Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007

    Co ile rozrząd 1.9 jtd 120 km

    Jak w temacie. Co ile tys km wymieniacie u siebie lub co ile lat ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Czyżby nikt rozrządu nie wymieniał :p?

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    848
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    czyzbys ni emiał książki pojazdu...tam jest napisane

    http://dukiewicz.pl/wp-content/uploa...6/06/BRAVO.pdf

    strona 244

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Oczywiście ze mam ...bardziej mi chodzi nie o książkowa wymianę lecz jak to wygląda w praktyce. Szczerze nie wyobrażam sobie wymiany tak jak w mojej książce jest do silnika 1.9 jtd 120 KM ze każda kolejna wymiana co 120 tys km.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    39
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    Na zamienniku nie jeździł bym dłużej niż 60tyś km lub 4 lata. Moim zdaniem oczywiście.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Adam1982 Zobacz post
    Na zamienniku nie jeździł bym dłużej niż 60tyś km lub 4 lata. Moim zdaniem oczywiście.
    No właśnie o taką informacje mi chodziło ...dziekuje...bo rozrząd wymieniony 1.5 roku temu ale przejechane od wymiany juz ponad 45 tys km i zastanawiałem się czy przy następnej wymianie oleju za niecałe 10 tys km rozrządu tez nie wymienić.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    ja tam w 8v jtd wyznaję 100tys km lub 5 lat , w jtd16v 80 tys km lub 5 lat , rozrząd kupuję dayco lub ori (w sumie to to samo , bo dayco robi osprzęt rozrządu dla FPT) , natomiast w 8v warto też przy okazji rozrządu sprawdzić luzy zaworowe regulowane płytkami ;


    ale każdy wg własnego uznania

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Godfrey Zobacz post
    ja tam w 8v jtd wyznaję 100tys km lub 5 lat , w jtd16v 80 tys km lub 5 lat , rozrząd kupuję dayco lub ori (w sumie to to samo , bo dayco robi osprzęt rozrządu dla FPT) , natomiast w 8v warto też przy okazji rozrządu sprawdzić luzy zaworowe regulowane płytkami ;


    ale każdy wg własnego uznania
    a płytki gdzie i za ile kupujesz?

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    22 sierpień 2017
    Skąd
    Pabianice
    Wiek
    39
    Postów
    120
    Auto
    Bravo 1.4 T-JET 120KM
    Rocznik
    2010
    To że Dayco robi ori nie znaczy , że to taki sam zestaw. Może być np Dayco made in Italy i Dayco made in Poland , nie wiadomo czy jakość taka sama. Na ORI rozrządzie polatał bym dłużej niż 60 tyś km , ale nie dłużej niż 4 lata.
    T-JET 120 VL38
    171 KM 268 Nm Cinsoft

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał gurmiki Zobacz post
    a płytki gdzie i za ile kupujesz?
    ja kupowałem płytki Metelli na unto.pl , kosztowały ok 9pln za sztukę plus wysyłka , ale myslę że w intercars też dostaniesz , ważne średnica 33mm ! (stare jtd czy tam multijet to to samo jest we wszystkich 8v , nawet starych TD fiata )

    najpierw musisz pomierzyć luzy , tam gdzie luz nie jest prawidłowy , wyjąc płytkę , spisać z niej wartość grubości , i dopiero zamiawiać odpowiednią , często zdaża się tak , że dużo nie trzeba kupować bo pasuje z innego miejsca płytka , tylko przekładamy , i ostatecznie musimy kupić ze 3-4 płytki
    Ostatnio edytowane przez Godfrey ; 29-04-2018 o 11:45

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał Godfrey Zobacz post
    ja kupowałem płytki Metelli na unto.pl , kosztowały ok 9pln za sztukę plus wysyłka , ale myslę że w intercars też dostaniesz , ważne średnica 33mm ! (stare jtd czy tam multijet to to samo jest we wszystkich 8v , nawet starych TD fiata )

    najpierw musisz pomierzyć luzy , tam gdzie luz nie jest prawidłowy , wyjąc płytkę , spisać z niej wartość grubości , i dopiero zamiawiać odpowiednią , często zdaża się tak , że dużo nie trzeba kupować bo pasuje z innego miejsca płytka , tylko przekładamy , i ostatecznie musimy kupić ze 3-4 płytki
    Rozrządu sam nie wymienię tego się nie podejmę. Czyli mam rozumieć ze gdybym kupił 8 płytek i wszystkie dal do wymienienia mechanikowi i on wymienił na nowe bez mierzenia to będzie ok?

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał gurmiki Zobacz post
    Czyli mam rozumieć ze gdybym kupił 8 płytek i wszystkie dal do wymienienia mechanikowi i on wymienił na nowe bez mierzenia to będzie ok?
    nie ma opcji , nierealne , grubości tych płytek masz kilkadziesiąt , skąd bedziesz wiedział który z 8 miu zaworów potrzebuje daną grubość płytki ? ( grube od 2,5 mm do prawie 5mm , stopniowane co 0,05 ) , to jest upierdliwe bo trzeba robić to na raty , najpierw pomiar , wyciąganie płytek i odczyt grubości starej płytki , potem zakup odpowiedniej , no chyba że kupisz każdą grubość (pewnie z 50 płytek) i mu dasz worek płytek wydając parę stówek ;

    spytaj mechanika czy może ma na stanie takie płytki , moga być używane , warunek średnica płytki 33mm , jak ma to dobrze , bo po prostu dobierze odpowiednią , luz zaworowy jest ważny dla dynamiki , spalania , prawidłowej równej pracy silnika

    może się okazać że będziesz miał prawidłowy luz zaworowy i nic nie trzeba tykać , zależy od przebiegu auta , zazwyczaj do 100 - 150tys km nic nie trzeba regulowac
    Ostatnio edytowane przez Godfrey ; 29-04-2018 o 20:19

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Auto ma już 210 tys km wiec obstawiam ze nikt z tym wcześniej nie robił. Żałuję że przy pierwszej wymianie rozrządu o tym nie pomyślałem bo teraz przynajmniej z tego co piszesz bym wiedział jakie grubości płytek potrzebuje...spr ze znajomym pogadać co pracuje w sklepie z częściami i jak mają na stanie płytki to będę go prosił by mi podrzucil takie jakie będą potrzebne.
    Do tej pory myślałem ze płytki są jednakowej grubości dzięki za uświadomienie .

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2011
    Skąd
    Ansbach
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,6Mj sportpack
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał gurmiki Zobacz post
    Auto ma już 210 tys km wiec obstawiam ze nikt z tym wcześniej nie robił.
    Do tej pory myślałem ze płytki są jednakowej grubości dzięki za uświadomienie .
    no to wypadało by sprawdzić te luzy na zaworach , szkoda aby zawory się wypaliły albo głowica uszkodziła ,poza tym jak jest prawidłowy luz to silnik mniej pali , ciszej chodzi , lepiej się zbiera , no jak teraz zrobisz to znów byś miał spokój na przynajmniej 100tys km , a znając zycie to część będzie miała luz w tolerancji , a tylko część będzie wymagała regulacji ;

    płytki sa różnej grubości , bo to kolego płytki są tak twarde że się nie zuzywają nigdy , to zawory i gniazda zaworowe się zuzywają i dlatego zmienia się luz zaworowy , to normalne zjawisko w każdym silniku ;

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 grudzień 2015
    Skąd
    wrocław
    Postów
    848
    Auto
    punto evo 1.4, doblo 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2011, 2013
    Cytat Napisał Godfrey Zobacz post
    ja tam w 8v jtd wyznaję 100tys km lub 5 lat , w jtd16v 80 tys km lub 5 lat , rozrząd kupuję dayco lub ori (w sumie to to samo , bo dayco robi osprzęt rozrządu dla FPT) , natomiast w 8v warto też przy okazji rozrządu sprawdzić luzy zaworowe regulowane płytkami ;


    ale każdy wg własnego uznania
    ja tm nie wiem jak do diesla ale do benzynowego wolnossaka jak i T-jet, to kupuje rozrzad oryginal producenta, aby bylo zabawniej to cena praktycznie taka sama jak zamiennik, i sie nie wyglupiam raz na 100 tyś km wymieniam, albo co 5 lat z tym że to dośc prosta operacja do ogarnięcia w garażu.

    myslicie ze producent silniaka by sobie robił jaja podając że nie wytrzyma tych 120 tyś km ? tak tak wiem że opel podawal co 120 tyś km a po 7 tyś sie rwały paski (sam to przezylem) wiec skrócili do 60 tyś km:-)


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Rozrząd
    Napisany przez Fibol na forum Croma
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 11-12-2017, 15:01
  2. Rozrząd w 1.2 16v
    Napisany przez koziol1172 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 45
    Ostatni post: 25-04-2016, 08:23
  3. rozrząd
    Napisany przez ilektbg na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 16-09-2015, 23:33
  4. Czujnik położenia wałka rozrządu (fazy rozrządu)
    Napisany przez Artysta na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-08-2015, 22:25
  5. Luźny pasek rozrządu, awaria, koło zębate rozrządu
    Napisany przez kloonej na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2014, 15:16

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

blaszki zaworowe bravo

Fiat bravo 1.9 150km co ile wymiana rozrzadu

1.9 jtd ile wytrzymuje rozrzad

co ile rozrzad 1.9 jtdm

fiat idea 1 9jtd wymiana rozrzadu

bravo jtd co ile pasek rozrzadu

fiat bravo 1.9 jtd co ile rizrzad

bravo II 1.9 8v rozrzad

jak czesto wymieniac rozrzad w silniku 1 9 jdt 120 km

fiat stilo 1.9 multijet wymiana rozrzadu

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl