Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    62
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009

    Gryzące spaliny w dieslu

    Cześć,

    Od pewnego czasu bardzo drażnią mnie spaliny w moim bravo i jest to niezależne od tego czy silnik jest zimny czy ciepły po dłuższej jeździe. Rok temu podczas przeglądu były badane spaliny i ponoć mieściły się w normie. Aktualnie autko ma przejechane ok.160 tys. km a 20 tys. km wcześniej czyszczony był DPF (metodą hydrokinetyczną). Co warto sprawdzić i czy może warto profilaktycznie wymienić sondę lambda? Profilaktycznie DPFa z katalizatorem raczej nie jestem skłonny wymienić bo to koszt ok. 4 tys. PLN. Co jeszcze można zrobić?
    Sam silnik jest w bardzo dobrej formie z uwagi na częste wymiany oleju i eksploatacje na długich trasach poza miastem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,025
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Wtryskiwacze...

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    62
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Na wolnych obrotach silnik pracuje równo, nie ma problemów z odpaleniem. Mocy mu również nie brakuje. Uszkodzenie wtryskiwaczy raczej wykluczam, chociaż może jest to jakieś zanieczyszczenie za co odpowiedzialny jest już niemały przebieg.
    Może to wróżenie z fusów i trzeba jakieś testy wykonać? Aha, dadam jeszcze że stosuję preparat polepszający smarowanie wtryskiwaczy CleenFlo.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,025
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zawór EGR ,dziala poprawnie?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    62
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    W miarę, bo czasami zdarza się czkawka przy przyspieszaniu, tzn. takie jakby niewielkie szarpnięcie, zwłoka i dopiero wtedy przybywa mocy. Ale zdarza się to tylko po tym jak autko toczy się na luzie, lub silnik pracuje bez obciążenia. Zmienna geometria turbo to chyba nie jest bo regularnie wkręcam go na wyższe obroty. Zawór overboost też był profilaktycznie wymieniany.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    558
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    To wyczyść EGR.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    62
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Ale gryzące spaliny to nie wina EGR'a - gdyby się nie domykał to wywalałoby błąd. Myślę że może się kończyć katalizator. I tu pojawia się dylemat bo spaliny mieszczą się w normie, ale wiadomo jaka ta norma jest. Czy wymieniać? Pewnie poczekam aż w Krk wprowadzą strefę czystego transportu...

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    558
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Chcesz się po prostu upewnić, że coś jest żle z katalizatorem i dlatego pytasz?
    Sam piszesz, że masz czasami muły przy przyspieszaniu, więc zacznij od wyczyszczenia EGRa. Ja ci oczywiście nie bronię kupić nowy katalizator, tyle, że jeżeli układ przed nim nie będzie sprawny, to nowy tez ci nie pomoże. Owszem, oczyści ile zdoła, ale czy zdoła całość i jak długo?
    Sprawdzanie zaczyna się od korekt wtryskiwaczy, ciśnień paliwa, pracy turbiny, szczelności dolotu, zaworu EGR. Katalizator jest jednym z końcowych elementów układanki wraz z DPF stanowią już ostatnie elementy.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    62
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Po prostu myślałem że być może małym kosztem uda się ogarnąć temat. Więc liczyłem że może to sonda lambda bo tak jak piszą jej żywotność dochodzi do 160tys km. Z tego co kojarzę jest jedna zamontowana na puszcze w której jest katalizator wraz z filtrem DPF. Ale właśnie jestem po rozmowie z serwisem - "jak się nic nie dzieje, żadna kontrolka nie świeci to jeździć". Może wyolbrzymiam temat, chociaż mnie samego drażni jazda za smrodziuchem

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    558
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Pracę sondy a właściwie jej parametry jesteś w stanie odczytać MESem, podobnie jak korekty wtryskiwaczy. Od korekt proponowałbym zacząć testowanie.
    Sprawdż, podaj wyniki na zimnym, na jałowym zimnym, na rozgrzanym jałowym i na pełnym lub dużym "bucie". Zaczniemy od tego.
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  12. #11
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,025
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zobacz jeszcze do paska rozrzadu...moze przeskoczyl na wale o 1 zęba.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    62
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    Odświeżam temat bo pośrednio związany jest ze spalinami. Wczoraj po przyjechaniu pod dom (długa trasa) zrobiłem głupi błąd bo silnik jakoś tak dziwnie pracował (jakby nie na luzie) i wszędzie czuć było spaliny, nawet w kabinie, a wydech wpadał w jakiś rezonans. Spanikowałem i wyłączyłem silnik. Zaraz potem powtórnie go na krótko włączyłem i już nic się nie działo. Później dotarło do mnie że wypalało się to ustrojstwo. I teraz pytanie: czy turbo dostało mocno w kość? Co teraz robić? Wymienić profilaktycznie olej - przejechane mam dopiero 5 tys. km ?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,025
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Piszą Koledzy wyzej co trza zrobic ,w serwisie tez gadali,ze nie ma co panikować. Jak masz czym , zrób mu wypalanie serwisowe ,a wczesniej zrob czynnosci co pisali wyzej. Oleju jak nie masz "dwoch stanow" ,to nie ruszaj...Spokojnie,nic na "sile"

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    558
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Zgasiłeś auto podczas wypalania DPFa, masakra. Teraz to już tylko nowe auto musisz kupić.
    Zrobiłeś błąd, to prawda, ale turbo nie dostało po dupie, co najwyżej DPF, może trochę olej. Tyte. Co zrobić? Nie panikować, nic się nie stało, olej wymieniać zawsze co 10k km na odpowiedni i już.
    Od jak dawna masz to auto?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    62
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    No dobra, może przesadzam ale jestem świadomy konsekwencji. Turbo mogło trochę ucierpieć bo napędzane było gazami wylotowymi które akurat wtedy miały znacznie wyższą temperaturę a olej przestał krążyć w układzie. O olej bym się tak nie martwił bo za chwilę odpaliłem ponownie silnik więc paliwo po gładziach cylindrów raczej nie miało czasu spłynąć do miski. Taka jest logika mojego rozumowania. Samochód mam od nowości i nie uśmiecha mi się kupowanie w tej chwili nowego - zobaczymy w jakim kierunku rozwinie się sytuacja w Krakowie (SCT). Oczywiście dostrzegam ironię


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Spaliny z komory silnika
    Napisany przez Oko2121 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-04-2022, 14:48
  2. spaliny diesel
    Napisany przez Jordan7 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-12-2020, 15:24
  3. spaliny w aucie
    Napisany przez jendrek08 na forum Croma
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 15-03-2019, 23:52
  4. Z nawiewów czuć spaliny
    Napisany przez Spinacz na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 16-01-2018, 12:16
  5. Spaliny w oleju
    Napisany przez Kriss na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-03-2009, 23:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467gryzace-spaliny-w-dieslu-51170

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl