Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 5 z 5
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2020
    Skąd
    UK
    Wiek
    42
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2008

    Awaria kierunkowskazów

    Witam,

    Mam dziwną (przynajmniej dla mnie) awarie kierunkowskazów po lewej stronie. Na desce zapala się kontrolka przepalonej żarówki i kiedy włączę kierunek to nie działa kierunkowskaz przedni i tylni. Sprawdziłem przednią żarówkę i jest ok. Pierwsze przypuszczenie było że to coś z masą, ale jak zamykałem auto to wszystkie kierunkowskazy zadziałały. Dodatkowo zauważyłem, że zaraz po przekręceniu kluczyka jak włączę awaryjne to przez około 10s działają wszystkie kierunkowskazy. Po 10s lewy przód i tył przestają pracować. Może ktoś ma jakieś sugestie. Z góry dziękuje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    41
    Auto
    Bravo 1.4 Tjet
    Rocznik
    2007
    Praktycznie wszystkie fiaty które miałem miały problem z p prawym kierunkiem. Na desce zapalała się żółta kontrolka żarówki i zaczęło szybciej "tykac". Natomiast z tego co zaobserwowałem tylko wewnątrz jest taki problem po z zewnątrz normalnie dziala. Bylem u elektryka sprawdzał masy czyścił wtyki powymienial żarówki i dalej jest to samo. Śmiem twierdzić że ' ten typ tak ma ".

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    59
    Postów
    2,479
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Brak typowego przerywacza jak w starych autach . Wszystkim steruje BCM i tu czasami się coś zepsuje (miałem dwa takie przypadki w Punto II FL . Da się naprawić trzeba wyjąć Body i dać jakiemuś elektronikowi . Naprawa około 150-200 zł

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 styczeń 2020
    Skąd
    UK
    Wiek
    42
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4
    Rocznik
    2008
    Trochę przeglądałem forum w celu znalezienia informacji o BCM i znalazłem wątek w którym znalazłem że stan akumulatora ma wpływ na zachowanie układu elektrycznego. Po powrocie ze świąt auto umarło, więc wziąłem akumulator do podładowania. Awaria wyskoczyła po ponownym podłączeniu. Rozumiem że zanim zacznę kombinować z BCM powinienem sprawdzić stan akumulatora.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,463
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Akumulator swoją drogą, ale alternator też ma wpływ na to co się dzieje z elektryką w aucie. Brak ładowania lub niedostateczne ładowanie również powoduje problemy.

    Ja bym zaczął od zmierzenia napięcia ładowania. Prawidłowe z obciążeniem lub bez powinno być takie samo i wyższe niż 14.2 V. Niektórzy piszą, że 13.8 V jeszcze jest w normie, ale przyjmuje się że prawidłowe jest powyżej 14 V.


 

Podobne tematy

  1. Awaria kierunkowskazów
    Napisany przez Wmk73 na forum Croma
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 23-12-2017, 21:33
  2. Przekaźnik kierunkowskazów.
    Napisany przez szczepko920 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-07-2013, 17:23
  3. Jak ściągnąć klosze z kierunkowskazów
    Napisany przez majer na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 18-06-2013, 22:53
  4. Tykanie kierunkowskazów
    Napisany przez waldek_2013 na forum Croma
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-05-2013, 21:58
  5. Kontrolka Kierunkowskazów
    Napisany przez Dominik18 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 29-10-2012, 22:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl