Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2007

    Ciężko odpala jak dłużej postoi - 2.0mjet

    Cześć, problem z bravo 2.0 multijet 165KM, 2009r, 240tyś najechane. Ciężko odpala na zimnym jak postoi powyżej 4-5h. Niezależnie od temperatury czy jest -2C czy + 20C trzeba długo kręcić. Po pierwszym odpaleniu później odpala za każdym razem dobrze. Auto nie kopci, w czasie jazdy nie ma żadnych problemów, nie szarpie. Auto kręci po 15-20s zanim odpali, zauważyłem że jak odpalam na wciśniętym pedale gazu to łapie z 2-3s szybciej.
    Co już zrobiłem:
    -Akumulator naładowałem - brak poprawy
    -Wyczyściłem punkty masowe - brak poprawy
    -Podmiana akumulatora na inny z 1.9jtd - brak poprawy
    -Wymieniony wszystkie 4 świece + sprawdzony przekaźnik - brak poprawy
    -Filtr paliwa jest świeży, odpowietrzyłem zaworkiem - brak poprawy
    -Żadnych błędów w Mesie, DPF wypala się prawidłowo + wymusiłem wypalanie w mesie
    -Sprawdzone w MES korekty wtrysków wszystkie 4 w granicach odchyłu +/-0,80
    -Wymieniłem oringi na przelewach + wszystkie przewody gumowe
    -Wymieniłem pompę paliwa w baku - brak poprawy
    -Wymieniłem czujnik temp. wody - brak poprawy
    -Wyczyściłem przepływkę i map sensor - brak poprawy
    -Podmieniłem czujnik ciśnienia na listwie CR - brak poprawy
    Rozrusznik kręci dobrze, pod maską żadnych wycieków paliwa, żadnego zapocenia, nic a nic. Wokół wtrysków też czyściutko podkładki miedziane nie przepuszczają.

    Co dalej bo już mi się pomysły kończą?
    Dodam jeszcze że w aucie na wykończeniu jest 2masa, ale to nie ma raczej związku z odpalaniem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Jedno rozwiązanie jeszcze.
    Przekręć kluczyk na zapłon, ale nie odpalaj, poczekaj, aż pogasną kontrolki i pompa w baku skończy pracować, wyłącz zapłon i wtedy odpal tak jak zazwyczaj.
    Jeśli odpali lepiej, to rozwiązania są dwa, jedno, to uszkodzony przekaźnik świec, który nie informuje o tym sterownika komputera albo przewody (w moim przypadku były przewody) lub drugie, pompa z baku przepuszcza, nie ładuje odpowiedniego ciśnienia startowego, wtedy też przewody paliwowe warto by sprawdzić.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Pompa CR...dla testu odepnij czujnik temp. wody.Temat walkowany na forum i mamy rozwiązanie.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał malutki1989 Zobacz post
    Jedno rozwiązanie jeszcze.
    Przekręć kluczyk na zapłon, ale nie odpalaj, poczekaj, aż pogasną kontrolki i pompa w baku skończy pracować, wyłącz zapłon i wtedy odpal tak jak zazwyczaj.
    Jeśli odpali lepiej, to rozwiązania są dwa, jedno, to uszkodzony przekaźnik świec, który nie informuje o tym sterownika komputera albo przewody (w moim przypadku były przewody) lub drugie, pompa z baku przepuszcza, nie ładuje odpowiedniego ciśnienia startowego, wtedy też przewody paliwowe warto by sprawdzić.
    Przekręcanie kluczyka nawet kilka razy nic nie daje, odpala tak samo źle. Wymieniałem pompę paliwa co prawda na używkę ale sprawną z rozbitego auta które odpalało i bez zmian. Przewody przeglądnąłem żadnych zapoceń, wszystkie złączki trzymają dobrze. Postaram się jeszcze podmienić przekaźnik świec w tym tygodniu i dam znać. Dzięki za zainteresowanie
    Cytat Napisał Braval Zobacz post
    Pompa CR...dla testu odepnij czujnik temp. wody.Temat walkowany na forum i mamy rozwiązanie.
    Czujnik temperatury mam nowy, auto postoi teraz przez noc to jutro rano go odepnę i sprawdzę. Jaki ma związek czujnik temp z pompą CR? W mesie sprawdzałem na starym i nowym czujniku pokazuje temperaturę wody na zimnym aucie zbliżoną do temp. zewnętrznej, a na nagrzanym aucie 90C więc teoretycznie nie świruje. Dzięki za zainteresowanie

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 maj 2015
    Skąd
    Śląsk
    Postów
    4
    Auto
    Grande Punto 1.4
    Rocznik
    2007
    Tak to wygląda na odpiętym czujniku:


    Czyli pompa CR do wymiany, dam przy okazji do wyczyszczenia/zregenerowania rozrusznik.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Masz wszystko w dziale "bravo" leniuchu
    https://fiatklubpolska.pl/bravo-ii-4...rozruch-44792/


 

Podobne tematy

  1. Bravo 2.0mjet czy skrzynia z alfy będzie pasować
    Napisany przez Simpsone na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-08-2021, 12:03
  2. 2012r 3.0Mjet dzwoni pare sekund przy odpaleniu zimnego silnika
    Napisany przez pioter86 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 10-09-2019, 07:43
  3. Doblo 2.0mjet turbi na wieksze
    Napisany przez Cross na forum Modyfikacje
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 21-05-2018, 23:18
  4. Grande zimny silnik nie odpala na benzynie. Na gazie odpala.
    Napisany przez lukasz2511 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 10-12-2011, 23:46
  5. Ciepło - Odpala, Zimno - Zalewa i nie odpala. Palio 1.2 8v
    Napisany przez daro3 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 07-02-2010, 18:29

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467ciezko-odpala-jak-dluzej-postoi-2-0mjet-49943

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl