Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 49
Like Tree1lubi to!

Temat: Bravo 2.0 M-JET. Spadek mocy.  

  1. #16
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    "Aesz",auto jezdzilo we wloskiej firmie od nowosci,ja kupilem przez posrednika.Wg. Mes-a ,byla zmiana softu w 2012r. Ja nic nie robilem , przebieg ponad 180kkm. Rocznik 09. U mnie od 2014r. 2 "stówki" na italianskiej banie , 4 osoby na pokladzie, jechal spoko...Jednego wtryska wsadzilem od insigni , bo stary przelewal.DPF i egr ,wszystko w oryginale.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    [1999]
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    Faktycznie jest mniej wiecej stala rozbieznoc miedzy powietrzem zmierzonym a oczekiwanym. Na odpietym przeplywomierzu auto jezdzi lepiej?

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
    Zobacz loga. Do 1800 obrotów jest mniej.Od 1800 trzyma do końca jak powinno. Z odpietą przeplywka jezdzi minimalnie lepiej. Ale praktycznie bez znaczącej różnicy.

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Nie wiem jak ty odczytujesz te logi?? Tam ewidentni widać że masa jest dużo poniżej oczekiwanej cały czas a do tego w pewnym momencie wykres się urywa. To nie jest moment puszczenia pedału gazu bo oczekiwana jest w "normie".

    Jak sprawdzasz szczelność??
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    [1999]
    Cytat Napisał mlodybe Zobacz post
    Nie wiem jak ty odczytujesz te logi?? Tam ewidentni widać że masa jest dużo poniżej oczekiwanej cały czas a do tego w pewnym momencie wykres się urywa. To nie jest moment puszczenia pedału gazu bo oczekiwana jest w "normie".

    Jak sprawdzasz szczelność??
    Mówiłem o wykresie ciśnienia doładowania. Jeśli byłaby nieszczelność to nie turbo nie dmuchałoby 1,7 bara jak książka pisze. Druga sprawa, masa oczekiwana sięga od razu 1500mg/suw co jest wartością z dupy. Dostałem od ECUMODa wartości które powinny być przy EGR off i się pokrywają, także tutaj ewidentnie nie tak sterownik rząda. I wykres się nie urywa. Jest pociągnięte do 4500 obr. Zobacz na niebieski wykres. Obroty spadają to i przepływ powietrza spada, nic dziwnego. A szczelność sprawdzana na zasadzie rurek kanalizacyjnych, zaślepki + z jednej strony wentyl samochodowy. Bijesz ciśnienie i widzisz na manometrze, że nic nie ucieka. Trzecia sprawa, że jakby było mało powietrza a paliwa tyle ile trzeba to by dymił bez DPFu bo mieszanka by się nie zgadzała. A tutaj nie masz dymu. Była mała nieszczelnosc między turbo a ic ale wymieniłem rurkę i jest cisza

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    IMG_20210406_114636.jpg
    Tutaj masz z Alfy 159 2.0 która jeździ z pełną mocą. Też jest to samo.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    Nie jestem biegły no i nie wiem czy jakoś Ci to pomoże ale wydaje mi się jeśli chodzi o ilość "żądaną" to pokrywa się to z tym co jest u mnie przy "bucie w podłodze". Ten log od alfy który wskazałeś również ma to samo. Więc ilość żądana jest OK.
    W moim przypadku (Również nie mam ekologii) jednak ilość zmierzonego powietrza się mniej różni od wartości zadanej. (patrz niżej obroty/zmierzona/zadana). Wiec może warto jednak jeszcze raz pooglądać dolot zaczynając od wlotu powietrza, filtra, obudów, przewodów. No i może nie patrzeć tylko na szczelność ale również na "przepustowość" aby to jednoznacznie wykluczyć
    1742; 689; 432
    1736; 739 ; 508
    1757; 806; 701
    1779; 881; 1500
    1826; 947; 1500
    1900; 1090; 1500;
    2022; 1167; 1500;
    2148; 1255; 1500;
    2285; 1355; 1500;
    2421; 1417; 1500;
    2570; 1387; 1500;
    2704; 1361; 1500;
    2830; 1313; 1500;
    2969; 1300; 1500;
    3078; 1267; 1500;
    3195; 1296; 1500;
    3316; 1292; 1500;
    3434; 1288; 1500;
    3540; 1304; 1500;
    3655; 1297; 1500;
    3753; 1299; 1500;
    3860; 1273; 1500;
    3948; 1279; 1500;
    4052; 1256; 1500;
    4136; 1140; 1500;

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    [1999]
    Cytat Napisał Rzadzik27 Zobacz post
    Nie jestem biegły no i nie wiem czy jakoś Ci to pomoże ale wydaje mi się jeśli chodzi o ilość "żądaną" to pokrywa się to z tym co jest u mnie przy "bucie w podłodze". Ten log od alfy który wskazałeś również ma to samo. Więc ilość żądana jest OK.
    W moim przypadku (Również nie mam ekologii) jednak ilość zmierzonego powietrza się mniej różni od wartości zadanej. (patrz niżej obroty/zmierzona/zadana). Wiec może warto jednak jeszcze raz pooglądać dolot zaczynając od wlotu powietrza, filtra, obudów, przewodów. No i może nie patrzeć tylko na szczelność ale również na "przepustowość" aby to jednoznacznie wykluczyć
    1742; 689; 432
    1736; 739 ; 508
    1757; 806; 701
    1779; 881; 1500
    1826; 947; 1500
    1900; 1090; 1500;
    2022; 1167; 1500;
    2148; 1255; 1500;
    2285; 1355; 1500;
    2421; 1417; 1500;
    2570; 1387; 1500;
    2704; 1361; 1500;
    2830; 1313; 1500;
    2969; 1300; 1500;
    3078; 1267; 1500;
    3195; 1296; 1500;
    3316; 1292; 1500;
    3434; 1288; 1500;
    3540; 1304; 1500;
    3655; 1297; 1500;
    3753; 1299; 1500;
    3860; 1273; 1500;
    3948; 1279; 1500;
    4052; 1256; 1500;
    4136; 1140; 1500;
    To też jest trop. Ale jutro idzie na wtryski bo według mnie one są winowajcą. Jak wróci w piątek to dam znać.

  8. #22
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Co ty za głupoty opowiadasz.

    1. To że za turbina masz 1.7bara nie znaczy że pomiedzy turbo i przepływką nie ma nieszczelnosci.
    2. Powietrza urywa się przy 4k rpm a nie jedzie do do końca z obrotami. Może ty ślepy jesteś??
    3. Tak to sobie możesz sprawdzać ciśnienie ale miedzy turbo a kolektorem ssącym. Przed turbina masz podciśnienie. Jedyny sposób to metoda starych mechaników na areozol. Bierzesz jakiś spray, np dezodorant i psikasz, nasłuchujesz reakcji silnika, jak nic się nie dzieje. Wielu mechaników robi ten błąd. Zawsze jak w układnie masz ciśnienie to sprawdzasz ciśnieniem a jak masz podciśnienie to sprawdzasz podciśnieniem, chyba że jest to układ właśnie dolotowy to wtedy walisz areozol.

    Pomińmy nieszczelność choć ja bym sie jej przyjrzał dokładniej.

    Czemu wymieniłeś przepływke?? Moim zdaniem to ona daje tu złe wskazania przez co dawka jest podawana za mała paliwa i stąd brakuje mocy. Jeśli profilaktycznie zmieniłeś przepływkę to sprawdź na tej starej. Może ta nowa jest walnięta i nie radzi sobie z przepływami powyżej tych wartosci.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    W tym co pisze mlodybe jest wiele racji. Chociazby o sprawdzeniu szczelnosci przeplywka-ts. Przy cisnieniu wzglednym chociazby 1bara potencjalna dziurka w elemencie elastycznym moze sie uszczelniac a schodzac w podciesnienie moze sie rozszczelniac. Takze..autorze tematu rob jak uwazasz. Ja bym zaczynal od najtanszych spraw[emoji6]
    Dodam jeszcze ze tez myslalem ze mam przeplywomierz uwalony nawet kupilem nowy ale nie rozpakowalem dopoki nie upewnilem sie ze to nie cos innego i okazalo sie wlasnie nieszczelnosca nie przeplywimierz.
    Z tym ze u Ciebie jest troche co innego skoro odpiecie przeplywomierza niewiele zmienia. Moxae faktycznie byc tak ze poprzedni przeplywomierz byl dobry a nowy uszkodzony, na forach sa opisane takie przypadki.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    [1999]
    Cytat Napisał toofoxy Zobacz post
    W tym co pisze mlodybe jest wiele racji. Chociazby o sprawdzeniu szczelnosci przeplywka-ts. Przy cisnieniu wzglednym chociazby 1bara potencjalna dziurka w elemencie elastycznym moze sie uszczelniac a schodzac w podciesnienie moze sie rozszczelniac. Takze..autorze tematu rob jak uwazasz. Ja bym zaczynal od najtanszych spraw[emoji6]
    Dodam jeszcze ze tez myslalem ze mam przeplywomierz uwalony nawet kupilem nowy ale nie rozpakowalem dopoki nie upewnilem sie ze to nie cos innego i okazalo sie wlasnie nieszczelnosca nie przeplywimierz.
    Z tym ze u Ciebie jest troche co innego skoro odpiecie przeplywomierza niewiele zmienia. Moxae faktycznie byc tak ze poprzedni przeplywomierz byl dobry a nowy uszkodzony, na forach sa opisane takie przypadki.

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk
    Wyżej już pisałem od tym, że przewód przeplywka - ts jest nowy. Druga sprawa. Weź na chłopski rozum. Jeśli turbo potrafi wygenerować ciśnienie 1.7 bara czyli książkowe to ma wystarczająco powietrza żeby to zrobić. Po trzecie jeśli odepniesz przeplywomierz, komputer przejdzie sobie w model sterowania teoretycznego i nie będzie widział czy ma wystarczająco powietrza mimo "nieszczelności" przed turbo i nie będzie ciął dawek paliwa a co za tym idzie mało powietrza + pełną dawka paliwa = kopcenie. A trzecia sprawa, że kiedyś już w Stilo miałem nieszczelność przed przepływomierzem i z odpietą przeplywka generował moc. Także dam znać w piątek po pomiarach kompresji i wtryskiwaczy co się dzieje z układem paliwowym.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2016
    Skąd
    Poznań
    Postów
    357
    Auto
    Bravo 1.9 MJet
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał AeSZetPDG Zobacz post
    Wyżej już pisałem od tym, że przewód przeplywka - ts jest nowy. Druga sprawa. Weź na chłopski rozum. Jeśli turbo potrafi wygenerować ciśnienie 1.7 bara czyli książkowe to ma wystarczająco powietrza żeby to zrobić. Po trzecie jeśli odepniesz przeplywomierz, komputer przejdzie sobie w model sterowania teoretycznego i nie będzie widział czy ma wystarczająco powietrza mimo "nieszczelności" przed turbo i nie będzie ciął dawek paliwa a co za tym idzie mało powietrza + pełną dawka paliwa = kopcenie. A trzecia sprawa, że kiedyś już w Stilo miałem nieszczelność przed przepływomierzem i z odpietą przeplywka generował moc. Także dam znać w piątek po pomiarach kompresji i wtryskiwaczy co się dzieje z układem paliwowym.
    Przewod moze byc nowy ale ja mialem doslownie dziure zupelnie w innym miejscu, w zbiorniku na olej pod filtrem powietrza.
    Przeplywomierz informuje komputer ile powietrza wpadlo do silnika i na tej podstawie dawkowane jest paliwo.
    Tym pelnym cisnieniem TS bym sie niesugerowal bo lewe powietrze przed Ts nic w tym nie przwszkadza a nawet pomaga bo nie ma oporow przeplywu od filtra pomijajac syf ktory moze dostac sie na wirniki
    Napisze jeszcze raz, tropem moze byc to ze faktycznie po odpieciu przeplywki wszystko jest 'po staremu'
    Zobaczymy co bedzie po pomiarze kompresji no i wtryski..

    Sent from my LM-Q610.FGN using Tapatalk

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    [1999]
    Jak tylko dostanę info panowie to dam znać.

  13. #27
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Źle interpretujesz.

    Jeśli przepływka daje ci wskazania X to według tych wskazań podawane jest paliwo. Ciśnienie powietrza w układzie nie ma najmniejszego znaczenia. Ważna jest ilość tego powietrza.

    Znowu jeśli przepływak nam wskazuje X powietrza i przed turbiną ale za przepływką jest nieszczelność to wtedy realnie mamy więcej X powietrza zmierzonego + Y powietrza niezmierzonego. W tym przypadku silnik poda nam paliwa według wskazań przepływki czyli do wartości X a nie do wartości X + Y.

    Generalnie podobna sytuacje jest wtedy gdy mamy walniętą przepływkę i ona ma problem z obliczeniem masy powietrza. Czasem na całej krzywej obrotów a czasem tak jak u ciebie urywa sie gdzieś przy 4k rpm.

    Moim zdaniem masz tu gdzieś problem a nie w wtryskiwaczach. To by ci wyszło od razu na hamowni przy pomiarze. Po za tym jeśli zawalony byłby wtrysk to pierwsze co sie robi to dodaje się preparatu do czyszczenia wtrysku w ilości 2x większej niż zalecana + daje się preparat do filtra paliwa do czyszczenia wtrysku i robi się pomiar po tygodniu. Taka operacja nie jest droga a można sprawdzić czy faktycznie jest sens wyjęcia wtrysku. Zresztą nie wierzę w nagar na wtryskach choćby z tego powodu że auto ma tylko 130k km przebiegu i bardzo precyzyjne dawkowanie.

    Wcale bym sie nie zdziwił jak by się okazało że ktoś ci zepsuł czipsa.

    Generalnie z doświadczenia wiem że prawdy się nie dowiemy prócz tego ze to na 100% była wina wtrysków

    P.S.

    To że przepływka jest nowa nie musi oznaczać że jest sprawna. Sprawdź starą.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    [1999]
    Chipsa akurat nie ma zrobionego. A Ty dalej idziesz w zaparte z podłączona przeplywka. Zrozum, że jak masz odłączona to komputer podaje Ci "teoretyczne" prawidłowe dane. I jak masz odłączona to nic Ci nie mierzy przepływu i nie tnie dawek paliwa. Znalazłem już gościa, który miał ten sam problem. 3 wtryski nie domagały a 1 przelewał. Wnioski ? 135KM z 150 w 1.9. zrobił program wyszło 155KM. Regeneracja wtryskiwaczy i w ten sam dzień pomiar - 190KM. I nie, na hamowni nie wyjdą Ci wtryskiwacze. I dowiesz się prawdy bo wrzucę wydruki z wtrysków jak dostanę przed i po i pomiary kompresji też.

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Z przepływką nie zawsze się to sprawdza. Sam miałem uwaloną przepływkę a odpięcie jej nic nie zmieniało. Nie miałem dostępu do kabla OBD więc kombinowałem. Ostatecznie zakupiłem kabel i wyszło że walnięta jest przepływka. Po wymianie przepływki miałem problem z mocą auta. Ostatecznie problem został rozwiązany po wymianie rury między turbo a pucha filtra. Uszkodzony był fragment rury odmy przy wyjściu z pokrywy zaworów - pękniecie wzdłuż rury.

    Co do logów to właśnie był bardzo podobny jak u ciebie (proporcje) tylko że nie urywał się przy 4k rpm ale cały czas był sporo poniżej oczekiwanych.

    Inny problem z mocą auta miałem jeszcze ciekawsze. Spadła mi kontra ze śrubki ograniczającej ruch sztangi i sama ta szpilaczka z powodu wibracji się wkręciła i zablokowała turbo na zero. Praktycznie cała zimę przejeździłem wolnossącym J"T"D.

    U ciebie ta druga opcja jest niemożliwa bo turbo pompuje ale ta pierwsza jest zbieżna. Wykresy wtrysków można znaleźć w sieci. ale nie o to tu chodzi. Po to wchodzi się na forum żeby znaleźć tanie rozwiązanie i nie jeździć po mechanikach. A widać po tobie że ty chyba wchodzisz tu sie chwalić autem a i tak wydajesz kase u mechanika bo sam nie masz umiejętności żeby samemu to zrobić.

    NARA.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 lipiec 2014
    Skąd
    Stalowa Wola
    Wiek
    31
    Postów
    29
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 JTD
    Rocznik
    [1999]
    Chwalić się autem ? Pewnych rzeczy widzę nie jesteś w stanie zrozumieć. Jakby nie było powietrza a byłoby full paliwa to by kopcił. I chyba nie rozmawiamy o tym samym silniku. I po raz kolejny Ci mówię, że jeździłem Stilo i była nieszczelność przed przepływomierzem i generował pełna moc. A korekty wtrysków chyba widzisz, że się rozjeżdżają. Zresztą na zimnym puszcza bąka i ciężko pali, a korekty rozjeżdżają się do -4 nawet. Zobaczymy w poniedziałek. Zresztą dostałem info od ECUMODA, że z tymi logami powinien generować moc bez problemu. A oczekiwana jest stąd wysoka, że mój znajomy przy wyprogramowaniu EGR solidnie zawyżył mapki MAFA i mówiąc krótko zrobił to troszkę "nad wyraz".


 
Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Spadek mocy Fiat Bravo II 1.4 T-JET + LPG
    Napisany przez Konr4d na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 05-07-2020, 14:33
  2. Bravo 1.9 JTD spadek mocy silnika
    Napisany przez VentO na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-03-2013, 23:54
  3. Bravo 1.6 16v 96r. Spadek mocy, olbrzymie spalanie
    Napisany przez kajec na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post: 09-01-2013, 20:48
  4. Bravo 1.9 Mjet spadek mocy
    Napisany przez supersprint na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 07-10-2012, 11:49
  5. [silnik] Spadek mocy Bravo 1.9 TD
    Napisany przez damian150 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 25-11-2010, 08:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467bravo-2-0-m-jet-spadek-mocy-48631

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl