Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009

    Klema od akumulatora + zima

    W zeszłym roku wymieniłem akumulator na nowy Boschowski. Okazało się, że klema od + nie zaciska się ładnie, bo kołek jest jakiś taki węższy. Podłożyłem aluminiową blaszkę i tak jeździłem cały rok. Dwa tygodnie dni temu przyszedł pierwszy mróz. Normalnie autko odpaliło i zrobilo 2x po 120km. Po paru dniach przy próbie odpalenia - głębokie rozładowanie :/ nawet szyby elektryczne ledwo chodziły. Auto stoi pod chmurką.
    I teraz tak - czy radzicie szukać gdzie prąd ucieka, czy po prostu mogło się tak zdażyć, że roczny aku padł po małym przymrozku? Dodam, że samochód ostatnio przez większość czasu stoi.

    No i sprawa tej klemy - może lepiej zamiast blaszki lekko ją podpiłować, żeby dociskała? Jak radzicie?

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    1. styk z akumulatorem na klemach to podstawa - od tego należy zacząć
    2. sprawdzić napięcie ładowania alternatora - powinno być od 13,8V do 14,4V. Inny wynik to alternator do remontu
    3. sprawdzić pobór prądu po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu 5min - powinno nie być większe niż 50mA - jeśli znacznie więcej to szukaj złodzieja prądu.
    4. podładować (odłączony od instalacji samochodu) akumulator przez 24h prądem około 5A - jeśli sytuacja się powtórzy przy wyeliminowaniu przyczyn z pkt. 1,2,3 pomimo użytkowania samochodu nie rzadziej niż raz na tydzień i przebiegach dziennych ponad 20km, to akumulator do reklamacji - przy dłuższych okresach nieużytkowania pojazdu polecam zakupić za kilkadziesiąt złotych ładowarkę z układem kontroli napięcia, którą można podłączyć do akumulatora bez odpinania od instalacji samochodu gdyż jej napięcie wyjściowe nie przekracza 14,7V - taka ładowarka nie naładuje do pełna akumulatora ale nie pozwoli mu się rozładować przez autoalarm itp.

  4. #3
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    W jaki sposób mogę zrealizować punkt 3? Między kleme + a kołek amperomierz?

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Tak... ale lepiej i wygodniej zrobić to bezprzerwowo na klemie minusowej gdzie jest "szybkozłącze" (przynajmniej u mnie jest): sondy miernika ustawionego na pomiar prądu w zakresie około 1A przykładasz jedną do klemy "-" z szybkozłączem a drugą do tego samego "-" zacisku akumulatora - luzujesz szybkozłącze i podnosisz tak aby prąd płynął przez multimetr - ot cała filozofia.
    Ostatnio edytowane przez starling ; 09-11-2017 o 21:30

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał starling Zobacz post
    3. sprawdzić pobór prądu po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu 5min - powinno nie być większe niż 50mA - jeśli znacznie więcej to szukaj złodzieja prądu.
    Tylko zeby ktos nieopatrznie nie zroumial... jesli nie mamy miernika podłoczonego równolegle z klemą (nie mylic z akumulatorem - tak mierzymy tylko napiecie!)....
    https://www.youtube.com/watch?v=IjWNaWX2hj8

    to aby podpiac miernik musimy rozlaczyc kleme czyli pozbawic auto zasilania, W tym momencie po podlaczeniu miernika musimy znowu odczekac kolo 3-5 minut aby pobor byl wiarygodny tzn wszystkie odbiorniki przeszly w stan uspienia, gdyz po powrocie zasilania częśc z nich sie wzbudza nawet przy wyłączonej stacyjce
    I zdecydowanie lepiej robic to na minusie... mniejsze prawdopodobienstwo zwarcia plusa do karoserii=masy...
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 10-11-2017 o 16:09

  7. #6
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Nie no spoko szeregowo będzie

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. zima
    Napisany przez Michaszek147 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-10-2017, 18:25
  2. selespeed + zima
    Napisany przez raiss na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-02-2017, 22:04
  3. Luźna klema
    Napisany przez manic na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-01-2017, 14:18
  4. ZIMA doładowanie akumulatora
    Napisany przez andvhs na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-11-2015, 21:44
  5. Zima zła:)
    Napisany przez zybi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-12-2010, 20:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https://www.iparts.pl