Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000

    brava 1,2 16v zbyt wysokie obroty, problemy z odpalaniem

    Kupiłem Brave w tragicznym stanie mechanicznym, ale mam nadzieje ja odratowac.
    od początku:
    po zakupie auto pracwało tylko na gazie i to czasem na trzy cylindry.
    co do nierównej pracy to problem był w cewce zapłonowej.
    Wtryski benzynowe odpiete, a gaz podłączony na ostro
    Pompka w zbiorniku spalona (dosłownie), w zbiorniku ani kropli benzyny, nawet zapach nie pozostał
    Na przepustnicy brak silniczka krokowego. obroty podciągniete linką

    na dzien dzisiejszy
    auto ma silniczek krokowy, przełącznik od gazu (niestety instalacja pierwszej generacji), błedów w kompie juz niema
    pracuje na benzynie i gazie, ale ma dziwne objawy. jak odpale auto, to jest ok obroty trzymaja sie równo ponizej 1000, jak troche pojeżdze na gazie to wolne obr to około 3000, po przełączeniu na benzyne tez obroty za wysokie ale troche nizsze. czujnik temp. dziwnie sie zachowuje, tzn potrafi wskazówka skakać, raczej brak termostatu i wentylator chłodnicy załączny przełącznikiem

    Po zresetowaniu ustawien jest jaks czas dobrze. jak ma zbyt wysokie obr. to po odpaleniu sa ok czyli ok 800 ale po dodaniu gazu skaczą na 3000 lub wiecej i nie spadają.

    Mam jeszcze jeden problem z odpalaniem, ale rozrusznika jeszcze nie wyciągałem.
    wygląda to tak. zimny to małe szanse, że odpali z rozrusznika. na popych tak. niema siły kręcic.
    jak ciepły to pierwsze 2obr są wolne i z trudem kręci, ale jak juz zacznie to kręci normalnie.

    czy to problem tylko rozrusznika, czy cos jeszcze moze byc

    jesli ktos ma pomysł to prosze o porade



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2013
    Skąd
    Belgia
    Wiek
    30
    Postów
    23
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    12.2000
    Robiles adaptacje krokowca ?

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    Tak robiłem.

    Myślę, że teraz moge opisać problem i rozwiązanie, bo wygląda na to, że poradziłem sobie z problemem.

    Rozrusznik złożyłem z dwóch: ze starego została obudowa a drugi rozrusznik jest z fiata 1,6 jest mocniejszy, kreci jak szalony.

    Z obrotami, to zauważyłem, ze po odłączeniu czujnika temp. obroty wzrastają i nie maleją. wiec zamiast czujnika wstawiłem rezystor (a właściwie potencjometr) i ustawiłem go tak aby była temp. 85stopni.
    i okazało sie, ze wtedy problemu niema. przekaźnik od wentylatora tez był uszkodzony, ale juz zrobiony.
    moge stwierdzic, ze przyczyną zbyt wysokich obr. po jeździe był uszkodzony termostat i zbyt wychładzal silnik, do tego stopnia, ze właczało sie "ssanie"
    teraz jest tak, ze jak dojeżdżam do skrzyżowania to mam około 1,5tyś obr, zatrzymam sie to spadają poniżej 1tyś i wydaje mi sie ze tak jest dobrze.
    jeszcze mam pytanie do posiadaczy 1,2 16v

    czy orginalnie jest termowłacznik na chłodnicy, bo według schematu tylko czujnik temp. silnika włącza wentylator, a mój napewno miał dzwona i niewiem czy mam taką chłodnice jak trzeba?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Jest tylko jeden czujnik 3 pinowy.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    czyli dobrze rozumiem, na chłodnicy niema termowłącznika, jest tylko czujnik temperatury w okolicach termostatu

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    48
    Postów
    268
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-jet / Stilo 1.2 16v
    Rocznik
    2008 / 2002
    Dokładnie tak jest, daje on sygnał do ECU i na zegary.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    czyli mam chłodnice z 1,4 albo 1,6 ze sprytnie schowanymi kablami w wiązke głowną na podłużnicy, a ktos bystry puscił dodatkowy włącznik, ja przerobiłem instalacje i teraz wentylator moze sie właczyc z komputera i z termowłącznika chłodnicy. także silnka nie przegrzeje

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    39
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    Nie wiem jaką masz wersję bo byłe dwie tego silnika. W tej pierwszej czujnik temperatury (w sumie dwa) jest wkręcony w aluminiową część kolektora dolotowego. Ty już pewnie masz cały kolektor plastikowy ale czujnik temperatury jest w tym samym miejscu. W czujniku są dwa termistory, jeden podaje temperaturę na ECU, drugi na licznik.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Dołączone pliki Dołączone pliki
    Ostatnio edytowane przez panterka ; 02-01-2014 o 21:21
    Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
    http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    mam taki kolektor i taki czujnik, a utoz 1999r bez EOBD czyli przepustnica taka jak w alfach romeo 1,6 z regulatorem biegu jałowego

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2009
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    39
    Postów
    126
    Auto
    Bravo 1,2 16V
    Rocznik
    01.1999 FL
    Powyższe schematy dotyczą wersji 2000-2001, poniżej link do Services Manual chyba że masz. Do tego silnika zalecana jest sekwencja z powodu plastikowego kolektora, patrzyłeś czy nie ciągnie gdzieś lewego powietrza, bo przy tej instalacji co masz to strzały gazu raczej nie są bezpieczne. Fajnie, że ratujesz to autko.

    Naprawa - Auto - ecoraf - Chomikuj.pl
    Fiat Bravo SX 1.2 82KM 1999
    http://www.autocentrum.pl/awc/panterka/fiat-bravo-1999/

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    40
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    schematy to mam z autodaty i z ksiązek typu "sam naprawiam"
    Moge wywnioskowac, ze kiedys w tym aucie sekwencja była, bo z instalacji wyciągnołem wiązke do emulacji wtrysków.
    Co do szczelnosci doolotu to mam pewnosc, sprawdzone popularnym sposobem na plaka.
    mój patent na reduktor to rurka w srodku węża do przepustnicy skierowna tak aby tworzyło sie w niej podcisnienie, jak najmniej zwężając dolot. nawet jakby ktoras swieca była spalona to gaz w kolektorze nie strzeli bo nie zdązy sie tam zebrac, sprawdzone w praktyce. wadą tego rozwiązania jest wiekszy problem z wyregulowaniem wolnych obr. ale i na to mam sposób, klapka przed reduktorem.
    jak udałoby mi sie połączyc ruch klapki z dawkowaniem gazu, to rozwiązanie byłoby bardzo skuteczne (w systemie BLOS jest to rozwiązane)

    rozpisałem sie, ale to mój pierwszy fiat 1,2 16v były
    1,4 12v (porażka)
    3 fiaty 1,6 16v (świetny silnik)
    1,9d 65km to zdecydowanie za mało
    1,9jtd dobra dynamika i naprawde niskie splanie, nie miałem oszczędniejszego diesla (podatny na chiptuning) naprawde udana konstrukcja
    lancie kappe 2,4b miałem to auto 8 lat elastyczność tego silnika jakiej miema już dzis, na 5biegu mogłem jechac całą trase, 50km/h i 130km/h zawsze przyzwoite przyspieszenie
    2,0 można porównac do kappy, świetny dzwięk, ale duże spalanie
    1,8 według mnie podobne osiągi do 1,6, ale zbyt krótkie biegi
    1,2 jak narazie niewiele mam doswiadczenia, ale jeździ lepiej niz sie spodziewałem
    1,9td 75 zwykły klekot, ale bardzo prosty konstrukcyjnie

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    scemat lpg.jpg

    tak wygląda moje rozwiązanie instalacji lpg

    byłoby dobrze jakby udało sie połączyc regulacje gazu z klapką uchylną wtedy regulowałby sie sam

    jeszcze myslałem nad grucha od turbo, podłącozną do podcisnienia w kolektozre, bo jak wiadomo, na biegu jałowym jest duze podcisnienie, i wtedy mógłby przymykac dopływ gazu, a po otwarciu przepustnicy cisnienie w kolektorze jest prawie równe atmosferycznemu. jak bede miał czas to cos napewno wymysle, chyba ze ktos podsunie mi ciekawy pomysł


 

Podobne tematy

  1. Lekkie drgania silnika i zbyt wysokie ciśnienie ssania.
    Napisany przez krzysiek_82 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-08-2013, 08:28
  2. Fiat Brava 1.2 1999r wysokie obroty
    Napisany przez adik91 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 30-12-2012, 00:44
  3. Brava 1.4 12V - lewe powietrze ... ? wysokie obroty
    Napisany przez kedar33 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 28-11-2012, 13:59
  4. Problem Fiat BARCHETTA 1.8 zbyt wysokie ciśnienie w cylidrach 16 bar
    Napisany przez Paweł507 na forum Barchetta
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 26-07-2012, 11:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wysokie obroty silnika Fiat brava1.2 rok 1999

zbyt wysokie obroty fiat bravo

fiat brava wysokie obroty na gazie

brava zbyt wysokie obroty

wysokie wolne obroty na gazie fiat bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl