Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008

    Geometria kół - problem z ustawieniem tyłu

    Hej,

    mam problem z ustawieniem geometrii kół tylnych w Bravo II 2008 T-jet. Auto trafiło na geometrie ponieważ wymieniany był sworzeń wahacza z przodu. Przez jego niesprawność ścinał przednią oponę. Na stacji powiedziano mi, że nie mogli tego do końca ustawić (urządzenie Hunter 3D). Za przyczynę podano mi prawdopodobieństwo skrzywienie tylnej belki np. uderzeniem w krawężnik. Przyznam szczerze, że się na tym zupełnie nie znam, a samochód mam od niedawana. Czy te odchylenia od normy są duże? Nie zauważyłem żadnych problemów podczas jazdy samochodem. Jaka może być inna przyczyna ew. jest się czym martwić i drążyć dalej temat szukając problemów w zawieszeniu lub wymieniając belkę?

    Dziękuję za pomoc i pzdrawiam

    geometria.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    45
    Postów
    110
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Tylna belka ma możliwość regulacji położenia względem nadwozia, jej wsporniki mają powiększone otwory które to umożliwiają. Jeżeli mimo to nie można wyregulować jej położenia, to trzeba zainteresować się stanem tulei metalowo gumowych tylnej belki, a w zawadzie wypadałoby to zrobić przed regulacją. Zużyta tuleja nie koniecznie będzie generować jakieś dźwięki, a może być na tyle zdeformowana, że regulacji nie starczy żeby to zniwelować. Zbieżność całkowita w Twoim przypadku, sądząc po podświetleniu na zielono parametrów, raczej mieści się w normie. Parametry zbieżności poszczególnych kół mogą się różnić właśnie przez te tuleje, w Stilo (to samo zawieszenie) kiedyś miałem podobną sytuację, tyle że po wymianie tulei (przed nie było badane) i tak samo na urządzeniu 3D wyszło że jedno koło nie mieściło się w normie i nic nie można było z tym zrobić.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008
    Rozumiem, a czy różnica ciśnień w oponach mogła mieć wpływ na taki wynik?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    45
    Postów
    110
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Ulumulu1988 Zobacz post
    Rozumiem, a czy różnica ciśnień w oponach mogła mieć wpływ na taki wynik?
    Trudne pytanie i nie wiem co odpowiedzieć. Możliwe.

    Faktem jest, że parametry jakie powinno posiadać regulowane auto są podawane dla określonych warunków m.in. obciążenia i ciśnienia w kołach, przynajmniej tak kiedyś było. Czy współczesne przyrządy tego nie wymagają, trudno mi powiedzieć, niestety nigdy podczas ustawiania zbieżności mojego auta nie zauważyłem żeby jakiś mechanik choć próbował sprawdzać ciśnienie w kołach.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008
    Ja miałem różnice bo z przodu 2,2 w obu z tyłu lewe 2.0 a prawe 1.9 albo 1.8. Podczas badania nikt nie zwrócił na to uwagi. Teraz się zastanawiam czy dociekać sprawy i jechać na kolejne badanie geometrii czy zostawić ten temat.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,093
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Ulumulu1988 Zobacz post
    Ja miałem różnice bo z przodu 2,2 w obu z tyłu lewe 2.0 a prawe 1.9 albo 1.8. Podczas badania nikt nie zwrócił na to uwagi.
    Jeśli zbieżność była ustawiana komputerowo, to ciśnienie w oponach nie ma większego znaczenia. Czujniki zakładane są na felgi przy lekko podniesionym aucie.

    Swoją drogą co to za fuszerka? Byłem już na geometrii z kilkoma autami i żadne nie wyjechało z informacją, że nie da się ustawić któregoś koła.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    31
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008
    Nie ustawiali tyłu bo stwierdzili ze tej belki nie da się regulować bo jest na stałe i musi być skrzywiona. Z tego wszystkiego zadzwoniłem do ASO i powiedzieli mi, że to bzdura i belkę tylną się ustawia i mi to zrobią. Termin na piątek


 

Podobne tematy

  1. Fiat Croma 2.0 t.i.e. PROBLEM Z ustawieniem silnika do mocy
    Napisany przez adas24 na forum Croma (Klasyczna)
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2015, 22:54
  2. Geometria kół
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2015, 18:24
  3. problem z ustawieniem kierownicy
    Napisany przez nctr na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-09-2013, 16:55
  4. Problem z ustawieniem świateł
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-03-2013, 22:14
  5. Problem z ustawieniem rozrządu w bravie 1.6 16V
    Napisany przez Marcin029 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-02-2013, 13:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 2 geometria

bravo ii wymiana tulei belki i geometria

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl