Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2020
    Skąd
    krakow
    Postów
    4
    Auto
    w trakcie zakupu
    Rocznik
    2007

    1.9jtd- jazda po mieście [rozważania zakupowe]

    Cześć,
    Obecnie stoję przed zakupem swojego pierwszego autka, mocno nakręcony jestem na Bravo w cenie ok 10-12k zł.
    Do tej pory miałem okazje prowadzić tylko diesle( czy to ojca czy służbowe) i najbardziej jestem przekonany do 1.9 jtd 120 lub 150 KM w przyszłym bravo.
    Mam jednak obawy że może być to zły wybór ze względu że obecnie mieszkam i pracuje w Krakowie i codzienne podjazdy do pracy pewnie nie przekroczą 20km w jedną stronę, z drugiej strony zależy mi na wygodnej jeździe w trasie( częste wypady w tatry). Troche mam obawy odnośnie silników benzynowych TJET czy nie okażą się drogie w serwisie w szczególności że celuję raczej w samochody z początku produkcji.
    Co możecie mi doradzić?
    Pozdrawiam serdecznie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Jeśli diesel to koniecznie fabrycznie bez filtra DPF, czyli uważać na wersję z rynku niemieckiego. Polskie z początku produkcji powinny być wolne od tych "udogodnień".
    Italians Do It Better

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2020
    Skąd
    krakow
    Postów
    4
    Auto
    w trakcie zakupu
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    Jeśli diesel to koniecznie fabrycznie bez filtra DPF, czyli uważać na wersję z rynku niemieckiego. Polskie z początku produkcji powinny być wolne od tych "udogodnień".
    Dam radę sprawdzić to po Vin czy konieczne jest dzwonieine do sprzedającego/ kontrola na miejscu? Zawsze byłaby to jakaś forma wstępnej selekcji

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Poproś zdjęcie tabliczki znamionowej. Będzie na niej kwadratowe pole z wartością emisji spalin. Wartość poniżej 0,8 to informacja że w aucie znajduje się filtr DPF.
    Italians Do It Better

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Schouilette Zobacz post
    Troche mam obawy odnośnie silników benzynowych TJET czy nie okażą się drogie w serwisie
    A czemu miały by być droższe od diesli? Chyba że myślisz o skrzyni M32...
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2020
    Skąd
    krakow
    Postów
    4
    Auto
    w trakcie zakupu
    Rocznik
    2007
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    A czemu miały by być droższe od diesli? Chyba że myślisz o skrzyni M32...
    No skrzynia, nie wiem też jak do końca jest z żywotnością silników benzynowych bo większośc raczej zachwala jtd. Jak benzyna to pasuje gaz założyć a to też mogą być potencjalne problemy + w cenie do ok 10tyś nie ma za dużo benzynowych silników

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 czerwiec 2016
    Skąd
    Kraków
    Postów
    49
    Auto
    Bravo 1.4 Tjet
    Rocznik
    2007
    Nie wiem skąd to przekonanie że diesel jest lepszy od benzyny i to szczególnie w mieście . To diesel ma więcej potencjalnych elementów które się mogą zepsuć i bardziej dostaje po dupie na krótkich odcinkach . Poza tym t- Jet to nie TSI od vag które się psuje od samego patrzenia. Przez 5 lat które użytkuje obecne bravo poza wymianami olejów nic przy nim nie robiłem. Ostatnio mocno rozważałem hybryde do miasta z racji że spali mniej a dwa że to są silniki i skrzynie idioto odporne i trzeba mieć naprawdę pecha żeby trafić na zajechaniu egzemplarz.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,903
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    JTD do miasta nie polecam. Sam mam 1.9 120KM i po mieście jeżdżę benzyniakiem

    Jak koledzy piszą wyżej "ekologia" zabiła ten silniczek przy jeździe na krótkich dystansach.

    Lepiej odłóż trochę więcej kasy i szukaj benzyniaka.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,025
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Zakopianka już na ukonczeniu! Jak wrzucisz "6" za Krakowem,to wyłączysz pod Zakopcem.Całą sadzę z tygodnia "przepalisz" w weekend?! Jezdeże firmową toyotą hiace , 14 letnia,386tys. km 2,5d4d,wiekszosc po miastach,kierowców wiecej miala ,niż nie jedna pani ...chlopów i smiga.Na firmie kierownicy ,jezdzą nowymi 500X 1,4, po miescie Kielce w tym przypadku. 10L/100 Pb nie wyjęte! Kiedys zukiem ,mialem norme 15L/100 km, 30 lat temu! Chyba to paliwo nic nie warte ,ze tyle palą w 21wieku te auta,gdzie ta oszczednosc...

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Diesel użytkowany wyłącznie w mieście będzie wiecznie niedogrzany. Zaczną się problemy z odmą, zaworem EGR, klapkami w dolocie. Do tego ujemny bilans energetyczny za racji krótkich dystansów i konieczność częstego ładowania akumulatora. Na koniec zapieczona zmienna geometria turbiny, która podobnie jak EGR nie cierpi delikatnej jazdy na zimnym silniku.
    Italians Do It Better

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    41
    Postów
    58
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2002
    Bzdura. Mam diesla z FAP, jeżdżę w około komina i zero problemów. Ojciec od 15 lat jeździ 1.7 CDTI po mieście po bułki i zero problemów.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    FAP lepiej znosi jazdę miejską niż suchy DPF montowany w Bravo, a w tym 15 letnim CDTI 1,7 na 100% DPFa brak. Niewykluczone, że nie posiada również zmiennej geometrii i kosztownego w wymianie koła dwumasowego. Jak już chcemy dyskutować to na konkrety. Nie znam ani jednego posiadacza diesla użytkowanego na krótkich odcinkach, który chciałby w przyszłości do diesla wrócić.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 23-05-2020 o 10:59
    Italians Do It Better

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2020
    Skąd
    krakow
    Postów
    4
    Auto
    w trakcie zakupu
    Rocznik
    2007
    Przypadkowo wyedytowany post. Przepraszam
    Ostatnio edytowane przez boch ; 23-05-2020 o 11:09

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    Bravo z tej oferty to żaden cud. Jeśli szukasz diesla, który nie wpędzi w problemy finansowe to szukaj pierwszej wersji Hyundai'a I30 o mocy 90KM. Nie ma tam dwumasy i turbosprężarki na zmiennej geometrii. Do tego niewiele pali i wygląda niewiele gorzej niż Bravo. Przykładowa oferta

    https://www.otomoto.pl/oferta/hyunda...-ID6CQ5G9.html

    Raporty spalania

    https://www.autocentrum.pl/spalanie/...-1.6-crdi-90km

    Usterki

    https://www.autocentrum.pl/usterki/h...0/i/hatchback/
    Italians Do It Better

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 luty 2013
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    41
    Postów
    58
    Auto
    Seicento 1.1 MPI
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    FAP lepiej znosi jazdę miejską niż suchy DPF montowany w Bravo, a w tym 15 letnim CDTI 1,7 na 100% DPFa brak. Niewykluczone, że nie posiada również zmiennej geometrii i kosztownego w wymianie koła dwumasowego. Jak już chcemy dyskutować to na konkrety. Nie znam ani jednego posiadacza diesla użytkowanego na krótkich odcinkach, który chciałby w przyszłości do diesla wrócić.
    Jest dwumasowe koło zamachowe, jest VTG, EGR, nie ma DPF. Po 165.000km wtryskiwacze mają korekty fabryczne +/- 0.2mg


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Osłona pod silnikiem - jazda bez
    Napisany przez Teg na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 03-09-2016, 16:44
  2. Punto hgt - rozważania zakupowe
    Napisany przez ubek na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-10-2015, 23:16
  3. Jazda do 3 tys.obrotów
    Napisany przez jacol1826 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-01-2014, 23:30
  4. Ogólne rozważania nad zespolonym włącznikem świateł mijania
    Napisany przez bravo8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-08-2010, 01:30
  5. Rozważania teoretyczne dotyczące przełożenia silnika
    Napisany przez maciejka na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 18-02-2010, 11:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl