Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    10 grudzieñ 2014
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002

    Zatarty kompresor klimatyzacji - Marea 1.9 JTD

    Ostatnio jad± chyba zatar³ mi siê kompresor klimatyzacji - w sumie nie zdejmowa³em paska i nie sprawdza³em jak siê obraca. Niemniej, czy po takim zatarciu mo¿na dalej je¼dziæ bez za³±czania klimy? Sprzêg³o bez napiêcia - kostkê wypi±³em na wszelki wypadek. Chodzi o to, aby nie zaci±³ mi siê pasek albo nie pêk³.
    Poza tym znacie kogo¶ w okolicach £odzi, kto by³by w stanie to naprawiæ za rozs±dne pieni±dze?
    Dzwoni³em do dwóch serwisów specjalizuj±cych siê w klimatyzacjach samochodowych i w najlepszym przypadku krzyknêli 2000 PLN.



  2. Chcesz do³±czyæ do nas? Zarejestruj siê!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    06 lipiec 2016
    Sk±d
    £ód¼
    Wiek
    49
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    1999
    Wejd¼ sobie na OLX`a kto¶ mia³ Bravo albo Mareê z tym silnikiem na czê¶ci u nas w £odzi , kup sprê¿arkê i po k³opocie , grosze zap³acisz . Albo na alledrogo poszukaj

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Do³±czy³
    26 sierpieñ 2011
    Sk±d
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisa³ katomasz Zobacz post
    Niemniej, czy po takim zatarciu mo¿na dalej je¼dziæ bez za³±czania klimy? Sprzêg³o bez napiêcia - kostkê wypi±³em na wszelki wypadek. Chodzi o to, aby nie zaci±³ mi siê pasek albo nie pêk³.
    Mo¿na, pod warunkiem ¿e sprzêg³o elektromagnetyczne nie jest zablokowane (rdza potrafi zrobiæ taki numer). Z tym ¿e nie w nieskoñczono¶æ (miesi±c? dwa?), i dobrze by by³o sprawdziæ czy chodzi naprawdê lu¼no.

    Cytat Napisa³ katomasz Zobacz post
    Dzwoni³em do dwóch serwisów specjalizuj±cych siê w klimatyzacjach samochodowych i w najlepszym przypadku krzyknêli 2000 PLN.
    Nowa sprê¿arka "trochê kosztuje", nawet za regenerowane (z gwarancj± na ile¶tam) wo³aj± 750-900 PLN.
    U¿ywana sprê¿arka kosztuje grosze, problem w tym ¿e mo¿e byæ w podobnym stanie jak twoja. A za robociznê skroj± tak czy siak, sama wymiana pompki to w sumie prosta operacja ale trzeba najpierw opró¿niæ instalacjê z czynnika potem wymieniæ co trzeba (ja bym wymieni³ przy okazji osuszacz je¶li nie by³ nigdy wcze¶niej wymieniany), sprawdziæ szczelno¶æ pró¿niowo i pod ci¶nieniem ... no jest trochê roboty.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    10 grudzieñ 2014
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    Chcia³bym uporz±dkowaæ.
    Kupiê jaki¶ u¿ywany kompresor. Nówka osuszacz (kosztuje ok. 60-70 PLN). Jadê opró¿niæ uk³ad, wymieniam kompresor oraz osuszacz. Jakie¶ nowe uszczelki na po³±czenia wê¿y? Oringi lub uszczelki?
    Nape³niam z kontrastem i to wszystko?

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Do³±czy³
    26 sierpieñ 2011
    Sk±d
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisa³ ata Zobacz post
    trzeba najpierw opró¿niæ instalacjê z czynnika potem wymieniæ co trzeba (ja bym wymieni³ przy okazji osuszacz je¶li nie by³ nigdy wcze¶niej wymieniany), sprawdziæ szczelno¶æ pró¿niowo i pod ci¶nieniem
    Czy co¶ jeszcze trzeba bêdzie wymieniæ tego nie wiem, samochód ma parê lat wiêc np oringi mog± byæ w kiepskim stanie (albo wê¿e, zaworki itp). Nie wiem, nie widzia³em auta, nie chcê zgadywaæ. Ró¿nie bywa, im starsze auto (klima) tym wiêksze szanse ¿e co¶ siê ukrychnie przy monta¿u/demonta¿u.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    10 grudzieñ 2014
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    Jeszcze jedno pytanie. Jak siê dobraæ do osuszacza - gdzie jest i czy bêd± jakie¶ problemy przy wymianie.

  8. #7
    Do¶wiadczony klubowicz
    Do³±czy³
    09 wrzesieñ 2008
    Sk±d
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisa³ katomasz Zobacz post
    Jak siê dobraæ do osuszacza - gdzie jest
    Osuszacz powinien byæ przy ch³odnicach, w okolicy lewego reflektora.
    A cena w warsztacie na poziomie 2000 PLN jest ca³kiem realna a nawet powiedzia³bym promocyjna.
    Kupuj±c nowy b±d¼ regenerowany kompresor, aby mieæ na niego gwarancjê trzeba spe³niæ klika zaleceñ producenta. A s± to: wymiana osuszacza, skraplacza (ch³odnica), zaworu rozprê¿nego, dobrze by³o by te¿ wymieniæ parownik, ale z regu³y siê go czy¶ci, do tego jeszcze p³ukanie pozosta³ych elementów uk³adu.
    wiec kompresor 750 w górê + osuszacz od 50 w górê + chlodnica oko³o 300 + zawór 100-150 + p³yn do p³ukania uk³ 130-150 + robocizna + nabicie uk³ czynnikiem.
    Montuj±c u¿ywkê za parê groszy mo¿na ryzykowaæ i nie czy¶ciæ uk³adu.
    opisany przyk³ad tyczy siê oczywi¶cie wymiany kompresora po zatarciu.

  9. #8
    Do¶wiadczony klubowicz
    Do³±czy³
    09 wrzesieñ 2008
    Sk±d
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    10 grudzieñ 2014
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    W³a¶nie wyj±³em kompresor i st±d pytanie. Jak w tym, którego dopiero wyj±³em przy³o¿ê palec do ssania i pokrêcê to palec mi zasysa. Na wylocie i pokrêceniu tworzy siê ci¶nienie. W u¿ywce, któr± kupi³em po przy³o¿eniu palca nic siê nie dzieje. I pytanie. Wygl±da, ¿e mój kompresor jest sprawny. Czy tak? I jeszcze jedno, czy jak jest za ma³o czynnika mo¿e doj¶æ do przegrzania kompresora? Bo ogólnie by³ taki objaw, ¿e przy pracy klimy w pewnym momencie przesta³a ch³odziæ i zacz±³ siê wydobywaæ dym. Po wy³±czeniu klimy silnik pracowa³ normalnie.

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Do³±czy³
    26 sierpieñ 2011
    Sk±d
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisa³ katomasz Zobacz post
    Bo ogólnie by³ taki objaw, ¿e przy pracy klimy w pewnym momencie przesta³a ch³odziæ i zacz±³ siê wydobywaæ dym. Po wy³±czeniu klimy silnik pracowa³ normalnie.
    Poczekaj bo siê zgubi³em. Dlaczego podejrzewasz ¿e kompresor siê zatar³?
    Zatarty nie da siê obróciæ, nawet po ostygniêciu pierwszy obrót wymaga du¿ej si³y a potem te¿ jest wyczuwalny opór i "³apanie".


    Cytat Napisa³ katomasz Zobacz post
    Bo ogólnie by³ taki objaw, ¿e przy pracy klimy w pewnym momencie przesta³a ch³odziæ i zacz±³ siê wydobywaæ dym.
    Czy potrafisz powiedzieæ sk±d ten dym wychodzi³?
    Przy okazji zainteresuj siê stanem paska.
    Sprzêgie³ko elektromagnetyczne dzia³a? sprawdzenie jest proste, potrzebne jest tylko zasilanie i masa -> po pod³±czeniu napiêcia ma "za³apaæ", bez napiêcia ma siê obracaæ lu¼no.

    Cytat Napisa³ katomasz Zobacz post
    czy jak jest za ma³o czynnika mo¿e doj¶æ do przegrzania kompresora?
    Nie poniewa¿ czujnik ci¶nienia wy³±czy klimê zanim co¶ by siê mog³o staæ. Zreszt± bez czynnika te¿ pochodzi do¶æ d³ugo, w sprê¿arce zawsze jest sporo oleju.
    Cytat Napisa³ katomasz Zobacz post
    Jak w tym, którego dopiero wyj±³em przy³o¿ê palec do ssania i pokrêcê to palec mi zasysa. Na wylocie i pokrêceniu tworzy siê ci¶nienie. W u¿ywce, któr± kupi³em po przy³o¿eniu palca nic siê nie dzieje. I pytanie. Wygl±da, ¿e mój kompresor jest sprawny.
    Ten test nie jest pewny, w twoim zapewne jest olej a w tym kupionym niekoniecznie (to ma znaczenie). Mo¿e oba s± sprawne a mo¿e ¿aden, nie jestem w stanie odpowiedzieæ. Nawet maj±c oba na warsztacie nie by³bym w stanie jednoznacznie okre¶liæ czy sprê¿arka jest sprawna 100% (nie mam sprzêtu do testowania pod ci¶nieniem).

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    10 grudzieñ 2014
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    Poczekaj bo siê zgubi³em. Dlaczego podejrzewasz ¿e kompresor siê zatar³?
    Zatarty nie da siê obróciæ, nawet po ostygniêciu pierwszy obrót wymaga du¿ej si³y a potem te¿ jest wyczuwalny opór i "³apanie".
    Podejrzenie o zatarciu to wynik rozmowy z jednym z mechaników (przez telefon).
    Czy potrafisz powiedzieæ sk±d ten dym wychodzi³?
    Przy okazji zainteresuj siê stanem paska.
    Sprzêgie³ko elektromagnetyczne dzia³a? sprawdzenie jest proste, potrzebne jest tylko zasilanie i masa -> po pod³±czeniu napiêcia ma "za³apaæ", bez napiêcia ma siê obracaæ lu¼no.
    Dym ogólnie by³ spod maski, natomiast kompresor by³ ca³y gor±cy. Po wczorajszym wyjêciu obraca siê bez ¿adnych oporów od samego pocz±tku. Sprzêgie³ko ³apie bez problemu.
    Nie poniewa¿ czujnik ci¶nienia wy³±czy klimê zanim co¶ by siê mog³o staæ. Zreszt± bez czynnika te¿ pochodzi do¶æ d³ugo, w sprê¿arce zawsze jest sporo oleju.
    A co je¿eli w³a¶nie czujnik ci¶nienia jest uszkodzony? Gdzie on siê znajduje - teraz, gdy na 100% uk³ad jest pusty, mogê sprawdziæ jego dzia³anie. Dzia³a on jako normalnie otwarty, czy normalnie zamkniêty w uk³adzie?
    Ten test nie jest pewny, w twoim zapewne jest olej a w tym kupionym niekoniecznie (to ma znaczenie). Mo¿e oba s± sprawne a mo¿e ¿aden, nie jestem w stanie odpowiedzieæ. Nawet maj±c oba na warsztacie nie by³bym w stanie jednoznacznie okre¶liæ czy sprê¿arka jest sprawna 100% (nie mam sprzêtu do testowania pod ci¶nieniem).
    No w³a¶nie - jak wiêc sprawdziæ, który wsadziæ? U¿ywka, któr± kupi³em jest na 14-dniowej gwarancji, wiêc jeszcze mogê go oddaæ. Dzisiaj co prawda bêdê mia³ olej, wiêc takie zalanie u¿ywki wchodzi w rachubê. Czy po zalaniu powinien sprê¿aæ przynajmniej tak, jak mój dotychczasowy?

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Do³±czy³
    26 sierpieñ 2011
    Sk±d
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisa³ katomasz Zobacz post
    Dym ogólnie by³ spod maski, natomiast kompresor by³ ca³y gor±cy. Po wczorajszym wyjêciu obraca siê bez ¿adnych oporów od samego pocz±tku. Sprzêgie³ko ³apie bez problemu.
    No to powiem ¿e jak na kompresor z którego poszed³ dym zachowuje siê dziwnie, ale jest to mo¿liwe.
    Cytat Napisa³ katomasz Zobacz post
    A co je¿eli w³a¶nie czujnik ci¶nienia jest uszkodzony? Gdzie on siê znajduje - teraz, gdy na 100% uk³ad jest pusty, mogê sprawdziæ jego dzia³anie. Dzia³a on jako normalnie otwarty, czy normalnie zamkniêty w uk³adzie?
    http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...tyzacji-15228/
    Typowy czujnik z zielon± wtyczk± ma 4 piny, wykrywa za wysokie i zbyt niskie ci¶nienie. Który pin od czego powinno byæ na schemacie.

    Cytat Napisa³ katomasz Zobacz post
    Czy po zalaniu powinien sprê¿aæ przynajmniej tak, jak mój dotychczasowy?
    Jakie¶ objawy dzia³ania (sprê¿ania) powinny byæ.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    10 grudzieñ 2014
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    I dzisiaj ju¿ po testach. U¿ywkê, któr± kupi³em bêdê oddawa³ poniewa¿ po zalaniu olejem dalej jest brak ssania i t³oczenia, a poza tym ma delikatne luzy na kole pasowym. Natomiast w mojej chyba wszystko siê wyja¶ni³o. Najprawdopodobniej pad³o ³o¿ysko ko³a pasowego - strasznie chrobocze i strzela podczas pracy. Ogl±da³em w innych kompresorach, ¿e mo¿na to ³o¿ysko wymieniæ. Podobno trzeba odkrêciæ sprzêgie³ko i zdj±æ ko³o. Wycisn±æ jedno ³o¿ysko i wcisn±æ nowe. Czy w tym kompresorze te¿ to tak wygl±da? Jaki jest rozmiar ³o¿yska i typ? Poza tym czujnik ci¶nienia raczej dzia³a, bo teraz przy pustej klimie nie mo¿na jej za³±czyæ.

  15. #14
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Do³±czy³
    26 sierpieñ 2011
    Sk±d
    Szczecin
    Postów
    1,428
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisa³ katomasz Zobacz post
    Najprawdopodobniej pad³o ³o¿ysko ko³a pasowego - strasznie chrobocze i strzela podczas pracy.
    Mo¿liwe, zdarza siê. Dok³adnie obejrzyj pasek, bo je¶li by³o tak jak my¶lê (³o¿ysko na chwilê siê zablokowa³o) to dym by³ w³a¶nie z paska.
    £o¿ysko mo¿na wymieniæ, sam tego nie robi³em bo nie mam jak ale wiem ¿e da siê. Wymiaru niestety nie znam.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Do³±czy³
    10 grudzieñ 2014
    Sk±d
    £ód¼
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    OK. Znalaz³em, ¿e najprawdopodobniej jest to ³o¿ysko 35x55x20. Proszê tylko o potwierdzenie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kompresor do gara¿owych zastosowañ
    Napisany przez spedek na forum Akcesoria i gad¿ety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-12-2016, 08:14
  2. Kompresor oraz wk³ad ko³a zapasowego
    Napisany przez 7890 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2016, 21:38
  3. kompresor klimatyzacji fiat bravo 1.6 16v
    Napisany przez Radoroso88 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-06-2016, 14:16
  4. zatarty wybierak
    Napisany przez czaro85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-01-2014, 21:21
  5. Zatarty silnik 2.4 TD Marea
    Napisany przez Narcyz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 28-10-2011, 18:12

Odwiedzaj±cy znale¼li nas szukaj±c w sieci

fiat brava zablokoqane kolo sprezarki

fiat bravo 1.9 jtd sprezarka klimatyzacji nie kreci sie

kompresor klimatyzacji da sie przytrzymac palcem

jak wymienic sprzeglo klimatyzacji fiat marea

zatarty kompresor klimy

Tagi dla tego tematu

Ta strona u¿ywa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbaj±c o Twoj± prywatno¶æ, prosimy Ciê o wyra¿enie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Je¶li nie chcesz wyraziæ zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyæ jej zakres kliknij w "Poka¿ szczegó³y". Zakres wyra¿onej zgody mo¿e wp³ywaæ na dostêpno¶æ ¶wiadczonych przez nas us³ug. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych tre¶ci oraz reklam, pomiaru ich wydajno¶ci, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przys³uguje Ci m.in. prawo do dostêpu do Twoich danych, ich sprostowania, usuniêcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoj± zgod± my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostêpu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie prosz± Ciê o zgodê na przetwarzanie Twoich danych i opieraj± siê na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W ka¿dej chwili mo¿esz wycofaæ swoj± zgodê lub sprzeciwiæ siê przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikaj±c na "Dowiedz siê wiêcej" lub w naszej Polityce Prywatno¶ci na tej stronie Zobacz politykê prywatno¶ci oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje nastêpuj±ce dane: Dok³adne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urz±dzeñ, przechowywanie informacji na urz±dzeniu lub dostêp do nich, spersonalizowane reklamy i tre¶ci, pomiar reklam i tre¶ci, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmê Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama mia³aby zostaæ wy¶wietlona. Wiêcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google u¿ywa danych z witryn i aplikacji, które korzystaj± z naszych us³ug" dostêpnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl