Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Barvo 198
    Rocznik
    2008

    Bravo II Dynamic - zmiana radia, włączanie radia z kluczykiem w stacji

    Witajcie,

    To mój pierwszy techniczny post na forum, szukałem sporo informacji, przeczytałem instrukcję serwisową i niestety odpowiedzi znaleźć nie mogę. Problem polega na podłączeniu nowego radia 2DIN w miejsce oryginalnego radia z Fiata Bravo 2 (2008 rok, 1,9 JTD 8V, wersja Dynamic).

    Poprzez kostkę ISO co do zasady możliwe są dwa typy połączeń: uruchamianie radia niezależnie od kluczyka i zależnie. W moim samochodzie jest opcja tylko niezależnie od kluczyka (tj. ciągłe napięcie na kostce) (!). W radiu Fiata systemowo poprzez menu można zmieniać tę opcję. Natomiast nowe radio które posiadam nie ma w ogóle opcji wyłączenia (!). Po prostu jak podłącze zasilanie to działa i tyle. Mogę jedynie wygasić ekran poprzez przycisk PWR OFF.

    Oczywiście nowe radio ma dwa piny od zasilania (jeden od stałego napięcia z akumulatora (pin B+), drugi zależny od kluczyka (pin ACC)

    W kostce ISO wychodzącej z samochodu mamy (zgodnie z instrukcją):
    pin 7 - zasilanie bezpośrednio z akumulatora,
    pin 8 - masa,
    1 i 3 pin - linia CAN połączona m.in. z Body Computer (nie znam się zupełnie na tym, wiem że jest to niezbędne do funkcji zmiany głośności w zależności od prędkości).

    W pinie 4 powinno być zasilanie poprzez kluczyk, wersja Fiata Bravo z radiem tego nie ma, przy zamówieniu opcji samochodu całkowicie bez radia jest to zmienione i jest pin 4 pod który podpięto zasilanie z kluczyka.

    Teraz zasadnicze pytania: czy ja mam puszczać kabel gdzieś od stacyjki do radia do pinu ACC? Czy może gdzieś leży w samochodzie zaślepiony przewód do pinu 4?

    Mam nadzieję, że ktoś przez to przechodził, albo ja coś ze zmęczenia pomijam

    Z góry dzięki za odpowiedź,



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    4
    Auto
    Fiat Barvo 198
    Rocznik
    2008
    Po paru godzinach montażu udało się zamontować w miejsce oryginalnego radia Drugie zasilanie z linii ACC (które powinno iść do pina 4 w kostce ISO) postanowiłem pociągnąć z plusa który jest zasilaniu po przekręceniu stacyjki - w tym przypadku najbliżej był panel sterowania klimatyzacją i gniazdko zapalniczki. Działa tak jak powinno. Minusem tego rozwiązania jest gaszenie radia w momencie zgaszenia silnika.

    Poza tym jakby ktoś był ciekawy jak działa chińskie radio multimedialne z Aliexpress to mogę się podzielić wiedzą. W skrócie - bardzo fajny gadżet z parametrami nowoczesnego smartfona.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2016
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    42
    Postów
    26
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet
    Rocznik
    2008
    Jeśli możesz to wrzuć fotke, jestem ciekaw jak to wygląda. Ile Cię taki bajer kosztował?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    43
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    A ja mam pytanie odnośnie fabrycznego radia jak go ustawić w funkcję off, tak żeby się nie właczalo za każdym razem po przekręceniu kluczyka?
    Ono u mnie ciągle gra, help !!!

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 luty 2017
    Skąd
    Gdynia
    Wiek
    32
    Postów
    11
    Auto
    Bravo 1.4 T-Jet 120KM
    Rocznik
    08.2010
    Poprostu scisz jak wychodzisz z auta, nie będzie dźwięku jak odpalisz na nowo

    Wysłane z mojego HUAWEI NXT-L29 przy użyciu Tapatalka

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2017
    Skąd
    wawa
    Wiek
    43
    Postów
    81
    Auto
    Bravo II
    Rocznik
    2008
    no wiem, ale swieci, zaroweczki czy diody sie wypalaja, niepotrzebnie sie grzeje.... wolałbym włączać, kiedy bede mial taka potrzebę

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 listopad 2016
    Skąd
    Łódź
    Postów
    16
    Auto
    Bravo 1.6 Multijet 105 Km
    Rocznik
    2011
    Cytat Napisał Barnaba Zobacz post
    Po paru godzinach montażu udało się zamontować w miejsce oryginalnego radia Drugie zasilanie z linii ACC (które powinno iść do pina 4 w kostce ISO) postanowiłem pociągnąć z plusa który jest zasilaniu po przekręceniu stacyjki - w tym przypadku najbliżej był panel sterowania klimatyzacją i gniazdko zapalniczki. Działa tak jak powinno. Minusem tego rozwiązania jest gaszenie radia w momencie zgaszenia silnika.

    Poza tym jakby ktoś był ciekawy jak działa chińskie radio multimedialne z Aliexpress to mogę się podzielić wiedzą. W skrócie - bardzo fajny gadżet z parametrami nowoczesnego smartfona.
    Cześć, mam ten sam problem. Jeśli pamiętasz, mógłbyś powiedzieć jak po kolei dostałeś się do zapalniczki i jak podłączyłeś te wszystkie kable tam?


 

Podobne tematy

  1. zmiana radia na 5" navi
    Napisany przez jozgod60 na forum Radio i nawigacja Tipo
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post: 03-01-2020, 19:39
  2. Zmiana Radia.
    Napisany przez DawiDy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-05-2015, 11:47
  3. Zmiana radia
    Napisany przez sebbe na forum Croma
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 13-07-2014, 14:02
  4. zmiana radia
    Napisany przez Remote na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 24-06-2013, 17:17
  5. Zmiana firmowego radia
    Napisany przez diggler na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 16-10-2012, 07:09

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

nawigacja radio fiat bravo 2

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467bravo-ii-dynamic-zmiana-radia-wlaczanie-radia-z-kluczykiem-w-stacji-35676

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl