Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Brak mocy 1.9jtdm 150km
Witam wszystkich. Moje bravo które w teorii powinno mieć 150 kunia straciło moc.
Ale zacznę od początku problemu (będzie tego trochę).
No więc, jakieś miesiąc temu, nieszczęśliwym trafem klapa wirowa wleciała do cylindra. Co pociągnęło za sobą wymianę głowicy (wyszło taniej i szybciej). Tłok jak i Gładź cylindra mechanik stwierdził są ok. Wleciała nowa głowice, nowe świece, rozrzad, uszczelki, płyny ustrojowe. Przyszedł czas na odebranie auta, auto jeździło. Jakoś tam przyspieszało ale stwierdziłem może się wydaje. Po dwóch dniach no nie ma szans auto straciło mocy (i to dość sporo bo z 150km zostało 120. I z 320Nm zostało 250...(tak pojechałem na hamownię)). Dość leniwie wkręcało się na obroty (miałem tak kiedyś gdy uszczelkę pod EGRem mi wydmuchało, co sprawdziłem EGR ok). Znalazłem nieszczelność w dolocie, uszczelnione. Wężyk z vacumpompy luźny wleciała nowa opaska. Podciśnienia sprawdzone, zawór overboost sprawdzony chodzi. Gruszka również chodzi. Podejrzenie trafiło na wtrysk który mógł oberwać klapka (nie, mechanik go nie dał do sprawdzenia...) Jak się okazało był walnięty, oddany do ponownego zregenerowania.
Po tygodniu odebrany zamontowany. Ciut się poprawiło ale dalej lipa to nie to co było przed. Zrobiłem psełdo logi (tylko 2 bieg i do 3tys/obr nie mam chwilowo gdzie sprawdzić tego poprawnie :/ ).
logi powiedziały że brakuje 0.2bara według oczekiwanego ciśnienia. I wartość powietrza zasynangeo też się dużo różniła od zamierzonego. Odłączyłem przepływomierz, jest nieco lepiej ale dalej nie zbiera się jak powinien.
Noooo i teraz mam problem bo skończyły mi się pomysły...
Więc zapytam;
Jakieś sugestie czemu turbina nagle zamiast przeładowywać (zawsze o te 0.1bara przeladowywala) nie doładowuje?
Szukać dalej nieszczelności w wydechu?
Czy jeśli rozrzad jest źle ustawiony mogę mieć takie cyrki z mocą?
Czy jeśli rozrzad jest źle ustawiany/przeskoczył, to czy tłoki nie spotkały by się z zaworami?
Pytałem o to mechanika powiedział że nie ma możliwości że jest źle ustawiony, a jak przeskoczył by o 1-2 ząbki to by się tłoki z zaworami spotykały. Prawda to?
DPF- brak
EGR- na miejscu sprawny zaślepiony kryza z 3 dniurkami
Klapy wiórowe-fizycznie usuniete, w programie ciągle są.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Klapka po urwaniu została w cylindrze? Jeśli poleciała dalej to turbo mogło oberwać. Sprawdzał mechanik czy łopatki nie są pogięte?
Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka
-
Nowy klubowicz
Klapka została w środku. A dokładnie wbiła się częściowo w głowice.IMG_20190919_193201.jpg
Wczoraj trochę pogrzebałem przy aucie i znalazłem niewielka nieszczelność na dolocie. Zrobione ciśnienie wróciło do normy przynajmniej doładowania. Zrobiłem też logi na 3biegu. Jak będę na kompie to wrzucę. Ja się nie znam co prawda ale wszystko wygląda okej. Ale jak dodam to niech się jakiś fachowiec wypowie.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
tutaj bieg 3
https://drive.google.com/file/d/1N3l...ew?usp=sharing
a tu 4
https://drive.google.com/file/d/1zZS...ew?usp=sharing
z czwartym trochę nie pykło z obrotami na początku...
coś nie śmiga z dołem iii przepływomierz odłączony wiec nie wiem skąd wziął dane...
-
Nowy klubowicz
Witammm....
Temat nie cieszy się dużym zainteresowaniem, ale niechce zakładać nowego.
Otóż chciałem dzisiaj zaślepic EGRa zaraz przy kolektorze.
Po ściągnięciu osłon termicznych, ciekawość wzięła górę i pomacałem sobie jak wygląda to z kolektorem, łączenie tururbiny itp. i k***a twoja mać. Znalazłem zerwana szpilkę od kolektora.
Brak śladu sadzy czy czegoś wokół.
Ale szybkie pytanie.
Czy to mogło spowodować spadek mocy?
Teoretycznie jak by była nieszczelność powinna być sadza.ale nie jestem pewny.
A jeśli tak.
To czy ktoś z tu obecnych wymieniał szpilkę? W sensie czy musiał bym demontować turbinę?
Czy styknie odsunąć kolektor i da radę to jakoś zrobić?
Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam
Podobne tematy
-
Napisany przez stevenek na forum Croma
Odpowiedzi: 19
Ostatni post: 08-10-2018, 08:55
-
Napisany przez skierka21 na forum Croma
Odpowiedzi: 10
Ostatni post: 30-06-2018, 23:44
-
Napisany przez Bulka159 na forum Croma
Odpowiedzi: 11
Ostatni post: 13-06-2018, 16:55
-
Napisany przez hayzer na forum Croma
Odpowiedzi: 27
Ostatni post: 03-02-2016, 00:00
-
Napisany przez Hunter82 na forum Bravo II
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 29-10-2015, 10:33
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2023 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 23:40.
W sieci od 2007 roku.