Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    bravo 1.9 mulijet
    Rocznik
    2007

    Brak mocy 1.9jtdm 150km

    Witam wszystkich. Moje bravo które w teorii powinno mieć 150 kunia straciło moc.
    Ale zacznę od początku problemu (będzie tego trochę).
    No więc, jakieś miesiąc temu, nieszczęśliwym trafem klapa wirowa wleciała do cylindra. Co pociągnęło za sobą wymianę głowicy (wyszło taniej i szybciej). Tłok jak i Gładź cylindra mechanik stwierdził są ok. Wleciała nowa głowice, nowe świece, rozrzad, uszczelki, płyny ustrojowe. Przyszedł czas na odebranie auta, auto jeździło. Jakoś tam przyspieszało ale stwierdziłem może się wydaje. Po dwóch dniach no nie ma szans auto straciło mocy (i to dość sporo bo z 150km zostało 120. I z 320Nm zostało 250...(tak pojechałem na hamownię)). Dość leniwie wkręcało się na obroty (miałem tak kiedyś gdy uszczelkę pod EGRem mi wydmuchało, co sprawdziłem EGR ok). Znalazłem nieszczelność w dolocie, uszczelnione. Wężyk z vacumpompy luźny wleciała nowa opaska. Podciśnienia sprawdzone, zawór overboost sprawdzony chodzi. Gruszka również chodzi. Podejrzenie trafiło na wtrysk który mógł oberwać klapka (nie, mechanik go nie dał do sprawdzenia...) Jak się okazało był walnięty, oddany do ponownego zregenerowania.
    Po tygodniu odebrany zamontowany. Ciut się poprawiło ale dalej lipa to nie to co było przed. Zrobiłem psełdo logi (tylko 2 bieg i do 3tys/obr nie mam chwilowo gdzie sprawdzić tego poprawnie :/ ).
    logi powiedziały że brakuje 0.2bara według oczekiwanego ciśnienia. I wartość powietrza zasynangeo też się dużo różniła od zamierzonego. Odłączyłem przepływomierz, jest nieco lepiej ale dalej nie zbiera się jak powinien.

    Noooo i teraz mam problem bo skończyły mi się pomysły...
    Więc zapytam;
    Jakieś sugestie czemu turbina nagle zamiast przeładowywać (zawsze o te 0.1bara przeladowywala) nie doładowuje?

    Szukać dalej nieszczelności w wydechu?

    Czy jeśli rozrzad jest źle ustawiony mogę mieć takie cyrki z mocą?

    Czy jeśli rozrzad jest źle ustawiany/przeskoczył, to czy tłoki nie spotkały by się z zaworami?

    Pytałem o to mechanika powiedział że nie ma możliwości że jest źle ustawiony, a jak przeskoczył by o 1-2 ząbki to by się tłoki z zaworami spotykały. Prawda to?

    DPF- brak
    EGR- na miejscu sprawny zaślepiony kryza z 3 dniurkami
    Klapy wiórowe-fizycznie usuniete, w programie ciągle są.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 marzec 2017
    Skąd
    Okolice Żywca
    Postów
    57
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150
    Rocznik
    2010
    Klapka po urwaniu została w cylindrze? Jeśli poleciała dalej to turbo mogło oberwać. Sprawdzał mechanik czy łopatki nie są pogięte?

    Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    bravo 1.9 mulijet
    Rocznik
    2007
    Klapka została w środku. A dokładnie wbiła się częściowo w głowice.IMG_20190919_193201.jpg
    Wczoraj trochę pogrzebałem przy aucie i znalazłem niewielka nieszczelność na dolocie. Zrobione ciśnienie wróciło do normy przynajmniej doładowania. Zrobiłem też logi na 3biegu. Jak będę na kompie to wrzucę. Ja się nie znam co prawda ale wszystko wygląda okej. Ale jak dodam to niech się jakiś fachowiec wypowie.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    tutaj bieg 3
    https://drive.google.com/file/d/1N3l...ew?usp=sharing
    a tu 4
    https://drive.google.com/file/d/1zZS...ew?usp=sharing
    z czwartym trochę nie pykło z obrotami na początku...
    coś nie śmiga z dołem iii przepływomierz odłączony wiec nie wiem skąd wziął dane...

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2016
    Skąd
    Rybnik
    Wiek
    31
    Postów
    11
    Auto
    bravo 1.9 mulijet
    Rocznik
    2007
    Witammm....
    Temat nie cieszy się dużym zainteresowaniem, ale niechce zakładać nowego.
    Otóż chciałem dzisiaj zaślepic EGRa zaraz przy kolektorze.
    Po ściągnięciu osłon termicznych, ciekawość wzięła górę i pomacałem sobie jak wygląda to z kolektorem, łączenie tururbiny itp. i k***a twoja mać. Znalazłem zerwana szpilkę od kolektora.
    Brak śladu sadzy czy czegoś wokół.
    Ale szybkie pytanie.
    Czy to mogło spowodować spadek mocy?
    Teoretycznie jak by była nieszczelność powinna być sadza.ale nie jestem pewny.
    A jeśli tak.
    To czy ktoś z tu obecnych wymieniał szpilkę? W sensie czy musiał bym demontować turbinę?
    Czy styknie odsunąć kolektor i da radę to jakoś zrobić?
    Z góry dziękuję za odpowiedzi, pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Brak mocy po wymianie rozrządu 1.9 150km
    Napisany przez stevenek na forum Croma
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 08-10-2018, 09:55
  2. Pomocy, Croma 1.9JTD 150km, brak mocy i pomysłów
    Napisany przez skierka21 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 01-07-2018, 00:44
  3. 1.9 150KM brak mocy
    Napisany przez Bulka159 na forum Croma
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 13-06-2018, 17:55
  4. Croma 150km brak mocy na niskich obrotach
    Napisany przez hayzer na forum Croma
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post: 03-02-2016, 01:00
  5. Brak mocy 1.4 tjet 150KM
    Napisany przez Hunter82 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 29-10-2015, 11:33

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl