jechałem do pracy kontrolka się zaswiecila przejrzę jutro może coś się zesunelo dam znać co wylukalem
    A wiec tak dziś zimny silnik zapaliłem i znów Check engine po zagrzaniu nagle kontrolka zgasła ale silnik niema mocy zapamiętany błąd w załączniku reszta podczas jazdy wykazuje różnice jak powyżej pomiędzy oczekiwanymi a zadanymi blad.png

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    518
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Zrób tak
    Zdejmij osłonę termiczna turbo tak, że było widać gruche turbiny i ciegno. Jedna osoba odpala auta a druga obserwuje trubine. W momencie odpalenia ciegno powinno się ruszyć. Dla pewności można dodać gazu i obserwować ciegno.
    Jeśli się nie rusza to albo masz nieszczelność w układzie podcisnienia, albo uszkodził się zawór overboost (jest przy chłodnicy bliżej akumulatora, najlepiej znaleźć go po wężykach), ostatecznie całkowicie zacięta jest zmienna geometria.
    Jeśli sztanga się porusza to najprawdopodobniej uszkodzeniu uległ czujnik położenia gruchy. Niestety jest nie wymienny, ale można szukać używanych gruch od turbo.
    Tak więc maska w górę i do sprawdzenia.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    47
    Postów
    139
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    Narazie znalazłem przetarty wężyk pomiędzy zaworem overboost a czujnikem w czarnej pokrywie egr wymieniłem narazie kontrolka milczy jutro zajmę się Gruchą choć wyczytałem że te czujniki wymieniają sam kod faktycznie wskzuje na czujnik gruchy. Z ciekawości próbowałem odkręcić czujnik na kolektor ssącym podałem się przeszkadza odpowietrznik ciekawe jaki myk jest by to wykrecic
    Ostatnio edytowane przez karte32 ; 27-07-2018 o 01:35

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    47
    Postów
    139
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    Zamykam- uszkodzony wężyk od zaworu overboost oraz grucha przycinającą się czyli grucha do wymiany, sam zawór overbost niestety nierozbieralny sam filterek wyczyszczony po wymianie wężyka słychać jak pracuje zawór

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    20 listopad 2011
    Skąd
    małopolska
    Wiek
    47
    Postów
    139
    Auto
    bravo 2008 1,6 120km
    fakt źle ująłem niemniej grucha nie rusza trzepaniem jak należy została zdemontowana i sprawdzona w warsztacie dzięki za podpowiedz

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    518
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Grucha to się rzadko przycina, jak już coś to geometria w turbo.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 23
    Ostatni post: 29-06-2018, 12:08
  2. Kontrolka check engine
    Napisany przez greg_oryk na forum Panda
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-09-2016, 16:15
  3. Kontrolka CHECK ENGINE
    Napisany przez Adam784921 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 05-02-2014, 17:35
  4. Kontrolka check engine
    Napisany przez k66 na forum Panda
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-01-2012, 14:24
  5. kontrolka check engine
    Napisany przez trybulap na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 16-05-2010, 12:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Panda multi jet wysokie obroty turbina check engine

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl