Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 10 z 10
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2014
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    4
    Auto
    bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2008

    Biały dym z wlewu oleju i bagnetu

    Witam, posiadam Bravo II w wersji 150km JTD 2008r. Niepokoi mnie problem taki jak w temacie.
    Mechanik twierdzi, że typ tego samochodu tak ma. Po za tym osiągi samochodu są idealne.
    Nie wiem jeszcze, czy bierze olej, gdyż tego nie zauważyłem i mam samochód dopiero od 2 tyg.(po wymianie oleju jest dalej to samo).
    Jak jest zimny auto kopci na biało a po rozgrzaniu problem ustaje. Czy macie może podobne zjawiska w tym modelu z tym silnikiem?
    Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedzi.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    No generalnie takie zjawisko występuje często, z tym że to bardziej para niż dym...no chyba że kopci ci jak parowóz z ciężkim składem to wtedy kłopot Mam dwa diesle i każdy na zimnym dymi nieco
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    37
    Postów
    93
    Auto
    Bravo 1.9 sport 180 KM po chipie :)
    Rocznik
    2008
    w sumie nie wiem czy u mnie jest ten opisywany biały dym z wlewu oleju aż zobaczę...z tym kopceniem na biało po odpaleniu jak jest zimno to może trochę zakopcić parą wodną, jakiś czas temu jeden z kolegów pisał że u niego była winna jedna ze świec żarowych niedostatecznie dogrzewała czy coś w tym rodzaju

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Myślę że powinieneś kontrolować stan płynu chłodniczego .
    Jeżeli poziom płynu będzie niezmienny to nie ma czym się denerwować.
    Podczas zimy to częsty objaw przy niedogrzanych silnikach , jeżeli jednak poziom płynu będzie się zmieniał tzn ubywał to trzeba będzie myśleć o UPG

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Musisz też brać pod uwagę że w zimnym silniku po uruchomieniu występuje różnica temperatur.Stąd parowanie. Uszczelka głowicy mało kiedy dmucha do komory silnika,najczęściej w uklad chlodzenia.Zrób filma z tym dymieniem. Zobaczymy co to za zadyma

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Cytat Napisał Alan Zobacz post
    Uszczelka głowicy mało kiedy dmucha do komory silnika,najczęściej w uklad chlodzenia.
    Ale na zimnym nieuruchomionym silniku płyn dostaje się właśnie do komory silnika i na początku jego pracy podczas wzrostu temperatury paruje tworząc emulsję na korku .

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Hmm...mnie uczono inaczej,ten szlam na korku powstajacy zimą to efekt mieszkania się wilgoci z olejem. Wilgoci powstalej w wyniku różnicy temperatur,szronu itp. często powstaje w silnikach które w okresie zimowym robią male dystanse. Co nie znaczy ze nie może być jak mowisz. Wymienialem już kilka uszczelek w swoich skorupach.Jak lało to do cylindrów,przy uruchomieniu silnik przez chwilę nie palił na wszystkie gary.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    63
    Postów
    2,720
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Dobrze cię uczyli .


    Cytat Napisał Alan Zobacz post
    Jak lało to do cylindrów,przy uruchomieniu silnik przez chwilę nie palił na wszystkie gary.
    Właśnie dałeś sam sobie odpowiedź , jeżeli nie pali na wszystkie gary, to właśnie z powodu przecieku płynu chłodniczego do komór spalania i dalej przez pierścienie do oleju .

    Co do emulsji na korku napisałem też :
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    Podczas zimy to częsty objaw przy niedogrzanych silnikach ,

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    10 czerwiec 2011
    Skąd
    Zdzieszowice
    Wiek
    48
    Postów
    259
    Auto
    Lancia Kappa SW & Atu Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    1997 & 1997
    Cytat Napisał KOBRA Zobacz post
    przez pierścienie do oleju .
    Jeśli przecieknie ...

    Niemniej nie ma co kolegi straszyć,niech pokaże kawałek filmu.
    Dyskusja z właścicielem VW o motoryzacji nie ma sensu, tak jak gra w szachy z gołębiem.
    Nieważne jak dobry jestem w szachy, gołąb przewróci figury, nasra na planszę i będzie się puszył jakby wygrał.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2014
    Skąd
    Kwidzyn
    Postów
    4
    Auto
    bravo 1.9 Multijet 150KM
    Rocznik
    2008
    Witam ponownie,
    dziękuje za zainteresowanie się tematem.
    Byłem w serwisie i powiedzieli, że ten model tak ma. Oleju nie ubywa więc jest ok.
    Pozdrawiam


 

Podobne tematy

  1. Gdzie jest korek wlewu oleju do skrzyni?
    Napisany przez matijaw na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 13-11-2013, 22:56
  2. 1.2 8V i śmietana na korku wlewu oleju
    Napisany przez Grzesiek_K3N na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 06-11-2013, 16:38
  3. dziwne wskazania bagnetu
    Napisany przez RPW_2005 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 09-10-2010, 23:29
  4. migajaca kontrolka w kształcie bagnetu oleju
    Napisany przez cichociemny na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 17-09-2010, 12:31
  5. [silnik] Jaki o-ring do rurki wlewu oleju??
    Napisany przez miki1406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-09-2010, 11:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

dym z bagnetu oleju

dym z bagnetu diesel

dymienie z korka wlewu oleju

dym z wlewu oleju

dym z bagnetu

spaliny z wlewu oleju fiat bravo

dymienie z wlewu oleju

dym spod korka ubywa oleju

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-467bialy-dym-z-wlewu-oleju-i-bagnetu-22299

dymienie z bagnetu stilo

dym z korka oleju

dym z miarki oleju

dmucha z korka oleju fiat

jtdm 1.9 dymi z korka olejupara z korka wlewu olejufiat stilo 1.6 dmucha spalinami spod korkafiat 1.6 dmucha spalinami spod korkabialy dym przy wilgotnosci fiatjtd dymi z bagnetu1.9 jtd kopci z bagnetu olejudym z wlewu oleju diesel megane ii1.9 jtd para z wlewu olejukopci jtd z bagnetudym z pod bagnetu jtd

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl