Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 2 z 2
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007

    Ciśnienie klimatyzacji - czyżby zbyt wysokie?

    Po wymianie opornika - szczerze wątpię czy wogóle ma jakiś to związek - zauważyłem że ciśnienie w klimatyzacji wzrosło. Wcześniej było max 20 bar i spadało do 17. Od dzisiaj to minimalne około 19 bar a max 29...powiedzcie mam się czym martwić?...klima serwisowana była w maju tego roku full serwis...ogólnie na chłodzenie nie ma co narzekać...
    a propo tego zauważyłem że lewej nakrętki do napełniania czynnika ciemna maść się wydostała (kilka kropel) ale dokręciłem i jak narazie spokój - czy to przez wysokie ciśnienie?

    przesyłam zrobioną przez siebie diagnostykę podczas jazdy w trybie mieszanym na włączonej klimie...są też inne parametry i też jestem ciekaw czy są one w porządku.

    dane z jazdy.pdf



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    18 marzec 2010
    Skąd
    krk
    Postów
    114
    Auto
    Siena 1,4 / Bravo II 1,9 MJ/ Suzuki GSX 550EF
    Opiszę swój przypadek po "serwisie" klimatyzacji.
    Samochód ośmioletni - od nowości w moich rękach. Klima w ramach gwarancji zaraz po kupnie naprawiana z powodu nieszczelności (wada fabryczna). Przez osiem lat działała bez zarzutu - nie serwisowałem. W tym czasie kilkakrotnie sprawdzałem ciśnienie podczas pracy na Fiatecuscan, wyniki: 18bar max - 13bar min. Mimo, że klima działała bez zarzutu na wiosnę postanowiłem oddać do sprawdzenia i ewentualnego uzupełnienia czynnika podając serwisantowi, że odpowiednia ilość czynnika w moim modelu to 500g. Po wykonaniu usługi poinformowano mnie, że brakowało prawie 200g. Wracając z serwisu wydawało mi się, że klima działa gorzej a sprężarka działa głośniej. W garażu podpiąłem interfejs i miałem podobne wskazania ciśnienia jak kolega wyżej. Na drugi dzień było gorąco i włączyłem klimę... nagle poczułem zapach palącej się gumy i dym spod maski - z nawiewów poleciało letnie powietrze.
    Efekt: spalone sprzęgło klimatyzacji i stopiony jej elektromagnes . Powód: 730g czynnika zamiast 500g.
    Po naprawie klimatyzacji ciśnienie nie przekracza u mnie 20bar.


 

Podobne tematy

  1. Punto 1.6 zbyt wysokie spalanie
    Napisany przez damikr na forum Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 01-11-2014, 21:51
  2. brava 1,2 16v zbyt wysokie obroty, problemy z odpalaniem
    Napisany przez robert199 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 03-01-2014, 00:17
  3. Lekkie drgania silnika i zbyt wysokie ciśnienie ssania.
    Napisany przez krzysiek_82 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-08-2013, 09:28
  4. Problem Fiat BARCHETTA 1.8 zbyt wysokie ciśnienie w cylidrach 16 bar
    Napisany przez Paweł507 na forum Barchetta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 26-07-2012, 12:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat zbyt duze cisnienie klimatyzacji

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467cisnienie-klimatyzacji-czyzby-zbyt-wysokie-38120

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl