Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 3 z 3
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    23
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010

    Drgania kierownicy po wymianie klockow

    Witam, ostatnio wymienialem na tyle klocki + tarcze , a z przodu jedynie klocki mechanik stwierdzil ze jeszcze tarcze troche pojezdza , od czasu tej wymiany przy hamowaniu przy troche wyzsze predkosci od 80 na przyklad kierownica zaczyna drgac a podczas jazdy 120+ tez drga nawet nie trzeba hamowac zeby tak bylo, pytanie moje czy te klocki musza sie ze tak powiem dotrzec troche do tych tarcz czy wymienic tarcze ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Witam
    Mam parę zasad odnośnie klocków i tarcz, których się trzymam od zawsze i jak narazie nie miałem żadnych problemów, po wymianie klocków i tarcz, typu bicie, drganie kierownicy, grzanie, blokowanie się kół lub tłoków, itp.
    1. Przy zakupie tarcz i klocków nigdy nie kieruj się ceną tylko jakością, oraz sprawdzone rekomendowane firmy, przez kolegów z forum ( Ate,Brembo,Ferodo, TRW, itd)
    2. Na bezpieczeństwie swoim i swoich pasażerów nigdy nie należy oszczędzać.
    3. Wymieniać tylko nowy cały komplet na osi ( nie zakładać nowych klocków do starych tarcz i odwrotnie, jeżeli ktoś tak proponuje to jest to zła decyzja i należy zmienić fachowca , jest to złudna tymczasowa oszczędność czy to na klockach czy tarczach hamulcowych).
    4. Przy wymianie wszystko dokładnie rozkręcać, wyczyścić.
    5. Po skręceniu wszystkiego dokładnie nasmarować miejsca styku pracujących klocków z zaciskami.
    6. Po zakończeniu prac dokładnie wszystko jeszcze raz sprawdzić.
    7. Nie hamować bardzo intensywnie po wymianie, starać się robić to płynnie i spokojnie (klocki i tarcze muszą się do siebie dostosować, ostre hamowanie może spowodować zniszczenie tarcz lub klocków hamulcowych, a tym samym ponowną ich wymianę).
    Ostatnio edytowane przez Leszek_70 ; 09-12-2018 o 17:14

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    833
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Leszek_70 Zobacz post
    Witam
    Mam parę zasad odnośnie klocków i tarcz, których się trzymam od zawsze i jak narazie nie miałem żadnych problemów, po wymianie klocków i tarcz, typu bicie, drganie kierownicy, grzanie, blokowanie się kół lub tłoków, itp.
    1. Przy zakupie tarcz i klocków nigdy nie kieruj się ceną tylko jakością, oraz sprawdzone rekomendowane firmy, przez kolegów z forum ( Ate,Brembo,Ferodo, TRW, itd)
    2. Na bezpieczeństwie swoim i swoich pasażerów nigdy nie należy oszczędzać.
    3. Wymieniać tylko nowy cały komplet na osi ( nie zakładać nowych klocków do starych tarcz i odwrotnie, jeżeli ktoś tak proponuje to jest to zła decyzja i należy zmienić fachowca , jest to złudna tymczasowa oszczędność czy to na klockach czy tarczach hamulcowych).
    4. Przy wymianie wszystko dokładnie rozkręcać, wyczyścić.
    5. Po skręceniu wszystkiego dokładnie nasmarować miejsca styku pracujących klocków z zaciskami.
    6. Po zakończeniu prac dokładnie wszystko jeszcze raz sprawdzić.
    7. Nie hamować bardzo intensywnie po wymianie, starać się robić to płynnie i spokojnie (klocki i tarcze muszą się do siebie dostosować, ostre hamowanie może spowodować zniszczenie tarcz lub klocków hamulcowych, a tym samym ponowną ich wymianę).
    o do punktu nr 3, mozna zamonowac nowe klocki na stare tarcze, ale nalezy wczesniej zmierzyć ich grubośc i jezeli jest jeszcze na tyle materiału nalezy stoczyć ich powierzchnie aby były gładkie, na "wymęczone" tarcze nie zakładamy nowych kloców, jak dotychczas sparwdza się to w moich samochodach.

    a na koniec czujnikiem zegarowym należy zmierzyć bicie tarcz po założeniu, a jeszcze lepiej bicie samej piasty przez założeniem nowych tarcz.
    Ostatnio edytowane przez bnbn1 ; 09-12-2018 o 21:46


 

Podobne tematy

  1. Drgania w kierownicy
    Napisany przez pawelec1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-08-2017, 22:14
  2. Drgania kierownicy
    Napisany przez patryk7979 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-11-2016, 18:52
  3. Drgania po wymianie sprężyn
    Napisany przez scubi121 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 20-11-2016, 19:32
  4. Po wymianie kloców drgania.
    Napisany przez seth na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 16-05-2013, 17:20
  5. Po wymianie rolki paska wielorowkowego pojawiły się drgania kierownicy
    Napisany przez rieper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-03-2012, 12:22

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl