Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11

Temat: zgrzyty w silniku  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997

    zgrzyty w silniku

    Witajcie, otóż kolejny problem z mareą. Od jakiegoś czasu da się słyszeć na biegu jałowym takie delikatne zgrzyty dochodzące gdzieś z pod maski. Są one dosyć ciche i ciężko je wychwycić ale są słyszalne. Martwie się, że może to rozrząd.. dodatkowo obroty delikatnie falują - prawie niezauważalne ale może ma to jakieś powiązanie. Wyeliminowałem narazie sprzęgło, na odpuszczonym sprzęgle jak i na wcisniętym dźwięki nadal występują. Zgrzyty są nieregularne. Da rade jakoś zajrzeć do rozrządu i ocenić czy jeszcze jest ok czy nadaje się do wymiany? jak to rozpoznać? no i co może powodować te zgrzyty?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Sprawdź koło na alternatorze, czy to one nie ma już dość. Przerabiałem to u siebie.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    ale to chyba wtedy byłyby te zgrzyty regularne co? jak zdejme pasek to juz go z powrotem nie zaloze..

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    nie są regularne, bynajmniej u mnie nie były. Dlaczego jak zdejmiesz pasek to go nie założysz?

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    bo już to przerabiałem. nie dałem rady sam wszystkiego nałozyć i napinacz się nie doginał na tyle. chociaz teraz jest wymieniony.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Słuchaj jest jeszcze jeden sposób, bierzesz trzonek np od miotły przykładasz do ucha i w miejsce w którym podejrzewasz, że coś jest nie tak z rolkami,kołami. W Twoim przypadku możesz przyłożyć do altka i sprawdzić czy koło pasowe jest uwalone.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    kompletnie o tym zapomniałem. przeciez to stare jak świat na włączonym silniku to troche niebezpieczne

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,866
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Dobrze było by zdjąć pasek jak kolega Lukq napisał i odpalić silnik bez niego,wtedy można wyeliminować cały osprzęt.Może to być też koło pasowe - dwumasowe.
    Kup Sobie klucz płasko-oczkowy 15 (ja używam kluczy firmy Vorel) a kosztuje w okolicach 5 zł,nakładasz go na napinacz a na klucz zakładasz rurkę o długości co najmniej 30cm i odginasz napinacz.Ściągasz pasek i cofasz klucz ale nie do końca tylko blokujesz go z rurką o element nadwozia i tak zostaje lekko napięty.A jak chcesz zamontować pasek to zakładasz na wszystkie koła oprócz pompy od wspomagania a wtedy wystarczy napiąć z powrotem klucz i nałożyć pasek i tyle.Wytestowane
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    ile uzytkownikow tyle patentow coż, chyba bede musiał tak zrobić.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Ja do tego paska kupiłem za kilka złotych klucz nasadowy i przyspawałem do niego płaskownik o gr. 5mm i mam specjalny klucz do paska.
    Co do tego hałasu to ja takie coś przerabiałem po wymianie napinacza paska, co jakiś czas tak jakby delikatnie coś pukało. Po zdjęciu paska i odpaleniu auta bez paska wszystko OK. Ponowne założenie paska i jakiś czas dobrze a później znowu to samo, dopiero oględziny z kanału przy pracującym silniku pokazały że co jakiś czas pasek wskakiwał na obrzeże koła alternatora, spłaszczył delikatnie rowki w pasku i wtedy dochodziły te stuki. Okazało się że koło alternatora jest delikatnie nie w osi z innymi kołami, a stary napinacz był skrzywiony i wtedy wszystko było OK. Wymieniłem pasek na nowy i na razie nic się nie dzieje ale czeka mnie wyjęcie altka i podłożenie pod koło jakiejś podkładki żeby zrównało się z innymi kółkami.

    Obejrzyj sobie dokładnie pasek czy rowki nie są w którymś miejscu starte lub spłaszczone, bo to może powodować te stuki

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    niestety sprawdziłem żadne koła nie są luźne, napinacz, rolka napinacza oraz rolka prowadząca są nowe. ten dźwięk na biegu jałowym jest nieregularny, przy 1000 obrotów przeistacza się w metalowe stuki a przy 1100 obrotach znika.


 

Podobne tematy

  1. Stukanie w silniku
    Napisany przez Marcineek_85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 10-08-2012, 00:31
  2. [ukł. napędowy] Zgrzyty w skrzyni biegów
    Napisany przez mateush02 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-07-2011, 11:30
  3. [silnik] Zgrzyty (otarcia?) w silniku
    Napisany przez scorcher na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-11-2010, 17:59
  4. Stuki w silniku
    Napisany przez kimono9 na forum Doblo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 25-01-2010, 20:59
  5. [ukł. hamulcowy] zgrzyty w piaście
    Napisany przez interceptor na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-03-2009, 11:34

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

zgrzyty w silniku

www.zgrzyty silnika

zgrzyt w silniku

silnik zgrzyta

cordoba zgrzyty w silniku

zgrzyty w silniku krokowym

zgrzyt z sinika na biegu jalowymevasion zgrzyty w silnikuzgrzyty w silniku na jalowym bieguzgrzyty w silniku SWzgrzyty silniku przy 1000zgrzyta w silnikunieregularne pukanie w silniku bravafiat metaliczne zgrzyty z silnika samochodufiat bravo zgrzyta pod maska

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl