Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2017
    Skąd
    Za granica
    Wiek
    34
    Postów
    7
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008

    Huczaca skrzynia Fiat Bravo 2 1.4 t-jet 2008

    Witam serdecznie,

    watkow bylo cale mnostwo, lecz nie spotkalem sie nigdzie z postem podobnym do mojego tematu. Kupilem 2 mieisiace temu fiat bravo z huczaca skrzynia. Zdawalem sobie z tego sprawe, ze na 3 i na 4 biegu (najczesciej uzywane przez poprzedniego wlasciciela) skrzynia wydaje z siebie odglosy typu wycie wraz ze wzrastajaca predkoscia. Na 2 biegu i na 5 jest cicho. Na luzie przy wcisnietym pedale sprzegla jest cisza, po odpuszczeniu jest halas z okolicy kola zamachowego. Nie to mnie jednak trapi bo wiem, ze skrzynia nadaje sie do remontu ze wzgledu na lozyska 3 i 4 bieg. Do rzeczy, zmienilem miesiac temu na felgi 17nastki, z drugiego bravo 1.9 m-jet 2008. Wszystko bylo ok, az do czasu gdy po jezdzie na autostradzie zaczelo mi wibrowac jakby cos od strony kierowcy w nogach przy w miare rownym utrzymaniu gazu badz bardzo lekkim przyspieszaniu. Dzieje sie to najczesciej w okolicach 100-120 km/h. W innych regionach predkosci niemal nie odczuwalne. Gdy jade 100-120 i wibruje i dam pedal gazu w podloge wibracje mijaja, to samo gdy odpuszcze pedal gazu. Wibracje nasilaja sie gry ide dlugim lukiem w lewo, w prawo ustepuje niemal calkowicie. Czego tu sie chwytac? Luzu na polosiach nie stwierdzilem. Przeguby wewnetrzne wydaja sie byc ok, siedza ciasno, zewnetrzne tez bez problemow. Jedynie gdy poruszam troche kielichem polosi w okolicach dyfra wydaje mi sie byc lekki luz 0.5-1mm. To normalne czy po prostu sa skopane lozyska na dyfrze? Oczywiscie spowrotem wrocilem na opony 16nastki z nowymi opnami z 2007 roku i z dokladnym wywazeniem alusow, ktore nigdy nie byly w nic uderzone. Zmienialem rowniez opony tyl przod. Lozyska w kolach tez nie maja zadnego luzu, ani zawieszenie. Jedynie na co zwrocilem jeszcze uwage to na nieparzystych biegach lewarek potrafi poruszac sie do przodu i tylu za pomoca dodawania, odejmowania gazu. Aha, zapomnialbym dopisac, drugi bieg potrafi wejsc ze lekkim zgrzytem oporem, jezeli wrzuce bieg powoli nie ma problemu, ale trzeba to zrobic wolno (3s), a nie normalnie tak jak zmieniamy biegi.

    Z gory bede wdzieczny za wszelakie informacje, pozdrawiam serdecznie.
    Ostatnio edytowane przez Alley ; 24-05-2017 o 12:21



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Możliwe, że mechanizm różnicowy tak się zachowuje. Niestety to raczej już sugeruje, że jest zużyty. Gdy poruszasz kielichem półosi to ten luz jest ok, w końcu musi być jakiś - nie może to być idealnie spasowane, bo przy tych układach muszą być pewne odstępy. Co do zgrzytania to pewnie synchronizatory są do wymiany. Generalnie z tego co piszesz, aby to zrobić rozsądnie to tylko wyjąć skrzynię, rozebrać i "organoleptycznie" dokonać inspekcji.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2015
    Skąd
    Poznań
    Postów
    205
    Auto
    Fiat bravo 2 TJet 120KM 2007 +STAG LPG, Punto 2012 1.4 77KM+ Tartarini LPG
    Rocznik
    2008
    Jak huczy i lewarek sie porusza i są to ruchy dość duze - to tak czy tak skrzynia do regeneracji - masz M32 opla/gm. Zacząłbym od tego + koniecznie sprawdzenie dwumasy (jak uszkodzona - moze coś tam wajchrowac w skrzyni - tak przynajmniej opowiadał mi spec który naprawiał moją skrzynię, po której to naprawie ruchy lewarka ustały), bo reszta to mogą być problemy pochodne.
    Koszt w Polsce kolo 2000-2500 (zelzy co tam nie teges)
    Poczytaj sobie w necie o problemach z m32 -
    Niestety fiat montował tą skrzynie i dopiero w 2010 sie wycofał
    Ostatnio edytowane przez e_nornert ; 24-05-2017 o 16:17


 

Podobne tematy

  1. Fiat Bravo 2008 1.9 JTD ( 120 KM)
    Napisany przez marioo91 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 06-03-2017, 15:50
  2. Mappe Blue&Me NAV Fiat Bravo 2008
    Napisany przez cikosub na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-02-2017, 10:54
  3. WYDECH Fiat Bravo 1.4T-JET 150 KM (Sport) 2008 rok
    Napisany przez CIEKRZ na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-09-2016, 19:36
  4. Fiat Bravo 2008 jaki olej?
    Napisany przez rockman85 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-05-2015, 20:27
  5. Kupie drzwi prawe tylnie Fiat Bravo II 2008
    Napisany przez Dan na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-08-2012, 13:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467huczaca-skrzynia-fiat-bravo-2-1-4-t-jet-2008-a-36757

fiat tjet cwierkanie

fiat bravo 2 1.4 120km awarie skrzyni biegow

grande punto mechanizm roznicowy 1.4 t jet

tjet m32 problem

szumiaca skrzynia fiat bravo

szuniaca skrzynia fist bravo.2

szumiaca.skrzynia biegow.fiat bravo.2

fiat bravo 1.4 t-jet zgrzytanie przy dodawaniu gazu i zmianie biegow

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl