Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010

    Drgania kierownicy przy wyższych prędkościach

    Witam , mam problem z drganiem kierownicy ostatnio wymieniałem tarcze i klocki na tyle a z przodu tylko klocki , ale bardzo mi drgalo i podczas hamowania kierownica była bardzo nie stabilna więc postanowiłem wymienić tarcze na przód , teraz podczas hamowania kierownica działa dobrze , ale przy prędkościach 120+ kierownica drga czasem zdarzy się że jadę i nie drga przez chwilę a czasem tak mocno że aż muszę zwolnić , na nowych tarczach przednich zrobiłem gdzieś 350 km gdzie można jeszcze zajrzeć żeby poprawić komfort jazdy ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,527
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Pewnie zabrzmi banalnie, ale wyważenie kół robiłeś?
    Zakrec kołami na podnośniku i sprawdź czy tarcza nie jest blokowana, w którymś momencie przez klocek. Stan przegubów, luzy na wahaczu itd.

    Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Koła wyważane , przed wymianą nie miałem tego

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 grudzień 2013
    Skąd
    Rybnik
    Postów
    21
    Auto
    Fiat Bravo II LPG/PB
    Rocznik
    07.2011
    Jeżeli nic nie pomoże, to może należało by wyważyć koła w miejscu ich docelowego montażu, czyli na samochodzie, ustawić samochód na odpowiednim stanowisku, wprowadzić koło w ruch jednostajny i dokonać stosownego pomiaru. Ta metoda usunęłaby niewyważenia z całości układu napędowego /piasty, tarcze/ co wpłynęłoby znacznie na obniżenie drgań/ są dostępne takie wyważarki/.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Koła mogą być źle wyważone, albo któraś opona jest felerna.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Czy dalsza jazda może nieść jakieś konsekwencje za sobą ?

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    a bicie piasty i tarczy bylo sprawdzane czy tylko przykręcona i bujaj sie pan ?
    nei kazda jest idealnie prosta zawsze ejst dopuszczalne bicie tarczy jak i piasty.... jak sie nie zgra to będzie za duże.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 25-12-2018 o 00:52

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Nie sprawdzałem , jak to zrobić ?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Wyważanie kół odpuścił bym ponieważ przed wymiana hamulców było wszystko dobrze pozwoliłem sobie pamiętac jechać około 150 i jechało się jeszcze lepiej niż na letnich bo zimówki mam praktycznie nowe ..

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    Nie sprawdzałem , jak to zrobić ?

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Wyważanie kół odpuścił bym ponieważ przed wymiana hamulców było wszystko dobrze pozwoliłem sobie pamiętac jechać około 150 i jechało się jeszcze lepiej niż na letnich bo zimówki mam praktycznie nowe ..



    to się robi czujnikiem zegarowym

    tutaj masz jak to sie mierzy (najlepiej obejrzyj od początku) tutaj jak przygotować piaste i jak zmierzyć bicie boczne, oraz dlaczego ono występuje i jakie są efekty gdy jest za duże.

    https://youtu.be/uRrR9dAM22U?t=455

    a tutaj jak zmierzyc bicie tarcz po zamontowaniu

    https://youtu.be/ZmurgrKDMJk?t=190


    zauważ że bicie to nie tylko układ hamulcowy ale moze to być zawieszenie lub układ keirowniczy

    https://youtu.be/uRrR9dAM22U?t=903
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 25-12-2018 o 17:19

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    26
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    Ile moze kosztowac u mechanika sprawdzenie takim czujnikiem bo rzecz jasna go nie posiadam,
    bnbn1 obstawiam hamulce bo przed wymiana tego nie bylo a zaraz po wymianie zaczelo sie to robic wiec badzmy raczej realistami.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 czerwiec 2017
    Skąd
    Kraków
    Postów
    62
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2009
    A może odpadł jeden z ciężarków przy feldze? Jeszcze może być problem z wyważeniem kół - teraz masz opony zimowe i mówisz że wyważałeś je - ale pytanie czy przed takim zabiegiem powyciągałeś to co wbija się w oponę (zwłaszcza zimową, bo ma dużo rowków). Wiem z doświadczenia że w takiej oponie lubi się nawbijać mnóstwo małych kamyków - jeśli przed wyważeniem ich nie powyciągałeś to w zakładzie wulkanizacyjnym na pewno tego nie zrobiono i wyważono z takim niechcianym balastem - a później w trakcie szybkiej jazdy wyleciało ci trochę kamyków i wyważenie opony się zmieniło.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    849
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał kuba9869 Zobacz post
    Ile moze kosztowac u mechanika sprawdzenie takim czujnikiem bo rzecz jasna go nie posiadam,
    bnbn1 obstawiam hamulce bo przed wymiana tego nie bylo a zaraz po wymianie zaczelo sie to robic wiec badzmy raczej realistami.
    nie wiem, zadzwoń zapytaj :-)

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2018
    Skąd
    D
    Postów
    12
    Auto
    Brsvo 1.9 multijet 120Km
    Rocznik
    2007
    Mozesz sprobowac kola zamienic przod z tylem. Zdejmij klla zakrec ssma tarcza zobacz czy ni zwichrowales nowej tarczy bo to czesto sie zdaza. Sprawdz mocowanie maglownicy jest na takich gumach co stabilizator. A jesli masz felgi nie oryginalne sprawdz czy moze ktos nie zapombial o pierscieniach centrujacych. I daj znac na forum co i jak

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 marzec 2018
    Skąd
    Chrzanów
    Wiek
    32
    Postów
    39
    Auto
    Fiat Bravo 1,4 MultiAir
    Rocznik
    2013
    Kolego zdiagnozowałes problem? Mam dokładnie identyczna sytuacje koła wyważone jest ok zawiecha sprawdzana 2 razy na różnych stacjach diagnostycznych a problem dalej występuje.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2017
    Skąd
    OLKUSZ
    Postów
    129
    Auto
    FIAT BRAVO II 1.9 MULTIJET 150KM
    Rocznik
    2008
    Panowie, a coś więcej o tych waszych problemach? Przy jakich prędkościach? Przy hamowaniu czy przy przyspieszaniu? Półosie były sprawdzane?


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Drgania kierownicy przy większych prędkościach
    Napisany przez carooso na forum Croma
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 13-01-2019, 22:34
  2. Bujanie przy wyższych prędkościach
    Napisany przez kon-ryn na forum Croma
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-06-2015, 20:27
  3. ABS przy małych prędkościach!
    Napisany przez krzysztofox na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-05-2015, 00:15
  4. Buczenie przy wyższych prędkościach.
    Napisany przez fastovsky. na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 31-01-2013, 12:23
  5. Szum przy większych prędkościach
    Napisany przez rejczi85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 21-10-2012, 20:58

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 2 drgania na kierownicy

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467drgania-kierownicy-przy-wyzszych-predkosciach-43261

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl