Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008

    Geometria kół - problem z ustawieniem tyłu

    Hej,

    mam problem z ustawieniem geometrii kół tylnych w Bravo II 2008 T-jet. Auto trafiło na geometrie ponieważ wymieniany był sworzeń wahacza z przodu. Przez jego niesprawność ścinał przednią oponę. Na stacji powiedziano mi, że nie mogli tego do końca ustawić (urządzenie Hunter 3D). Za przyczynę podano mi prawdopodobieństwo skrzywienie tylnej belki np. uderzeniem w krawężnik. Przyznam szczerze, że się na tym zupełnie nie znam, a samochód mam od niedawana. Czy te odchylenia od normy są duże? Nie zauważyłem żadnych problemów podczas jazdy samochodem. Jaka może być inna przyczyna ew. jest się czym martwić i drążyć dalej temat szukając problemów w zawieszeniu lub wymieniając belkę?

    Dziękuję za pomoc i pzdrawiam

    geometria.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Tylna belka ma możliwość regulacji położenia względem nadwozia, jej wsporniki mają powiększone otwory które to umożliwiają. Jeżeli mimo to nie można wyregulować jej położenia, to trzeba zainteresować się stanem tulei metalowo gumowych tylnej belki, a w zawadzie wypadałoby to zrobić przed regulacją. Zużyta tuleja nie koniecznie będzie generować jakieś dźwięki, a może być na tyle zdeformowana, że regulacji nie starczy żeby to zniwelować. Zbieżność całkowita w Twoim przypadku, sądząc po podświetleniu na zielono parametrów, raczej mieści się w normie. Parametry zbieżności poszczególnych kół mogą się różnić właśnie przez te tuleje, w Stilo (to samo zawieszenie) kiedyś miałem podobną sytuację, tyle że po wymianie tulei (przed nie było badane) i tak samo na urządzeniu 3D wyszło że jedno koło nie mieściło się w normie i nic nie można było z tym zrobić.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008
    Rozumiem, a czy różnica ciśnień w oponach mogła mieć wpływ na taki wynik?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2016
    Skąd
    Sierpc
    Wiek
    50
    Postów
    133
    Auto
    Lancia Delta 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Ulumulu1988 Zobacz post
    Rozumiem, a czy różnica ciśnień w oponach mogła mieć wpływ na taki wynik?
    Trudne pytanie i nie wiem co odpowiedzieć. Możliwe.

    Faktem jest, że parametry jakie powinno posiadać regulowane auto są podawane dla określonych warunków m.in. obciążenia i ciśnienia w kołach, przynajmniej tak kiedyś było. Czy współczesne przyrządy tego nie wymagają, trudno mi powiedzieć, niestety nigdy podczas ustawiania zbieżności mojego auta nie zauważyłem żeby jakiś mechanik choć próbował sprawdzać ciśnienie w kołach.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008
    Ja miałem różnice bo z przodu 2,2 w obu z tyłu lewe 2.0 a prawe 1.9 albo 1.8. Podczas badania nikt nie zwrócił na to uwagi. Teraz się zastanawiam czy dociekać sprawy i jechać na kolejne badanie geometrii czy zostawić ten temat.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Cytat Napisał Ulumulu1988 Zobacz post
    Ja miałem różnice bo z przodu 2,2 w obu z tyłu lewe 2.0 a prawe 1.9 albo 1.8. Podczas badania nikt nie zwrócił na to uwagi.
    Jeśli zbieżność była ustawiana komputerowo, to ciśnienie w oponach nie ma większego znaczenia. Czujniki zakładane są na felgi przy lekko podniesionym aucie.

    Swoją drogą co to za fuszerka? Byłem już na geometrii z kilkoma autami i żadne nie wyjechało z informacją, że nie da się ustawić któregoś koła.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 sierpień 2018
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    35
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 T-jet
    Rocznik
    2008
    Nie ustawiali tyłu bo stwierdzili ze tej belki nie da się regulować bo jest na stałe i musi być skrzywiona. Z tego wszystkiego zadzwoniłem do ASO i powiedzieli mi, że to bzdura i belkę tylną się ustawia i mi to zrobią. Termin na piątek


 

Podobne tematy

  1. Fiat Croma 2.0 t.i.e. PROBLEM Z ustawieniem silnika do mocy
    Napisany przez adas24 na forum Croma (Klasyczna)
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 06-10-2015, 21:54
  2. Geometria kół
    Napisany przez pezet3 na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 28-03-2015, 17:24
  3. problem z ustawieniem kierownicy
    Napisany przez nctr na forum Punto II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-09-2013, 15:55
  4. Problem z ustawieniem świateł
    Napisany przez nike166 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-03-2013, 21:14
  5. Problem z ustawieniem rozrządu w bravie 1.6 16V
    Napisany przez Marcin029 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-02-2013, 12:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467geometria-kol-problem-z-ustawieniem-tylu-42079

fiat bravo 2 geometriabravo ii wymiana tulei belki i geometria

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl