Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    31
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009

    Chiptuning a obroty i niska prędkość

    Witam, niedawno zakupiłem używanego Fiata Bravo 2 1.9 MultiJet 120KM z podniesioną mocą do 150KM dzięki chiptuningowi. Martwi mnie jedna rzecz - może niepotrzebnie, dlatego proszę o poradę. Jest to mój pierwszy samochód z silnikiem diesla i jeździ mi się bardzo przyjemnie. aczkolwiek martwią mnie obroty, tzn. Czytałem w wielu miejscach aby jeździć powyżej tych 1900-2000 obrotów, jednak jest to ciężko wykonalne w mieście, przy standardowych prędkościach 40/50 silnik utrzymuje obroty w okolicach 1900 lub trochę poniżej. Tak samo przy dojeżdżaniu do skrzyżowania - w benzynie spokojnie podjeżdżałem na dwójce, upewniałem się, że nic nie jedzie, a tutaj zaczyna ostro 'telepać' silnikiem - jakby chciał zgasnąć. Zapoznałem się z tematem dwumasy, czytałem o charakterystyce pracy tych silników. Zastanawia mnie fakt czy takie zachowanie jest normalne, czy może być ono spowodowane podniesieniem mocy? Przekopałem wiele stron w internecie odnośnie jazdy dieslem, jednak nie uzyskałem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Mógłby mi ktoś coś doradzić w temacie obrotów:
    1. Czy tak to powinno wyglądać, że przy bardzo małej prędkości po prostu jestem zmuszony wrzucić tą jedynkę?
    2. Czy jazda na obrotach niższych niż 2000 obr/min jest bardzo szkodliwa dla silnika?
    3. Czy dwie powyższe rzeczy mają związek ze zwiększeniem mocy i czy gdyby ją znów zmniejszyć do 120KM to powinna być poprawa?

    Użyłem opcji szukaj, jednak nie znalazłem tam rozwiązania mojego problemu

    Z góry dziękuję za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Ad.1 nie wiem czym u Ciebie jest mala predkosc, ale ja tez czasem mam problem zeby zdecydowac miedzy biegami 1 i 2
    Ad.2 wg mnie trzeba tak jezdzic zeby silnik pracowal rowno. Nie dlawic. Mam wersje 120km i tak np na kazdym biegu jadac po drogach bez wzniesien wydaje mi sie ze minimum 1700 obr/min jest wystarczajace. Trzeba miec po prostu wyczucie.
    Ad.3 nie wiem.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 październik 2017
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    31
    Postów
    6
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2009
    Pisząc mała prędkość mam na myśli np. dojazd do jakiegoś skrzyżowania na drodze osiedlowej - ok 20km/h

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 kwiecień 2014
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    87
    Auto
    Freemont 2,0 MJTD
    Rocznik
    2011
    W dieslu trudno zdławić samochód - silnik ma o wiele większe sprężanie niż w benzynie. Dlatego przy zmniejszaniu obrotów i niby dławieniu się obroty same powinny wskoczyć w górę. Przecież w naszych dieslach w sumie można nawet ruszyć z 3 biegu.
    Jedź do speca od elektroniki i niech podłączy samochód do kompa. Bez tego to można gdybać.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    42
    Postów
    3,720
    Auto
    Lancia Lybra Intensa 2,4 JTD 150KM CF3
    Rocznik
    2002
    Ad 3. Nie, nie ma to związku.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
    LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM


    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 wrzesień 2017
    Skąd
    Zamość
    Postów
    71
    Auto
    Bravo 1.9 150km
    Rocznik
    2007
    Ad. 2. jazda na obrotach poniżej 2000 nie jest szkodliwa dla silnika, ale jest bardzo szkodliwa dla koła dwumasowego które bardzo nie lubi niskich przędkości obrotowych i taka jazda może przyspieszyć jego zużycie a koszty naprawy nie są małe
    Ad. 3 jeżeli podniesienie mocy zostało poprawnie przeprowadzone nie ma to związku, wręcz przeciwnie silnik ma wtedy większą moc i moment i nie powinien domagać się redukcji biegu przy jak piszesz ok 1900obr a na drugim biegu nawet poniżej tych prędkości obrotowych, być może coś nie tak z programem
    Ostatnio edytowane przez lookas ; 24-10-2017 o 10:55

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 październik 2017
    Skąd
    Mielec
    Wiek
    35
    Postów
    11
    Auto
    Lancia Delta
    Rocznik
    2008
    Co z zaworem EGR ? Był zaślepiony/czyszczony/wyłączony ?
    Czy przy ostrym ruszaniu z pierwszego biegu samochód jest zmulony?


 

Podobne tematy

  1. Brava 1.4 12v żabkuje, spada prędkość i obroty
    Napisany przez Honczu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 24-03-2016, 20:36
  2. Niskie obroty, mała prędkość i dziwny dźwięk
    Napisany przez wojteks07 na forum Idea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-10-2015, 21:18
  3. Seicento MPI niska prędkość maksymalna, brak mocy.
    Napisany przez luckyboy na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 18-09-2013, 07:09
  4. Niska temperatura silnika JTD
    Napisany przez baca7 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-03-2013, 18:42
  5. Obroty szybko rosną, a prędkość nie
    Napisany przez jakubfermat na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-02-2012, 15:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo 2 obroty rosna a predkosc

chiptuning a obroty silnika

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl