Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: Bicie na hamulcu  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 KM
    Rocznik
    2007

    Bicie na hamulcu

    Witam,

    W moim fiacie przy hamowaniu czuć bicie na pedale hamulca. Za to na kierownicy nic. Mechanik mówił że tarcze/klocki są dobre i proste. Co to może być? - może coś z ABS? (kontrolka nic nie sygnalizuje).
    Mieliście taki przypadek?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    że się tak zapytam, jak ten mechanik stwierdził że:

    Cytat Napisał Dudzior Zobacz post
    tarcze/klocki są dobre i proste
    ??

    Objaw tylko przy hamowaniu? czy ma to jakieś powiązanie z prędkością (tnz. występuje przy hamowaniu z większej prędkości, z mniejszej nie)?
    Ostatnio edytowane przez Rzadzik27 ; 27-06-2017 o 11:23

  4. #3
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    36
    Postów
    1,827
    Auto
    Audi A4 B6 Avant 1.8T 163 KM 04'
    Rocznik
    10.2004
    Cytat Napisał Dudzior Zobacz post
    W moim fiacie przy hamowaniu czuć bicie na pedale hamulca
    Jeżeli to się dzieje przy gwałtownym hamowaniu to tak się zachowuje ABS.
    Było: Golf 3 i 4 1.6, Almera 1.5, Stilo 1.6,Alfa 147 1.6, Audi A4 B5 1.8 98'
    Jest: Audi A4 B6 04' 1.8T

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 KM
    Rocznik
    2007
    Pomiar tarcz i oględziny tarcz, oraz zwykły test w stacji diagnostycznej.
    Nie jest to zależne od prędkości. Dziwne bo bicie nie jest cały czas. Po zdjęciu kół, bicie ustąpiło i samo powróciło po kilku dniach. Ciekawe że jednocześnie bije na dwóch kołach - w starym wozie przy krzywych tarczach czułem przy większych prędkościach bicie na kierownicy - tutaj nic. Uderzenia w pedł nie są tak wyraźne jak przy abs, ale są. Zastanawiam się czy to nie jest jakiś błąd z abs albo pompy hamulca. Na desce nić nie świeci.

    Siła hamowania jest też słabsza.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Komputer i jazda testowa . Najprawdopodobniej mechaniczna awaria ABS. Może jakiś zawór w pompie ABS

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 luty 2015
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    37
    Postów
    47
    Auto
    Bravo 2,0 Multijet
    Rocznik
    2010
    To może jeszcze napisz jak wyglądał ten "pomiar"? Wirowaliście tym ?
    Moim zdaniem na rolkach stacji diagnostycznej nie wyjdą takie rzeczy by nie zatrzymujemy masy samochodu a stawiamy jedynie opór rolkom - więc środowisko pomiaru jest zupełnie inne.
    Sorki że tak dopytuje ale jestem ciekaw - zawsze przy takich objawach zaczynam od tarcz i klocków (wymieniam je, najwyżej zrobię to kilkanaście-kilkadziesiąt kkm za wcześnie ale z drugiej strony mam spokój na jeszcze dłużej), wyważenia kół itp. Miałem też przypadek w innym aucie że tarcze wykrzywiły się do tego stopnia że przy powolnej jeździe, na luzie i bardzo lekkim hamowaniu czuć było szarpanie.
    Wracając do tematu przy hamowaniu gwałtownym, na mokrym asfalcie bądź innej mniej przyczepnej nawierzchni gdzie ABS musi zadziałać, czuć jakąś różnice?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 luty 2016
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    40
    Postów
    11
    Auto
    Fiat Bravo II 1.4 90 KM
    Rocznik
    2007
    Tarcze i klocki mają przejechane ok 10 tys km i są to markowe części. Bicie zaczęło się po myciu auta myjka cisnieniową ( tarcze były zimne). Warunki pracy/ prędkość nie mają wpływu na to bicie. ABS działa ciut mocniej i wyraźniej uderza w pedał. Tutaj czuc pulsacyjne lekkie uderzenia. Hamuje też pulsacyjnie. Co ciekawe nic nie czuć na kierownicy - nawet przy dużych prędkościach. W wolnym czasie rozbiore hamulce i zobacze czy pomoże.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2015
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    517
    Auto
    Bravo 2.0 MultiJet
    Rocznik
    09.2008
    Może po myciu zapieklo klocki lub prowadnice. Lepiej sprawdzić do szybko bo za chwilę całkiem zniszczy Ci hamulce

    Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka


 

Podobne tematy

  1. Seicento duże bicie na kierownicy po kilku km
    Napisany przez Loque na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-03-2017, 17:30
  2. Bicie koła pasowego i koła rozrządu
    Napisany przez Uka na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-02-2017, 15:10
  3. Bicie w przednim kole
    Napisany przez Feliks96 na forum Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-05-2016, 22:17
  4. Bicie na kierownicy
    Napisany przez blondas na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-12-2010, 14:07
  5. ciągłe bicie kierownicy w NB 1,9 jtd
    Napisany przez blondas na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-07-2010, 17:05

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl