Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
Like Tree2lubi to!
  • 1 przez KOBRA
  • 1 przez cyrro512

Temat: Zerwana blasza w Regulatorze szczek - co robic  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    44
    Postów
    162
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999

    Zerwana blaszka w Regulatorze szczek - co robic

    Witam, dzisiaj przekladalem kola na zimowe i omylkowo zalozylem w lewym tylnym jedna srube z innego kompletu( dluzsza o 1cm) podczas jazdy blokowalo kolo i chrupalo. Po dojechaniu pod dom odrazu odkrecilem kolo, sciagam beben i wyppadla cala blaszka ( na dwie czesci rozwalona) , zaznaczylem na czerwono na zdjeciu zostal tylko ten pierscien na regulatorze od tych blaszek.
    Od tej pory nie mam recznego wogole oraz chyba dziwnie lekko chodzi nozny .Pytanie czy ta blaszka jest bardzo wazna ?? czy to przez nia nie ma recznego ???

    Czy nozny jest ok i nie ma sie co bac bo tylko reczny przestal dzialac.

    Nie wiem czy odrazu jechac do mechanika czy do wiosny poczekac i przy wymianie kol zrobic. ( malo uzywam auta wiec na recznym mi nie zalezy)65088961_1_644x461_regulatory-szczek-hamulcowych-fiat-paliomarea-weekend-994794200000-zielona-go.jpg
    Ostatnio edytowane przez monkey22 ; 07-12-2013 o 16:48



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Łódź
    Postów
    53
    Auto
    Brava 100 16V
    Rocznik
    1999 FL
    Cytat Napisał monkey22 Zobacz post
    Witam, dzisiaj przekladalem kola na zimowe i omylkowo zalozylem w lewym tylnym jedna srube z innego kompletu( dluzsza o 1cm) podczas jazdy blokowalo kolo i chrupalo. Po dojechaniu pod dom odrazu odkrecilem kolo, sciagam beben i wyppadla cala blaszka ( na dwie czesci rozwalona) , zaznaczylem na czerwono na zdjeciu zostal tylko ten pierscien na regulatorze od tych blaszek.
    Od tej pory nie mam recznego wogole oraz chyba dziwnie lekko chodzi nozny .Pytanie czy ta blaszka jest bardzo wazna ?? czy to przez nia nie ma recznego ???

    Czy nozny jest ok i nie ma sie co bac bo tylko reczny przestal dzialac.

    Nie wiem czy odrazu jechac do mechanika czy do wiosny poczekac i przy wymianie kol zrobic. ( malo uzywam auta wiec na recznym mi nie zalezy)65088961_1_644x461_regulatory-szczek-hamulcowych-fiat-paliomarea-weekend-994794200000-zielona-go.jpg
    W prawym kole tez nie mam tej blaszki,śrubokrętem wyregulowalem rozpieracz i na razie dziala,na alledrogo widzialem rozpieracze po ok 85 pln za szt.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    44
    Postów
    162
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    ale dlaczego nie mam recznego?? przez ta blaszke?? a o nozny nie mam sie co bac??? nie przestanie dzialac?? jaka funkcje pelni ta blaszka

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    212
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Od strony podwozia jest gumowa zaślepka na obudowie hamulca, sprawdź czy dźwignia ręcznego nie zapiera o piastę przy zaciągniętym ręcznym.. Może mieć na to wpływ właśnie samoregulator i za duży luz między szczęką a bębnem. Nożny z tego powodu też może trochę głębiej wpadać.
    Ostatnio edytowane przez cyrro512 ; 07-12-2013 o 18:10

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    44
    Postów
    162
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    ok reczny recznym a czy bez tej blaszk nozny dziala prawidlowo i mozna bez obaw jezdzic?? co wogole ta balszka robi.albo co sie dzieje bez blaszki...( najwazniejsze pytanie o blaszke )


    czyli reczny moge sam naprawic jesli wyreguluje odleglosc szczek od bebna.?? wiem ze jak sciagalem bedeb to okropnie ciezko schodzil a pozniej poruszalem szczekami jakos i beben wszedl jednym palcem na szczeki i od tej pory nie ma recznego jak tam ruszalem szczeki
    Ostatnio edytowane przez monkey22 ; 07-12-2013 o 17:56

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Blaszka jest częścią mechanizmu samoregulatora.
    Bez tej blaszki samoregulator nie działa poprawnie tzn. sam nie reguluje rozstawem szczęk.
    Zbyt małe rozszerzenie szczęk powoduje ,że więcej płynu hamulcowego potrzebne jest do zadziałania hamulca w tym kole.
    A więc, na pewno siła hamowania będzie się różnić od drugiego koła w którym samoregulator działa poprawnie.
    Można ręcznie kasować luz ,poprzez rozkręcanie samoregulatora płaskim śrubokrętem przez otwór w bębnie.
    monkey22 lubi to.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    28 luty 2012
    Skąd
    pomorske
    Postów
    212
    Auto
    Marea Weekend 1.6 16V
    Rocznik
    1999
    Blaszka ma za zadanie zapierać się o zębatkę w samoregulatorze i rozkręcać śrubę która znajduje się w środku. W ten sposób zapewniać stały odstęp między bębnem a okładzinami. Bez blaszki nie działa regulator i właśnie dlatego tak się dzieje jak u ciebie, dodatkowo koła na tylnej osi nie będą równo brały. Można go wyregulować na oko ręcznie ale na dłuższą metę nie zda to egzaminu.
    Ostatnio edytowane przez cyrro512 ; 07-12-2013 o 18:09
    monkey22 lubi to.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    44
    Postów
    162
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    ok.dzieki.wiec trzeba odstawic auto do warstzatu. odrazu chyba piaste wymienie bo 2 gwinty w tym kole ukrecone;/

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    44
    Postów
    162
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    bylem teraz sie przejechac i pedal bardzo slabo lapie latwo wpada w podloge i na koncu dopiero lapie. cos trze w kole i buja autem tak jakby cos z kolem bylo

  11. #10
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Jak dwa gwinty urwane to może koło odpada

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    44
    Postów
    162
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    kurcze . moze to przez to/ nie pomyslalem o tym. a gwinty urwane sa kolo siebie oba nie skosne... buja tak na boki , jak na statku :0 im szybciej ejchalem tym szybciej bujalo

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał cyrro512 Zobacz post
    Można go wyregulować na oko ręcznie ale na dłuższą metę nie zda to egzaminu
    Nawet na krótszą nie da rady bo regulator od wibracji się rozkręci.. To są hamulce i żadnego druciarstwa tam się nie wyprawia chyba że nie szanujemy życia..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    11 czerwiec 2013
    Skąd
    Bochnia
    Wiek
    44
    Postów
    162
    Auto
    marea weekend 1.9 JTD
    Rocznik
    1999
    nie bede sie bawil w zadne regulowanie bo woze dziecko i zone . jedynie z piasta bardzo prosze o rade czy musze ja wymieniac czy wystarczy ze kupie jekies delikatnie grubsze sruby ( dwie sruby nie trzymaja bo gwint jest obrobiony w piascie)

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    64
    Postów
    2,727
    Auto
    Bravo 1,4 +Evo 1,4 + Tipo SW EASY 1,4 120KM
    Rocznik
    2011....i....2012....i....2018
    Nie da się dać
    Cytat Napisał monkey22 Zobacz post
    delikatnie grubsze sruby
    tylko wymiar większe .
    Nie kombinuj wymień piastę daj nowe śruby i ciesz się życiem.

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Też mi się wydaje że nie ma co się bawić nawet jak się da - i co będziesz miał inne śruby na jednym kole? Nie waete zachodu i zdrowia..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Składanie foteli w Bravo. Zerwana linka?
    Napisany przez maiku na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-01-2015, 12:39
  2. Czy warto go robic ?
    Napisany przez stoprofilip na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 03-09-2013, 19:12
  3. [1.4 8v] Uszkodzony wtrysk paliwa! co robic?
    Napisany przez Drago157 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-10-2012, 15:53
  4. zerwana linka maski ulysse
    Napisany przez fink na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-12-2011, 16:58
  5. zerwana linka przedniej klapy
    Napisany przez sylwek_C na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 11-02-2010, 08:21

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl