Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009

    Klema od akumulatora + zima

    W zeszłym roku wymieniłem akumulator na nowy Boschowski. Okazało się, że klema od + nie zaciska się ładnie, bo kołek jest jakiś taki węższy. Podłożyłem aluminiową blaszkę i tak jeździłem cały rok. Dwa tygodnie dni temu przyszedł pierwszy mróz. Normalnie autko odpaliło i zrobilo 2x po 120km. Po paru dniach przy próbie odpalenia - głębokie rozładowanie :/ nawet szyby elektryczne ledwo chodziły. Auto stoi pod chmurką.
    I teraz tak - czy radzicie szukać gdzie prąd ucieka, czy po prostu mogło się tak zdażyć, że roczny aku padł po małym przymrozku? Dodam, że samochód ostatnio przez większość czasu stoi.

    No i sprawa tej klemy - może lepiej zamiast blaszki lekko ją podpiłować, żeby dociskała? Jak radzicie?

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    1. styk z akumulatorem na klemach to podstawa - od tego należy zacząć
    2. sprawdzić napięcie ładowania alternatora - powinno być od 13,8V do 14,4V. Inny wynik to alternator do remontu
    3. sprawdzić pobór prądu po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu 5min - powinno nie być większe niż 50mA - jeśli znacznie więcej to szukaj złodzieja prądu.
    4. podładować (odłączony od instalacji samochodu) akumulator przez 24h prądem około 5A - jeśli sytuacja się powtórzy przy wyeliminowaniu przyczyn z pkt. 1,2,3 pomimo użytkowania samochodu nie rzadziej niż raz na tydzień i przebiegach dziennych ponad 20km, to akumulator do reklamacji - przy dłuższych okresach nieużytkowania pojazdu polecam zakupić za kilkadziesiąt złotych ładowarkę z układem kontroli napięcia, którą można podłączyć do akumulatora bez odpinania od instalacji samochodu gdyż jej napięcie wyjściowe nie przekracza 14,7V - taka ładowarka nie naładuje do pełna akumulatora ale nie pozwoli mu się rozładować przez autoalarm itp.

  4. #3
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    W jaki sposób mogę zrealizować punkt 3? Między kleme + a kołek amperomierz?

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Tak... ale lepiej i wygodniej zrobić to bezprzerwowo na klemie minusowej gdzie jest "szybkozłącze" (przynajmniej u mnie jest): sondy miernika ustawionego na pomiar prądu w zakresie około 1A przykładasz jedną do klemy "-" z szybkozłączem a drugą do tego samego "-" zacisku akumulatora - luzujesz szybkozłącze i podnosisz tak aby prąd płynął przez multimetr - ot cała filozofia.
    Ostatnio edytowane przez starling ; 09-11-2017 o 20:30

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał starling Zobacz post
    3. sprawdzić pobór prądu po wyłączeniu zapłonu i odczekaniu 5min - powinno nie być większe niż 50mA - jeśli znacznie więcej to szukaj złodzieja prądu.
    Tylko zeby ktos nieopatrznie nie zroumial... jesli nie mamy miernika podłoczonego równolegle z klemą (nie mylic z akumulatorem - tak mierzymy tylko napiecie!)....
    https://www.youtube.com/watch?v=IjWNaWX2hj8

    to aby podpiac miernik musimy rozlaczyc kleme czyli pozbawic auto zasilania, W tym momencie po podlaczeniu miernika musimy znowu odczekac kolo 3-5 minut aby pobor byl wiarygodny tzn wszystkie odbiorniki przeszly w stan uspienia, gdyz po powrocie zasilania częśc z nich sie wzbudza nawet przy wyłączonej stacyjce
    I zdecydowanie lepiej robic to na minusie... mniejsze prawdopodobienstwo zwarcia plusa do karoserii=masy...
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 10-11-2017 o 15:09

  7. #6
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    97
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Nie no spoko szeregowo będzie

    Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. zima
    Napisany przez Michaszek147 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-10-2017, 17:25
  2. selespeed + zima
    Napisany przez raiss na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 01-02-2017, 21:04
  3. Luźna klema
    Napisany przez manic na forum Croma
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 14-01-2017, 13:18
  4. ZIMA doładowanie akumulatora
    Napisany przez andvhs na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 28-11-2015, 20:44
  5. Zima zła:)
    Napisany przez zybi na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-12-2010, 19:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl