Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2014
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009

    230 km/h + kontrolka silnika

    Witam, dzisiaj wracałem z Niemiec i jeden jedyny raz na chwilę rozpędziłem się do 230 km/h. Po zmniejszeniu prędkości do 130 km/ h zapaliła się kontrolka silnika. Auto nadal jeździ normalnie, przyspiesza normalnie, brak jakichkolwiek oznak jakiejś awarii, etc. Co się mogło wydarzyć, że spowodowało taki komunikat? Fiat Bravo 2.0 Multijet, DPF I EGR OFF, soft na 210 KM. Minęło już 23.000 km po zmianie softa.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2016
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    10
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet Sport
    Rocznik
    2008
    Miałem podobnie i okazało sie ze czujnik temperatury od DPF padł chyba na zawał.

    Podjedz do serwisu na kompa to będziesz wszystko wiedział.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2014
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał virusq Zobacz post
    Miałem podobnie i okazało sie ze czujnik temperatury od DPF padł chyba na zawał.

    Podjedz do serwisu na kompa to będziesz wszystko wiedział.
    Tylko, że u mnie nie ma DPF, ale czy czujnik pozostał?
    Jestem umówiony na serwis w poniedziałek. Dzięki za sugestie

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2015
    Skąd
    Kwidzyn
    Wiek
    32
    Postów
    65
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2008
    Bardzo czesto i gesto turbo przeladowuje. Byly juz podobne tematy. Wystarczy podpiac pod komputer i sprawdzic jaka wartosc powinna byc a jaka jest.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2014
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał miki920615 Zobacz post
    Bardzo czesto i gesto turbo przeladowuje. Byly juz podobne tematy. Wystarczy podpiac pod komputer i sprawdzic jaka wartosc powinna byc a jaka jest.
    Przeładowuje, tzn.? Jakieś koszty z tym związane czy wystarczy zmienić wartość za pomocą komputera?

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 lipiec 2012
    Skąd
    Limanowa/Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    866
    Auto
    Fiat Stilo 1.9 JTD 115
    Powiem z doświadczenia z 1.9. Jak turbo przeładowuje (tzn daje więcej niż mapa by chciała), to najczęściej problem jest w zacinającym się zaworze overboost (~100zł), zacinającej się zmiennej geometrii turbiny, nieszczelnych wężykach overboostu (~5-40zł) lub usterce bądź zasyfieniu samego czujnika ciśnienia doładowania. Ewentualnie turbo do regeneracji.

    Obstawiam opcję 1 lub 2.

    W internecie masz sporo instrukcji czyszczenia zaworu overboost. Jeśli to to, to czyszczenie i smarowanie pomoże. Jeśli zawór padaka, to nowy ok 100zł
    Jeśli sparciały albo popękały wężyki, to można podmienić na wężyki ciśnieniowe ze sklepu motoryzacyjnego, ale ponoć lepiej zachowują się sylikonowe. Te gumowe to lipa.

    Często bywa, że kończy się targaniem turbo z auta. Czyszczenie i wymiana mechanizmu zmiennej geometrii to ok 300 zł. Pełna regeneracja 1000-1500.

    Możesz zrobić logi (na forum są instrukcje), to na pewno ktoś pomoże Ci je zinterpretować.

    Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2012
    Skąd
    Pszów
    Wiek
    49
    Postów
    305
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    12.2009
    Dokładnie tak, jak piszą chłopaki. W aucie po chipie przy dużym obciążeniu silnika, czyli prędkość na ostatnim biegu powyżej 200 km/h dochodzi czasem do błędu przeładowania turbo. W 2.0 MJet jest turbo ze zmienną geometrią łopatek. W grę wchodzi tylko czyszczenie lub regeneracja turbosprężarki. Przy prędkościach do 200km/h tak się nie dzieje. Ja po prostu nie jeżdżę tak szybko i wszystko jest ok. Dopiero jak turbo padnie całkowicie, to będę coś działał w tym temacie. Na chwilę obecną to chyba nie ma sensu. Jak uważacie ?

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 grudzień 2015
    Skąd
    Kwidzyn
    Wiek
    32
    Postów
    65
    Auto
    Bravo 1.9 Multijet 150km
    Rocznik
    2008
    Tak jak pisza chlopaki, u mnie byla taka sytuacja, ze turbo przeladowywalo, sztanga od gruszki sie zacinala, dlaczego? Bo turbina byla brudna, lopatki "odchylaly" sie tylko delikatnie, po wyczyszczeniu turbo, lopatki pracowaly tak jak nalezy. Dodam ze jadac 170km/h wywalalo mi blad, zawsze przy tej predkosci. Po calym zabiegu jechalem ponad 200km/h i bylo git. Czy sztanga sie zacina, jest to latwo sprawdzic, podlanczajac w miejsce wezyka, ktory jest podlaczony do gruszki, strzykawke z wezykiem i ciagnac, powinna sztanga chodzic plynnie, jezeli sie zacina to wiadomo co trzeba zrobic, dodam jeszcze, ze sztanga powinna odchylac sie ok 1,5cm o ile dobrze pamietam.Tutaj przesylam link, jak podlaczyc takowa strzykawke, jezeli dla kogos byloby to nie zrozumiale. https://www.youtube.com/watch?v=femWDeSGI_o
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez miki920615 ; 22-10-2016 o 10:44

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 listopad 2014
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    17
    Auto
    Bravo 2.0 Multijet
    Rocznik
    2009
    Zatankowałem dzisiaj na Orlenie i kontrolka zgasła... Wcześniej był zalany na Shellu

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 kwiecień 2015
    Skąd
    Jarosław
    Postów
    4
    Auto
    Bravo 2.0, ducato 2.0
    Rocznik
    2009, 2019
    U mnie to samo, przytrzymam go dłużej przy 240 to wyrzuca check-a
    Na drugi dzień check już się nie świeci.
    Błąd od sterownika turbiny.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    16 styczeń 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    475
    Auto
    Bravo II 2.0 165
    Rocznik
    2011
    Zgadywanie i wróżenie bez podpięcia FES nie ma najmniejszego sensu.
    [SIZE=4][COLOR="#FF0000"]Do tej pory stojąc na światłach widywałem facetów dłubiących w nosie ale kobiety tez to robią, równouprawnienie[/COLOR][/SIZE]


 

Podobne tematy

  1. Kontrolka silnika ;c
    Napisany przez alvaro na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-03-2016, 22:24
  2. kontrolka silnika
    Napisany przez Sonxx na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 08-08-2014, 19:57
  3. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 23:58
  4. Kontrolka silnika
    Napisany przez jones-87 na forum Albea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 04-03-2012, 22:37
  5. [osprzęt silnika] kontrolka osprzętu silnika
    Napisany przez marcin na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-02-2010, 21:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl