Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2011
    Skąd
    Żywiec
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16v

    Złożony problem - UPG(?) plus niskie obroty na zimnym silniku?

    Jestem w kropce, każdy mówi co innego, zobaczmy co wy powiecie. Samochód to Brava 1.2 16v 99' benzyna

    Zaczęło się od tego, że zrobiła mi się dziura w chłodnicy i kupiłem nową. Panowie mechanicy zamontowali, odpowietrzyli, przyjeżdżam do domu - trochę kapie na gorącym silniku, po jakimś tam czasie przestaje. Niby nie ma tragedii, myślałem, że kwestia poprawy mocowania węża czy coś.

    Potem zobaczyłem, że w zbiorniku wyrównawczym nie ma właściwie płynu (wlewany cały nowy). Odkręciłem trochę a tutaj zaczęło gwizdać, ogromne ciśnienie i wróciło płyn do zbiorniczka wyrównawczego ale powyżej maximum.

    Pomyślałem - ok, nalali zbyt dużo płynu, ale co miało wywalić to wywaliło, będzie dobrze. Sprawdzam dzisiaj rano przed kursem (jakieś małe 20km) - idealnie na środku skali. Pojechałem na przegląd, podbili, wracam - płyn znowu poniżej MIN ale go tam widać, ostudziłem silnik, odkręciłem korek i spoko wróciło na środek, ciśnienie już małe, takie jak przed usterką, po prostu trochę płynu wróciło (kiedyś mi pisali, że to normalne). Po kolejnej jeździe nie ma już problemu z wysokim ciśnieniem w zbiorniku wyrównawczym.

    Pojawił się pomysł, że to uszczelka pod głowicą. Ale objawy sprawdzane bardzo często, niby wszystko gra - korek oleju czysty, płyn chłodniczy bez tłustych plam, z wydechu nic nie leci, olej w normie, wentylator chłodnicy normalnie się włącza, termostat wygląda na to, że działa, a co najdziwniejsze - temperatura w trakcie jazdy ciągle idealnie na środku po wymianie chłodnicy. Odpowietrzyłem chwilę temu jeszcze trochę ale było malutko powietrza, niemal od razu pojawił się płyn.

    Opowiedziałem diagnoście o przyczynach - wykluczył uszczelkę pod głowicą, drugi mechanik z innego serwisu to samo. Obaj mówią, że wtedy problemem byłby wentylator chłodnicy i np. wysoka temperatura silnika bądź korek oleju albo płyn chłodniczy byłyby brudne.

    Dodatkowym objawem jest dziwne zachowanie silnika przy odpalaniu na zimnym - niby odpala szybko ale przez chwile nie może wskoczyć na 0.8tys obrotów i tak jakby trzęsie silnikiem jakby walczył sam ze sobą, po chwili łapie właściwe obroty i ładnie pracuje Na ciepłym silniku problem nie występuje, odpala i po sekundzie jest gotowy do jazdy.

    W skrócie - gdzieś spod chłodnicy kapie płyn po zakończeniu jazdy, po czym przestaje. Przy zimnym silniku dziwnie odpala, po czym obroty się stabilizują. Wydaje się, jakby się zapowietrzał ale to nie jest pewne bo temperatura silnika na idealnym poziomie



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Z tym odpalaniem na zimnym to przyczyn może być kilka, od lewego powietrza przez tzw. silnik krokowy. Diagnostyka FESem powinna pomóc, jak nie pokaże żadnych błędów to zrobić adaptacje od nowa. Ja bym tego w każdym razie nie wiązał z problemem chłodnicy.
    Poziom płynu chłodzącego powinien się raczej zwiększyć po nagrzaniu silnika a nie odwrotnie, dlatego zastanawiam się czy ta nowa chłodnica nie jest jakaś badziewna tym bardziej że z niej kapie...

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Poziom płynu chłodzącego powinien się raczej zwiększyć po nagrzaniu silnika a nie odwrotnie, dlatego zastanawiam się czy ta nowa chłodnica nie jest jakaś badziewna tym bardziej że z niej kapie...
    Dokładnie... Wygląda na to że ta chłodnica jest jakaś lipna.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ja powiem tak, wymieniłem niedawno chłodnice + termostat i płyn gdzieś mi właśnie po trochu ucieka nie mam żadnych objawów UPG płyn czyściutki żadnego syfu pod korkami nie ma temperatura cały czas na połowie skali. Rano przy odpaleniu mój też ma na zimnym chwile zawahania i chwile ma problem z "rozpędzeniem" do tych 800 obrotów ale to tylko ułamek sekundy i potem pracuje stabilnie, a płyn gdzieś mi wcina wycieków brak podczas postoju bo garażuje auto i bym widział plamy na betonie, gdzie ucieka ? nie mam zielonego pojęcia. Dodam, że dywanik suchy więc nagrzewnicę również wykluczam. Na jakieś 500 km musze dolać 100ml płynu.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 październik 2011
    Skąd
    Żywiec
    Postów
    37
    Auto
    Fiat Brava 1.2 16v
    Panowie pozwolę sobie podbić - wymieniłem UPG i objawy ustały.
    Zauważyłem jednak, że radio miało przestawioną godzinę więc prawdopodobnie był akumulator odłączony. Teraz mam taki "problem" (być może, że jestem przewrażliwiony) że na niższych biegach samochód jakby muli, od wyższych obrotów trzeciego biegu po czwarty i piąty potem już idzie po staremu, tak fajnie jak szedł.
    Wyczytałem, że powinienem po ponownym podłączeniu klem zrobić tzw. adaptację silnika i odpowiednio trochę na jałowym poczekać, trochę delikatnie pojeździć, potem szybciej i na końcu dość sportowo bo inaczej właśnie na niskich biegach samochód będzie mulił. Czy to prawda? Czy może silnik po wymianie UPG musi się jakoś dotrzeć czy coś takiego? Jak mówię - nie jest to jakieś uciążliwe ale wydaje mi się, że samochód jest delikatnie słabszy na początku.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Generalnie ecu silnika cały czas się adaptuje tak więc nic nie musisz robić. Jak chcesz jednak możesz odłączyć klemy, trochę odczekać, podłączyć i uruchomić silnik. Poczekać aż się zagrzeje i włączy wentylator i zgasić - wsio..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Jak chcesz jednak możesz odłączyć klemy, trochę odczekać, podłączyć i uruchomić silnik. Poczekać aż się zagrzeje i włączy wentylator i zgasić - wsio..
    Niestety w tym silniku to nic nie da - szczerze wątpie żeby to pomogło ale możesz spróbować zrobić adaptację ECU tylko do tego potrzebujesz FES + kabel ew. examiner w ASO.

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Niestety w tym silniku to nic nie da
    Zgodzę się, o ile się nie mylę, działa to na silniku 1.6

    Przeprowadzenie adaptacji to tylko fes i kabel w tym silniku.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi


 

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-04-2013, 20:56
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 06-02-2012, 16:07
  3. Punto 1.2 - maleją obroty i gaśnie na zimnym silniku
    Napisany przez olo_mistrzu na forum Punto II
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 19-01-2011, 23:03
  4. Wariujące obroty na zimnym Silniku
    Napisany przez gotique na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-12-2009, 07:48
  5. Wysokie obroty na zimnym silniku
    Napisany przez megatron na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 06-01-2009, 00:18

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo u p g

upg fiat brava

upg nie ten sam silnik

upg brak objawow

niskie obroty na saniu rano

Zbyt niskie obroty na zimnym silniku fiat bravo 1.4

objawy zle zlozonej glowicy fiat 1.2

w jaki sposob zrobila mi sie dziura w chlodnicy w samochodzie

bravo 1.4 12v niskie obroty na zimnym silniku

upg gdzie szukac fiat brava

upg brava

fiat brava 1 2 niskie obroty na zimnym silniku

niskie obroty na zimnym silniku fiat brava 1.2

fiat marea niskie obroty

niskie obroty na zimnym silniku fiat brava 1.2 przyczyny

nazimnym silniku ucieka mi paliwo w fiacie brawa

niskie obroty przy zimnym silniku fiat brava

fiat brava 1.2 16v po odpaleniu ma niskie obroty

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl