Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 35
Like Tree1lubi to!

Temat: Bravo spadek mocy ze 150 na 132 KM proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2016
    Skąd
    grodzisk maz
    Wiek
    35
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 m-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007

    Bravo spadek mocy ze 150 na 132 KM proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny

    Witam
    Jestem od ponad roku posiadaczem Fiata Bravo 1.9 M-Jet 150 KM, ostatnio po zaślepieniu EGR i usunięciu go z systemu plus usunięciu DPF udałem sie na hamownie podwoziową (tryb inercyjny pomiaru). Na miejscu okazało się ze moje Bravo ma moment obrotowy nieco wyższy (317) przyspieszenie wzorowe (kreska przyspieszenie wędruje równo w górę bez załamań) ale brak mu mocy, brakuje 18 KM , z pomiaru wyszło że ma 132 KM.
    Pytanie co się z nimi mogło stać, myślałem że po tych zabiegach ilość koni wzrośnie , zdziwiony był również diagnosta z hamowni, czy ktoś z obecnych na forum może pomóc mi wyjaśnieniu co mogło stać się z brakującą mocą ?
    Może napiszę co przez rok w moim aucie pozmieniałem.
    -rozrząd kompletny
    -pasek osprzętu wraz z rolkami
    -sprzęgło i dwumas oraz olej w skrzyni biegów
    -olej wszystkie filtry na bieżąco wymieniam co 12-15 tyś
    -usuniety został zawór EGR, zaślepiony i wywalony z systemu
    -usuniety filtr DPF i wywalony z systemu
    - wtryski oddane do sprawdzenia (w jednym wymiana końcówki, wyczyszczone i skalibrowane)
    Co do turbiny miałem z nią incydent tego typu ze po wyczyszczeniu EGR (zanim go zaslepiłem) przy puszczaniu gazu jak spuszczała powietrze pojawił się efekt tz. fokania ale mechanik jakiś kont tam przestawił i przestało, (dodam że podejrzewam to gdyz po tym troche wydaje mi się ze auto osłabło)
    turbo podobno troche przeładowuje , zima nie gwizda latem troche przy upałach,
    Gość na hamowni obstawia katalizator albo świece , Bravo ma przelatane 280 tyś u mnie jakieś 35 tys, wcześniej jeździł jako nauka jazdy w Szwajcarii
    Proszę was o pomoc może ktoś bedzie miał pomysl dlaczego koni ubyło i czy da się to naprawić ewentualnie czy może to juz wina przebiegu i tyle zostało, podzielcie się swoją wiedzą pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    33
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    swiece w dieslu nie mają wpływu na przyspieszenie. Ja obstawiam klapy wirowe. Zdejmij osłonę z silnika i dobrze podpatrz kolektor dolotowy i miejsca występowania klapek. Jezeli bedzie smoła i olej no to masz winowajce. Powietrze z turbinki zamiast w całości trafiać do cylindra ucieka przez nieszczelności z koletora. A druga sprawa te silniki mają bonus. Zazwyczaj moc oscyluje w granicach 155 km i 340-350 Nm wiec spadek masz jeszcze wyraźniejszy.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Przyczyn może być cała masa, np. źle ustawiony rozrząd, nieszczelność w dolocie, zużycie czujników, np.doladowania, problem ze zmienną geometrią silnika, ogólne zużycia (spadek kompresji)
    Ciężko coś mądrego powiedzieć bez dokładnej diagnostyki.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2016
    Skąd
    grodzisk maz
    Wiek
    35
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 m-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Dziękuję z trop, postaram się obejrzeć korektor i zobaczę co tam w trawie piszczy, mechanik kiedyś mówił że tam jest plastikowy korektor, nie zagłębiałem się za bardzo w to. Dodam że mam wrażenie po odpaleniu silnika że coś tak jakby delikatnie metalicznie w środku brzęczało

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    spadek kompresji można sprawdzić przez zbadanie ciśnienia na tłokach tak ?
    jak sprawdzić poprawność założenia rozrządu ?
    co do czujników nic nie wyswietla mi się w MES , żadne błędy, co do zmiennej geometrii trzeba by było wyjąć turbo i ją obejrzeć?
    Gdybym go zabrał na przegląd do Aso fiata mogliby znaleźć przyczynę czy nie maja takich mozliwości?
    Ostatnio edytowane przez Artur89 ; 19-02-2017 o 19:51

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2015
    Skąd
    NSZ
    Wiek
    33
    Postów
    329
    Auto
    Stilo 1.9 Mjet 150
    Rocznik
    2006
    Jeżeli bravo z 2007 roku to kolektor aluminiowy. Jak masz mes to już możesz sobie fajną diagnostykę porobić. Porób logi, powrzucaj nam na forum, obadaj korekty wtryskiwaczy, ciśnienie paliwa, cisnienie doładowania, przepływ mas powietrza.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2016
    Skąd
    grodzisk maz
    Wiek
    35
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 m-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Postaram się zrobić to w najbliższym czasie i wrzucić na forum

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Ogólnie znalezienie problemu braku mocy nie jest prostym tematem. Odatawiajac do ASO to raczej tylko skroja Cie na pieniądze.
    Jeśli masz brzeczace odgłosy to czym prędzej zainteresowanym się klapami. W silniku 1.9 150 niestety częsta się urywaja. Przy odrobinie szczęścia mogła zostać wyrzucona z tloka i dzwoni w kolektorze.

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2016
    Skąd
    grodzisk maz
    Wiek
    35
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 m-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Czy korektor można wymatowac bez większego problemu? Klapy usuwa się mechanicznie czy też trzeba usunąć je z komputera pojazdu? Mam kamerę na giętkim przewodzie może włożeniu ja do środka korektora i uda mi się coś zobaczyć, chyba że go zdemontować i rozebrać
    Ostatnio edytowane przez Artur89 ; 20-02-2017 o 11:34

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2016
    Skąd
    grodzisk maz
    Wiek
    35
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 m-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Już wiem jak się dementuje korektor, nie na moje warunki pozostaje opcja mechanik
    toofoxy lubi to.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    257
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    A może masz wersje 120konną a nie 150, tylko w dowodzie coś pokombinowane

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2016
    Skąd
    grodzisk maz
    Wiek
    35
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 m-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Po VINie wychodzi 150 KM a vin raczej nie kłamie, po za tym MES również pokazuje że to wersja 150 KM
    Ostatnio edytowane przez Artur89 ; 20-02-2017 o 18:55

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Wersja 120 KM moze i tak, ale jak juz to po lekkim modzie.

    Sent from my SM-G7105 using Tapatalk

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2016
    Skąd
    grodzisk maz
    Wiek
    35
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 m-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    W week będę miał trochę czasu , przejże wzrokowo korektor zajrzę kamerą do środka, spróbuje zrobić logi w MESie na biegu jałowym i podczas jazdy, powrzucam tu i może coś z tego wyjdzie

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 marzec 2016
    Skąd
    grodzisk maz
    Wiek
    35
    Postów
    22
    Auto
    Bravo 1.9 m-Jet 150 KM
    Rocznik
    2007
    Mam jeszcze jedno pytanie nie związane z tematem, mianowicie o olej w skrzyni biegow, jaki powinien być i ile go tam ma być, mam 6 biegowa skrzynie prawdopodobnie fiata gdyż wsteczny jest za 6 w dół, wymieniłem olej latem na fiatoska tutele w serwisie mówili że 2 litry wchodzą, do zimy było ok, przy niskich temperaturach jak i zimnym silniku biegi ciężko wchodzą aż do rozgrzania choć i po rozgrzanym czasem 3 ciężej wejdzie , na poprzednim oleju nie było tego problemu, może mam za mało oleju albo wymienić go na inny ? Albo może muszę wyregulowac biegi jesli jest taka regulacja w bravo? Może ktoś pomoze

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2012
    Skąd
    Wawa
    Postów
    16
    Auto
    Fiat Bravo Sport
    Nie ma żadnej regulacji biegów. W 1.9 150KM jest fiatowska skrzynia. Pytanie jaką tutelę Ci wlali - Technyx czy Matryx. A wchodzi i więcej niż 2l, ale powinno być 1.87 Wg. producenta, bo ja mam zalane 2l i dodatek archoila i jest lepiej niż na tuteli. A ogólnie skrzynia jest nieprecyzyjna i biegi wchodzą jak wchodzą. Jeśli nic nie zgrzyta, da się wrzucić bieg bez walenia w lewarek to bym się nie przejmował.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Co do samego kolektora, to w 1.9 2007 nie bardzo cokolwiek zobaczysz. Trzeba demontować górę silnika i rozrząd by dostać się do kolektora. Ja miałem urwane 3 klapki a spadku mocy żadnego, korekty też miałem idealne a silnik chodził normalnie, więc reguły nie ma. Problem są jak się urwana klapka zablokuje w cylindrze - wtedy korekty, dymienie itd. będą występowały. Zrób jak pisali wyżej logi, może cos wyjdzie.


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.9 JTD spadek mocy silnika
    Napisany przez VentO na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-03-2013, 23:54
  2. Bravo 1.6 16v 96r. Spadek mocy, olbrzymie spalanie
    Napisany przez kajec na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 09-01-2013, 20:48
  3. Bravo 1.9 Mjet spadek mocy
    Napisany przez supersprint na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2012, 11:49
  4. Nie odpala... Pomożecie w znalezieniu przyczyny?
    Napisany przez member5007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 26-06-2012, 09:56
  5. [silnik] Spadek mocy Bravo 1.9 TD
    Napisany przez damian150 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 25-11-2010, 08:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

bravo 2 pasek doladowania turbiny ile kresek site:fiatklubpolska.pl

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl