Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree1lubi to!
  • 1 przez vitos

Temat: Cieknący olej  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007

    Cieknący olej

    Witam serdecznie wszystkich

    Jestem szczęśliwym posiadaczem Bravo II 1.9 JTD 120KM z 2007 r. Od niedawna zauważyłem niewielki wyciek oleju przed wymiennikiem ciepła (zaznaczyłem na zdjęciu). Dzisiaj odpiąłem opaski na przewodzie w którym był zgromadzony olej. Po przeczyszczeniu spiąłem wszystko i jak narazie wycieku nie ma.
    Mam względem tego do Was pytanie czy przejmować się tym czy może dalej jeździć nie przejmując się tym że olej może w jakiś sposób dojść do silnika.
    Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek odpowiedź.


    gdzie cieknie.jpggdzie cieknie_1.jpggdzie cieknie_3.jpg



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    W miejscu, które pokazałeś, czyli za wylotem z intercoolera, a nie przed (miejsce za intercoolerem - wymiennikiem ciepła zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza) zbiera się olej, który zostaje wydmuchany z turbosprężarki podczas jej pracy. Przewód doładowania powietrza jest "zapocony" przez olej silnikowy. Jest to zupełnie normalne, gdyż turbosprężarka jest smarowana olejem z silnika i nie jest całkowicie szczelna, bardzo minimalnie traci olej. Cały przewód doładowania powietrzem generalnie jest tłusty w środku od oparów oleju. A miejsce pokazane przez ciebie na rysunku, jest najniższym punktem przewodu powietrznego i tam właśnie olej będzie sobie okapywał. Nie powinno być go dużo oczywiście. Kontroluj sobie poziom oleju w silniku. I jeśli ubytki są w normie, to problemem się nie przejmuj.

    Na drugim zdjęciu widać, że oleju jest jednak tam zbyt wiele. Cały przewód jest zaolejony i obok chyba też. Jeśli wycieków nie ma z innego miejsca, to obstawiam na nieszczelną turbosprężarkę, która pluje olejem i raczej nadaje się już do regeneracji. Mechanik bez problemu powinien Ci wymontować turbo i oddać do warsztatu napraw turbosprężarek.
    Ostatnio edytowane przez vitos ; 25-12-2016 o 09:21
    gurmiki lubi to.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 listopad 2016
    Skąd
    Nowy Sącz
    Postów
    88
    Auto
    Bravo II 1.9 Multijet 120 KM fabrycznie bez DPFa
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał vitos Zobacz post
    W miejscu, które pokazałeś, czyli za wylotem z intercoolera, a nie przed (miejsce za intercoolerem - wymiennikiem ciepła zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza) zbiera się olej, który zostaje wydmuchany z turbosprężarki podczas jej pracy. Przewód doładowania powietrza jest "zapocony" przez olej silnikowy. Jest to zupełnie normalne, gdyż turbosprężarka jest smarowana olejem z silnika i nie jest całkowicie szczelna, bardzo minimalnie traci olej. Cały przewód doładowania powietrzem generalnie jest tłusty w środku od oparów oleju. A miejsce pokazane przez ciebie na rysunku, jest najniższym punktem przewodu powietrznego i tam właśnie olej będzie sobie okapywał. Nie powinno być go dużo oczywiście. Kontroluj sobie poziom oleju w silniku. I jeśli ubytki są w normie, to problemem się nie przejmuj.

    Na drugim zdjęciu widać, że oleju jest jednak tam zbyt wiele. Cały przewód jest zaolejony i obok chyba też. Jeśli wycieków nie ma z innego miejsca, to obstawiam na nieszczelną turbosprężarkę, która pluje olejem i raczej nadaje się już do regeneracji. Mechanik bez problemu powinien Ci wymontować turbo i oddać do warsztatu napraw turbosprężarek.
    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. Nieco mnie tym uspokoiłeś. Wydaję mi się że taka ilość oleju w tym miejscu była spowodowana tym że około 2 tygodnie temu przewód był odpinany i opaska została źle założona gdyż jak ją odpinałem była luźna i przewody ledwo się na siebie nakładały, i przez to te opary mogły się zbierać w tym miejscu. Było by to logiczne z tego co napisałeś. Opaskę kilka dni temu gdy zobaczyłem ten wyciek poprawiłem, wyczyściłem także te gumowe przewody szmatką w których nie było oleju, był poprostu tłusty od środka (tak jak napisałeś). W dniu dzisiejszym sytuacja po przejechaniu ponad 500 km wygląda jak na załączonym zdjęciu. Oleju w silniku nie ubyło. Sytuację będę monitorował i dam znać jak się potoczy.

    sytuacja_na_dzien_25_12.jpg

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Na przewodach doładowania opaski muszą być solidne i dobrze dokręcone, najmniejsza nieszczelność, złe dopasowanie skutkuje świstem lub wydmuchaniem oleju.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał petarda Zobacz post
    Na przewodach doładowania opaski muszą być solidne i dobrze dokręcone, najmniejsza nieszczelność, złe dopasowanie skutkuje świstem lub wydmuchaniem oleju.
    Widzę, że w 1.9MJet jest to połączenie inaczej zrobione niż w 2.0MJet. U mnie w 2.0MJet połączenie plastikowej rury wylotowej w intercoolera z gumowym wężem jest fabrycznie zrobione na zapinkę i jest trochę luźne. Nie jest tak sztywne jakby połączyć je metalową opaską zaciskową. Żadnych świstów, czy wydmuchiwania oleju jednak tam nie ma. Owszem. opaski na wężu dolotowym do turbosprężarki muszą być zaciśnięte na mocno. Kiedyś oryginalna opaska fabryczna na zacisk, nie na dokręcanie, się obluzowała i wtedy było słychać świst, kiedy na wyższych obrotach turbosprężarka zasysała powietrze. Zmieniłem opaskę na dokręcaną i od tego czasu jest cisza. Nie mam przyrządu do zaciskania opasek zaciskowych, dlatego kupuję te z gwintem na dokręcanie. Są bardzo solidne. Te zaciskowe są właściwie jednorazowe. Ponowne zaciśnięcie poluzowanej opaski już nie trzyma mocno.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Dobre opaski trudno kupić, z solidnych udało mi się znaleźć Jubilee, sprawdzają się na dolocie

    Jubilee
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Opaski (cybanty) zastosowane po turbinie powinny posiadać sprężynę jaka widać u kolegi @gurmiki na zdjęciu w trzecim poście. Zastosowanie zwykłej sztywnej może się skończyć rozerwaniem węża.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Cytat Napisał moris10 Zobacz post
    Opaski (cybanty) zastosowane po turbinie powinny posiadać sprężynę jaka widać u kolegi @gurmiki na zdjęciu w trzecim poście. Zastosowanie zwykłej sztywnej może się skończyć rozerwaniem węża.
    Dlatego u mnie nie ma żadnej opaski w tym miejscu. Jest zastosowana zapinka, które jest trochę luźna. Ale tak ma być. Też z początku myślałem, że coś jest nie halo i w tym miejscu wchodzi lewe powietrze. Ale węże połączone są na zakładkę i nie ma nawet świstu powietrza w tym miejscu.


 

Podobne tematy

  1. Wymiana poduszki skrzyni, a cieknący olej z skrzyni.
    Napisany przez adrian92 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 18-02-2016, 22:04
  2. cieknący olej
    Napisany przez samuel na forum Punto II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 20-11-2015, 18:57
  3. Cieknąca skrzynia
    Napisany przez cinex134 na forum Uno
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-04-2015, 10:56
  4. cieknący gaźnik z monowtryskiem
    Napisany przez maniak11 na forum Uno
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-01-2015, 18:19
  5. Cieknący Bak
    Napisany przez staniol504 na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-05-2012, 15:07

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467cieknacy-olej-34815

wyciek oleju silnikowe fiat bravo 2Kapie olej Fiat bravo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl