Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 Tjet 120 KM
    Rocznik
    2010

    Czy silniki 1.4 T-Jet biorą olej ?

    Przeglądałem forum i nie spotkałem się z informacją by komuś brał. Mój bierze i zastanawiam się czy to jakiś felerny silnik.
    Stąd moje pytanie czy silniki te biorą olej.
    Proszę o info w formie:
    - ile KM ma silnik,
    - przebieg,
    - marka i rodzaj oleju oraz po jakim przebiegu wymieniany,
    - zużycie oleju na 1kkm

    Start, zaczynam od siebie:
    - 1. 4 T-Jet 120 KM,
    - 93800 km,
    - Motul 8100 x-clean 5w40, wymaina co 15 kkm,
    - 200 ml/1kkm



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Wiek
    41
    Postów
    37
    Auto
    Bravo 2 1,9 multijet 116KM
    Rocznik
    2007
    Witam,
    Gdzie kupowałeś olej ??? na rynku krąży pełno podróbek.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    179
    Auto
    Bravo II 1.4 16v 90kM
    Z silnikami to jest tak że jeden może brać olej,drugi już nie musi.Dużo też zależy jak był wcześniej eksploatowany.Ja mam 1.4 90kM i niby te silniki biorą olej i jeżdżąc normalnie nie kręcąc go na obrotach to nie bierze oleju,ale wystarczy że pojadę w dłuższą trasę 1000 i więcej jadąc 150,160 kM/h gdzie to już jest dużo dla tego silnika muszę dolać trochę oleju po powrocie.Dużo też zależy od oleju inni pisali że brał olej i po zmianie oleju przestał brać,więc może wymień na inny i obserwuj.
    bravo 1.4 sc 1,1 doblo 1,2 marea 2,0 bravo II 1.4 16v

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Bravo 1,4 t-jet
    mam takiego t-jeta i oleju raczej nie bierze. W każdym razie od wymiany do wymiany nie dolewam. Wymiana co 15 tys. olej mobil 1 5w-50 . Przebieg bardzo podobny jak twój. Samochód w większości eksploatuję w mieście /Katowice/. Specjalistą nie jestem ale słyszałem, że niektóre oleje tak mają że musi ubywać.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Mój poĸi co też nie bierze, przebieg 115k, aczkolwiek w tych silnikach czasem puszczają uszczelnienie w chłodnicy oleju i wtedy olej wykapuje a nie spala się
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 listopad 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    15
    Auto
    Fiat Bravo 1,4 t-jet
    po latach uszczelnienia parcieją. Zresztą w moim mechanik w ASO uszkodził gwint przy korku miski olejowej. Też się pocił. Nie zaliczał bym tego do kategorii brania oleju . Dobrze jednak wiedzieć o chłodnicy. Podobno, kiedyś w tych samochodach problemem była lamelki chłodnicy które wypadały! W poprzednim samochodzie miałem podejrzenie że kapie olej. Pomyślałem, pójdę na sobotnie zakupy do dużego hiper, wrócę i sprawdzę czy na podłożonej gazecie nie ma oleju. Nie znalazłem jednego, wolnego i czystego miejsca! Obok stało Audi A6 czy coś większego tej marki i pozostawił tłusty kleks na pół podwozia. Widać z tego że to przypadłość wszystkich marek.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 sierpień 2015
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    11
    Auto
    Bravo II 1.4
    Rocznik
    2006
    Mój benzyniak 1.4 brał odkąd go kupiłem 2 lata temu. Podczas jazd w mieście było to jeszcze delikatne, najgorzej objawiało się w dalszych trasach, szczególnie przy większych obrotach (np. autostrada). Gdy pytałem o temat w ASO przy kupnie stwierdzili że mogą spróbować ale za 2-3 miesiące znów będzie brał.

    -1.4 90 km
    -130 k KM
    -Mobil 5w50
    -100-150 ml na 1000km

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 grudzień 2014
    Skąd
    Dąbrowa Górnicza
    Wiek
    39
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet 16v
    Rocznik
    2008

    Czy silniki 1.4 T-Jet biorą olej ?

    Mój T-jet także bierze olej nawet więcej bo 300ml/1000km wersja 150km i takze olej Motul 8100 x-clean 5w40. Przebieg mam 158tys. Teraz bede wymieniał na selenie k.p.e zobaczymy czy bedzie różnica. Mój Bravo w ogóle nie kopci więc może jednak wyciek.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 luty 2016
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    42
    Postów
    1
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet 120 KM
    Rocznik
    2008
    Bravo 1.4 t-jet 120KM. Ostatnia wymiana oleju przy 102.000 km w czerwcu, przejechał DO niej 17 tyś, ubyło wtedy 0,5 litra od przeglądu do przeglądu. Teraz ma 113.000 km. Dwa dni temu zauważyłem, że kontrolka oleju nie gaśnie jak zwykle wraz z odpaleniem, tylko świeci się jeszcze 1-2 sekundy, silnik bardziej słyszalny w tym czasie. Nie zmartwiłem się za bardzo, ale dzisiaj wjeżdżając na parking podziemny przy otwartym (na szczęście) oknie usłyszałem charakterystyczny dźwięk "świerszczy", cykania, czy jak to określić- przerabiałem kiedyś w astrze i wiem czym to śmierdzi. Pytanie jest jedno, czy silnik ma prawo nagle zacząć brać olej? Wcześniej 0,5 litra na 17k km, a teraz nagle 3,5 litra (tyle chyba wchodzi) na 10.000 km? Eksploatowany tak samo: miasto/ autostrada, delikatnie do rozgrzania silnika, po wysiłku odczekanie przed wyłączeniem dla zdrowia turbiny. Olej Selenia 5W-40 multiair (serwisowany w ASO) nie mam czasu podjechać, na razie dolałem litr jeżdżę i słucham.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    31 maj 2015
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 1.4 Tjet 120 KM
    Rocznik
    2010
    I jak skończyła się ta sytuacja, faktycznie "wypił" czy może jest wyciek?
    W moim przypadku bierze coraz więcej i teraz przy 119 tyś. chyba będę zmuszony udać się do serwisu.
    Ciekawe ile sobie wycenią usunięcie usterki, aż boje się pomyśleć.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Sprawdź czy Ci nie wycieka z chłodnicy oleju (to ustrojstwo pod filtrem).
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 listopad 2018
    Skąd
    W trasie
    Wiek
    36
    Postów
    16
    Auto
    bravo 2 1.4 tjet 150KM
    Rocznik
    2008
    Odświeżę temat, mój tjet 150KM po przejechaniu 1680km w miesiącu łyka pół wskaźnika na bagnecie. Teraz pytanie czy to dużo czy norma dla tego silnika, wychodzi jakoś 400 ml. Olej wymieniam co 10000 leje rowe 5w40 dedykowany do fiata . Jeżdżę głównie w trasie 80% i 20% miasto. Wycieku żadnego nie ma, płyn chłodniczy czysty bez śladu oleju, może uszczelniacze zaworowe się kończą? Przebieg 182000km.

    Wysłane z mojego moto g(6) plus przy użyciu Tapatalka

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2018
    Skąd
    Katowice
    Wiek
    25
    Postów
    125
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 km
    Rocznik
    2010
    w granicach normy mi dokladnie tyle samo co Tobie

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    29 luty 2012
    Skąd
    Radlin
    Wiek
    49
    Postów
    265
    Auto
    Bravo 1,4 TJet 150 Sport Black
    Rocznik
    2010
    Ja wymieniam olej co 15 tys. i dolewam przez ten czas około 0.5L .Olej Selenia .Przebieg 131 tys.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2018
    Skąd
    Poznań
    Wiek
    32
    Postów
    21
    Auto
    GP Sport T-Jet
    Rocznik
    2009
    Ja również wymieniam olej co 10-15 tysięcy, między wymianami robię kilka dolewek, przypuszczam, że też wyjdzie około 0,5L.
    Mój T-Jet ma przejechane około 165 tysięcy km. Z tym, że u mnie ciągnie trochę oleju przez separator (nawet po wymianie separatora) do dolotu przed turbo oraz delikatne poci się na chłodniczce oleju. Przy kolejnej wymianie przesiądę się na "dedykowaną" selenię, przez ostatni rok lałem castrola, zobaczymy czy to coś zmieni.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Ile palą paliwa wasze silniki??
    Napisany przez viperarek na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post: 03-12-2023, 14:38
  2. Czym sie różnią silniki 1.9 JTD 115KM od 1.9 JTD 140KM?
    Napisany przez pablooooo21 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-10-2014, 11:34
  3. Kupujesz używane - te silniki są niezawodne
    Napisany przez miszko na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-03-2014, 08:14
  4. Błąd U1600 - doblo I silniki 1,2 8v
    Napisany przez Czyżyk07 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-09-2013, 21:19
  5. Głośniki w drzwiach, a silniki w nadmuchu
    Napisany przez geez na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-09-2010, 14:26

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467czy-silniki-1-4-t-jet-biora-olej-29270

t-jet bierze olej

branie oleju 1.4 tjetTipo 1 4120kmfiat doblo 1.4 bierze olejfiat bravo 1.4 90km bierze olejt-jet 1.4 spala olej to wada1.4t-jet bierze olej1.2 120km jet bierze olejfiat 1.4 t kolor olejubravo 2 kopci multiairspalanie oleju 1.4 deltasilnik Tjet bierze olejile echodzi oleju do multiair1.4 tjet opiniejaki olej fiat bravo 1.4 t-jetsilnik 1.4 t-jet spala1.4 t jet bierze olej1.4 multiair wyciek oleju1.4 t-jet opiniefiat bravo t jet ile oleju bierzesilnik 1.4 t jet multiairczy fiat bravo 2 bierze olej1 4 tjet branie olejufiat bravo 1.4 t-jet opinie

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl