Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2023
    Skąd
    Polska
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008

    1.9 jtdm 120, nierowna praca

    Cześć wszystkim.

    Okazyjnie, ze wzgledu na nierowno pracujacy silnik, kupilem Fiata Bravo 2 - 1.9 multijet 120km.
    112 000 km, przebieg potwierdzony.

    Silnik na wolnych obrotach pracuje jakby w starym benzyniaku wypadala zaplon. Z opuznieniem reaguje na pedal gazu, na wyzszych obrotach takze wpada w drgania i dławi sie.

    Oczywiscie plan byl taki, ze to na 99% wtryski i faktycznie nr.4 byl padniety, zawor powrotny poza granica tolerancji.
    Czworka wymieniona na nowy reszta zregenerowana (czyszczenie, wymiana dyszy, nowe cody w sterowniku).

    Po zalozeniu nowych wtryskow zero poprawy . I sie zaczelo sprawdzanie i wymienianie:

    1. Kompresja Cylindrów - 26 - 27 barow
    2. Rozrzad ustawiony na blokady i nowy pasek
    3. Zmierzylem luzy zaworowe - w granicach tolerancji
    4. Nowe swiece zarowe
    5. Filtr powietrza i paliwa
    6. Nowe kolo pasowe paska pk
    7. Nowe wtyczki wtryskiwaczy
    8. Czyszczenie EGR i klapy gaszacej
    9. Nowe regulator cisnienia na pompie CR
    10. Sprawdzilem bak, pompe paliwa i przewody, zero smieci, opiłkow itp.

    I dalej nie trzyma obrotow, jest tylko minimalnie lepiej niz bylo na poczatku.
    ZERO błedow w ECU

    Zrobilem kilka logow z MES-a i video, jesli ktos mialby jakis pomysl co diagnozowac dalej bylbym bardzo wdzieczny.

    https://imgur.com/a/kAvvDRa

    https://youtu.be/9btB-OMJ2Ic

    https://youtu.be/fH7dqiNrlCw



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,041
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Klin na wale ,nie obciety?Wychodzi jakby rozrzad przestawiony.Próby przelewowe na wtryskach robione?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2023
    Skąd
    Polska
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008
    Cześć Braval

    - wtryski sa swiezo po regeneracji, trzy sztuki zregenerowane, jeden wymieniony na nowy.

    - Kola pasowego z walu nie sciagalem, ale jak ustawilem pozycje na blokade, to znaczniki za pasku rozrzadu sie zgadzaly i po zrobieniu kilkunastu obrotow wrocily na swoje miejsce. Dwa razy ta probe robilem.
    Foto: https://imgur.com/a/Y81EbiC

  5. #4
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Zrób te logi z MES-a ale na rozgrzanym silniku. Zrób próbe przelewowa na wszystkich wtryskiwaczach. EGR na próbę bym zaślepił.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2023
    Skąd
    Polska
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Zrób te logi z MES-a ale na rozgrzanym silniku. Zrób próbe przelewowa na wszystkich wtryskiwaczach. EGR na próbę bym zaślepił.
    Czesc Steyr

    Wtryski sa po regeneracji, od zalozenia silnik pochodzily moze 1h w sumie.

    EGR czyscilem i sprwadzalem trzpien - bez zastrzezen. Plus mial zalazona zaslepke z trzema dziurami na rurce ktora idzie do wydechu, i zaslepka ta jest tam caly czas.

  7. #6
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Wstawilbym zaślepkę bez otworów do testu żeby wykluczyć napewno EGR. Próba przelewowa nie kosztuje wiele. Skąd masz pewność że reszta wtryskiwaczy została poprawnie sprawdzona i itp

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2023
    Skąd
    Polska
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Wstawilbym zaślepkę bez otworów do testu żeby wykluczyć napewno EGR. Próba przelewowa nie kosztuje wiele. Skąd masz pewność że reszta wtryskiwaczy została poprawnie sprawdzona i itp

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
    Zaslepke juz zamowilem i tak mialem w planach wyciac egr-a takze przyda sie do sprawdzenia.

    Wtryski byly robione w firmie o dobrych opiniach, takze zakladam, na razie, ze sa dobre.

    Postanowilem takze wymienic przeplywomierz, jest oryginaly, czyli ma juz 15 lat. Skaczaca dawka paliwa moze zalezec od jego blednych wskazan.

    Dam znac jak uda sie rozwiazac problem, moze sie komus przyda na przyszlosc.

    Pozdrawiam

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,272
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Przepływke to ja odepnij i sprawdź czy jest zmiana.

    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2023
    Skąd
    Polska
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008
    Czesc wszystkim

    Zdecydowalem zdjac glowie bo cala diagnostyka komputerowa i podmiany roznych czujnikow nic nie dawaly.

    Na tloku nr. 4 tam gdzie byl uszkodzony wtryskiwacz jest duzo nagaru i wzery.
    Dla porowania zdjecie tloku nr 1.

    Czy ktos spotkal sie juz z takim uszkodzeniem ?

    Oczywiscie glowica i zawory ida do prawdzenia ale co z tym tlokiem ?

    Z gory dzieki za kazda wskazowketlok 4b.pngnumer 1.png

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    A czy nie ma tam za dużego luzu miedzy pierścieniem a tłokiem lub miedzy cylindrem a pierścieniem?
    Jak wygląda powierzchnia cylindra?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 wrzesień 2012
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    39
    Postów
    947
    Auto
    Stilo 1.9JTD 115
    Rocznik
    2002
    Weź na wkrętarkę szczotkę, wysuń jak najwyżej tłok i go wyczyść. Te wżery mogą być w samym nagarze a nie nie w tłoku.

    Spuść tłoki tak żeby były na tej samej wysokości i zalej naftą. Fajnie jak byś miał olej w silniku bo wtedy łatwiej jest się nafty pozbyć z silnika.
    Wole pchać swojego fiata...

    ...niż jeździć VW.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2021
    Skąd
    Bydgoszcz
    Wiek
    21
    Postów
    10
    Auto
    Bravo
    Rocznik
    2007
    Witam
    Jeżeli kolega napisał że:
    "Kompresja Cylindrów - 26 - 27 barow" - to raczej to bym wykluczył nieszczelność pomiędzy tłokiem a cylindrem.

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Masz rację @Dawid&Ad zobaczyłem zdjęcie i tak mi się nasunęło, ale pospiesznie chyba.
    Za to zainteresowało mnie na filmie straszne korekty wtryskiwaczy, ale tak strasznych to jeszcze nie widziałem prawdę mówiąc. Zaskakująca jest również wędrówka tych korekt po wszystkich wtryskiwaczach. Nie wiem czy to wina wtryskiwaczy, raczej bym obstawiał że ECU próbuje zrównoważyć całość poprzez takie korekty. Co sądzicie o tym?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 kwiecień 2023
    Skąd
    Polska
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo
    Rocznik
    2008
    Witam Wszystkich

    Dzieki za wskazowki.

    Faktycznie te wzery na tloku byly w tym nagarze. Udalo sie to doczyscic plynem do szyb kominkowych i nozykiem.

    Ruszajac reka tym tlokiem przod tyl ma takie same "luzy" jak trzy pozostale, oczywiscie reka to nie szczelinowierz, bede jeszcze to sprawdzal.

    Posciaglem sprezyny z zaworow i ewidentnie zawor wlotowy na tym tloku jak sie go reka przesuwa gora dol w jednym miejscu pojawia sie wiekszy opor.
    Wkrecilem go w wkretarke zeby pokrecic nim na wysokich obrotach i zobaczyc "bicie" ale nie widac tego za bardzo.

    Glowica i zawory ida do sprawdzenia do specjalisty, mozliwe, ze gniazdo zaworowe jest nieszczelnie i dlatego tam dochodzilo do takiego spalania nierownego ktore tworzylo nagar.

    Takze nauczka na przyszlosc przy kupnie diesla, wziasc kompa i sprawdzac wtryski, jeden zepsuty moze narobic ambarasu na wiele godzin szukania i spore koszty .

    Moze sie komus przyda, tak wygladają parametry wtrysku z testow ktory narobil tych problemów w silniku:
    uszkodzony wtrysk.png

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    571
    Auto
    Fiat Croma 1,9 jtd 150km, AF40
    Rocznik
    2007
    Z jakiej maszyny masz ten wydruk?
    FiatFan: Marea Weekend 1,9jtd, Brava 1,9jtd, Croma 1,9jtd
    Scenic 1 PH2 1,6 16v z LPG


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Problem z 1.3 multijet nierowna praca wieksze spalanie
    Napisany przez alexr na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-10-2018, 17:34
  2. Nierowna praca silnika i skakajace obroty
    Napisany przez darklady na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 29-04-2018, 14:47
  3. Nierowna praca slyszalna od strony kola przedniego lewego
    Napisany przez EmCroma na forum Croma
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 11-09-2016, 01:08
  4. falowanie obrotow na bp, nierowna praca na lpg
    Napisany przez antin0vsky na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 28-07-2014, 19:44
  5. nierowna praca silnika
    Napisany przez mes20 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-04-2012, 18:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plbravo-ii-4671-9-jtdm-120-nierowna-praca-52129

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl