Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002

    Zatarty kompresor klimatyzacji - Marea 1.9 JTD

    Ostatnio jadą chyba zatarł mi się kompresor klimatyzacji - w sumie nie zdejmowałem paska i nie sprawdzałem jak się obraca. Niemniej, czy po takim zatarciu można dalej jeździć bez załączania klimy? Sprzęgło bez napięcia - kostkę wypiąłem na wszelki wypadek. Chodzi o to, aby nie zaciął mi się pasek albo nie pękł.
    Poza tym znacie kogoś w okolicach Łodzi, kto byłby w stanie to naprawić za rozsądne pieniądze?
    Dzwoniłem do dwóch serwisów specjalizujących się w klimatyzacjach samochodowych i w najlepszym przypadku krzyknęli 2000 PLN.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    50
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    1999
    Wejdź sobie na OLX`a ktoś miał Bravo albo Mareę z tym silnikiem na części u nas w Łodzi , kup sprężarkę i po kłopocie , grosze zapłacisz . Albo na alledrogo poszukaj

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał katomasz Zobacz post
    Niemniej, czy po takim zatarciu można dalej jeździć bez załączania klimy? Sprzęgło bez napięcia - kostkę wypiąłem na wszelki wypadek. Chodzi o to, aby nie zaciął mi się pasek albo nie pękł.
    Można, pod warunkiem że sprzęgło elektromagnetyczne nie jest zablokowane (rdza potrafi zrobić taki numer). Z tym że nie w nieskończoność (miesiąc? dwa?), i dobrze by było sprawdzić czy chodzi naprawdę luźno.

    Cytat Napisał katomasz Zobacz post
    Dzwoniłem do dwóch serwisów specjalizujących się w klimatyzacjach samochodowych i w najlepszym przypadku krzyknęli 2000 PLN.
    Nowa sprężarka "trochę kosztuje", nawet za regenerowane (z gwarancją na ileśtam) wołają 750-900 PLN.
    Używana sprężarka kosztuje grosze, problem w tym że może być w podobnym stanie jak twoja. A za robociznę skroją tak czy siak, sama wymiana pompki to w sumie prosta operacja ale trzeba najpierw opróżnić instalację z czynnika potem wymienić co trzeba (ja bym wymienił przy okazji osuszacz jeśli nie był nigdy wcześniej wymieniany), sprawdzić szczelność próżniowo i pod ciśnieniem ... no jest trochę roboty.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    Chciałbym uporządkować.
    Kupię jakiś używany kompresor. Nówka osuszacz (kosztuje ok. 60-70 PLN). Jadę opróżnić układ, wymieniam kompresor oraz osuszacz. Jakieś nowe uszczelki na połączenia węży? Oringi lub uszczelki?
    Napełniam z kontrastem i to wszystko?

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał ata Zobacz post
    trzeba najpierw opróżnić instalację z czynnika potem wymienić co trzeba (ja bym wymienił przy okazji osuszacz jeśli nie był nigdy wcześniej wymieniany), sprawdzić szczelność próżniowo i pod ciśnieniem
    Czy coś jeszcze trzeba będzie wymienić tego nie wiem, samochód ma parę lat więc np oringi mogą być w kiepskim stanie (albo węże, zaworki itp). Nie wiem, nie widziałem auta, nie chcę zgadywać. Różnie bywa, im starsze auto (klima) tym większe szanse że coś się ukrychnie przy montażu/demontażu.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    Jeszcze jedno pytanie. Jak się dobrać do osuszacza - gdzie jest i czy będą jakieś problemy przy wymianie.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał katomasz Zobacz post
    Jak się dobrać do osuszacza - gdzie jest
    Osuszacz powinien być przy chłodnicach, w okolicy lewego reflektora.
    A cena w warsztacie na poziomie 2000 PLN jest całkiem realna a nawet powiedziałbym promocyjna.
    Kupując nowy bądź regenerowany kompresor, aby mieć na niego gwarancję trzeba spełnić klika zaleceń producenta. A są to: wymiana osuszacza, skraplacza (chłodnica), zaworu rozprężnego, dobrze było by też wymienić parownik, ale z reguły się go czyści, do tego jeszcze płukanie pozostałych elementów układu.
    wiec kompresor 750 w górę + osuszacz od 50 w górę + chlodnica około 300 + zawór 100-150 + płyn do płukania ukł 130-150 + robocizna + nabicie ukł czynnikiem.
    Montując używkę za parę groszy można ryzykować i nie czyścić układu.
    opisany przykład tyczy się oczywiście wymiany kompresora po zatarciu.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    Właśnie wyjąłem kompresor i stąd pytanie. Jak w tym, którego dopiero wyjąłem przyłożę palec do ssania i pokręcę to palec mi zasysa. Na wylocie i pokręceniu tworzy się ciśnienie. W używce, którą kupiłem po przyłożeniu palca nic się nie dzieje. I pytanie. Wygląda, że mój kompresor jest sprawny. Czy tak? I jeszcze jedno, czy jak jest za mało czynnika może dojść do przegrzania kompresora? Bo ogólnie był taki objaw, że przy pracy klimy w pewnym momencie przestała chłodzić i zaczął się wydobywać dym. Po wyłączeniu klimy silnik pracował normalnie.

  11. #10
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał katomasz Zobacz post
    Bo ogólnie był taki objaw, że przy pracy klimy w pewnym momencie przestała chłodzić i zaczął się wydobywać dym. Po wyłączeniu klimy silnik pracował normalnie.
    Poczekaj bo się zgubiłem. Dlaczego podejrzewasz że kompresor się zatarł?
    Zatarty nie da się obrócić, nawet po ostygnięciu pierwszy obrót wymaga dużej siły a potem też jest wyczuwalny opór i "łapanie".


    Cytat Napisał katomasz Zobacz post
    Bo ogólnie był taki objaw, że przy pracy klimy w pewnym momencie przestała chłodzić i zaczął się wydobywać dym.
    Czy potrafisz powiedzieć skąd ten dym wychodził?
    Przy okazji zainteresuj się stanem paska.
    Sprzęgiełko elektromagnetyczne działa? sprawdzenie jest proste, potrzebne jest tylko zasilanie i masa -> po podłączeniu napięcia ma "załapać", bez napięcia ma się obracać luźno.

    Cytat Napisał katomasz Zobacz post
    czy jak jest za mało czynnika może dojść do przegrzania kompresora?
    Nie ponieważ czujnik ciśnienia wyłączy klimę zanim coś by się mogło stać. Zresztą bez czynnika też pochodzi dość długo, w sprężarce zawsze jest sporo oleju.
    Cytat Napisał katomasz Zobacz post
    Jak w tym, którego dopiero wyjąłem przyłożę palec do ssania i pokręcę to palec mi zasysa. Na wylocie i pokręceniu tworzy się ciśnienie. W używce, którą kupiłem po przyłożeniu palca nic się nie dzieje. I pytanie. Wygląda, że mój kompresor jest sprawny.
    Ten test nie jest pewny, w twoim zapewne jest olej a w tym kupionym niekoniecznie (to ma znaczenie). Może oba są sprawne a może żaden, nie jestem w stanie odpowiedzieć. Nawet mając oba na warsztacie nie byłbym w stanie jednoznacznie określić czy sprężarka jest sprawna 100% (nie mam sprzętu do testowania pod ciśnieniem).

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    Poczekaj bo się zgubiłem. Dlaczego podejrzewasz że kompresor się zatarł?
    Zatarty nie da się obrócić, nawet po ostygnięciu pierwszy obrót wymaga dużej siły a potem też jest wyczuwalny opór i "łapanie".
    Podejrzenie o zatarciu to wynik rozmowy z jednym z mechaników (przez telefon).
    Czy potrafisz powiedzieć skąd ten dym wychodził?
    Przy okazji zainteresuj się stanem paska.
    Sprzęgiełko elektromagnetyczne działa? sprawdzenie jest proste, potrzebne jest tylko zasilanie i masa -> po podłączeniu napięcia ma "załapać", bez napięcia ma się obracać luźno.
    Dym ogólnie był spod maski, natomiast kompresor był cały gorący. Po wczorajszym wyjęciu obraca się bez żadnych oporów od samego początku. Sprzęgiełko łapie bez problemu.
    Nie ponieważ czujnik ciśnienia wyłączy klimę zanim coś by się mogło stać. Zresztą bez czynnika też pochodzi dość długo, w sprężarce zawsze jest sporo oleju.
    A co jeżeli właśnie czujnik ciśnienia jest uszkodzony? Gdzie on się znajduje - teraz, gdy na 100% układ jest pusty, mogę sprawdzić jego działanie. Działa on jako normalnie otwarty, czy normalnie zamknięty w układzie?
    Ten test nie jest pewny, w twoim zapewne jest olej a w tym kupionym niekoniecznie (to ma znaczenie). Może oba są sprawne a może żaden, nie jestem w stanie odpowiedzieć. Nawet mając oba na warsztacie nie byłbym w stanie jednoznacznie określić czy sprężarka jest sprawna 100% (nie mam sprzętu do testowania pod ciśnieniem).
    No właśnie - jak więc sprawdzić, który wsadzić? Używka, którą kupiłem jest na 14-dniowej gwarancji, więc jeszcze mogę go oddać. Dzisiaj co prawda będę miał olej, więc takie zalanie używki wchodzi w rachubę. Czy po zalaniu powinien sprężać przynajmniej tak, jak mój dotychczasowy?

  13. #12
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał katomasz Zobacz post
    Dym ogólnie był spod maski, natomiast kompresor był cały gorący. Po wczorajszym wyjęciu obraca się bez żadnych oporów od samego początku. Sprzęgiełko łapie bez problemu.
    No to powiem że jak na kompresor z którego poszedł dym zachowuje się dziwnie, ale jest to możliwe.
    Cytat Napisał katomasz Zobacz post
    A co jeżeli właśnie czujnik ciśnienia jest uszkodzony? Gdzie on się znajduje - teraz, gdy na 100% układ jest pusty, mogę sprawdzić jego działanie. Działa on jako normalnie otwarty, czy normalnie zamknięty w układzie?
    http://fiatklubpolska.pl/bravo-brava...tyzacji-15228/
    Typowy czujnik z zieloną wtyczką ma 4 piny, wykrywa za wysokie i zbyt niskie ciśnienie. Który pin od czego powinno być na schemacie.

    Cytat Napisał katomasz Zobacz post
    Czy po zalaniu powinien sprężać przynajmniej tak, jak mój dotychczasowy?
    Jakieś objawy działania (sprężania) powinny być.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    I dzisiaj już po testach. Używkę, którą kupiłem będę oddawał ponieważ po zalaniu olejem dalej jest brak ssania i tłoczenia, a poza tym ma delikatne luzy na kole pasowym. Natomiast w mojej chyba wszystko się wyjaśniło. Najprawdopodobniej padło łożysko koła pasowego - strasznie chrobocze i strzela podczas pracy. Oglądałem w innych kompresorach, że można to łożysko wymienić. Podobno trzeba odkręcić sprzęgiełko i zdjąć koło. Wycisnąć jedno łożysko i wcisnąć nowe. Czy w tym kompresorze też to tak wygląda? Jaki jest rozmiar łożyska i typ? Poza tym czujnik ciśnienia raczej działa, bo teraz przy pustej klimie nie można jej załączyć.

  15. #14
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,423
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał katomasz Zobacz post
    Najprawdopodobniej padło łożysko koła pasowego - strasznie chrobocze i strzela podczas pracy.
    Możliwe, zdarza się. Dokładnie obejrzyj pasek, bo jeśli było tak jak myślę (łożysko na chwilę się zablokowało) to dym był właśnie z paska.
    Łożysko można wymienić, sam tego nie robiłem bo nie mam jak ale wiem że da się. Wymiaru niestety nie znam.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2014
    Skąd
    Łódź
    Postów
    36
    Auto
    Marea Weekend 1.9 JTD 110
    Rocznik
    2002
    OK. Znalazłem, że najprawdopodobniej jest to łożysko 35x55x20. Proszę tylko o potwierdzenie.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kompresor do garażowych zastosowań
    Napisany przez spedek na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 30-12-2016, 09:14
  2. Kompresor oraz wkład koła zapasowego
    Napisany przez 7890 na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-10-2016, 22:38
  3. kompresor klimatyzacji fiat bravo 1.6 16v
    Napisany przez Radoroso88 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 26-06-2016, 15:16
  4. zatarty wybierak
    Napisany przez czaro85 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 20-01-2014, 22:21
  5. Zatarty silnik 2.4 TD Marea
    Napisany przez Narcyz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 28-10-2011, 19:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava zablokoqane kolo sprezarki

fiat bravo 1.9 jtd sprezarka klimatyzacji nie kreci sie

kompresor klimatyzacji da sie przytrzymac palcem

jak wymienic sprzeglo klimatyzacji fiat marea

zatarty kompresor klimy

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl