Wymiana przednich wahaczy.

Temat: Wymiana przednich wahaczy.

  1. RYŚ_0726 napisał:

    Wymiana przednich wahaczy.

    Z racji tego, że w październiku autko ma przegląd, wybrałam się na stację diagnostyczną, żeby zobaczyć co go boli w zawieszeniu. Do wymiany są: tuleje przedniego wahacza L+P, łączniki stabilizatorów L+P i w tylnym zawieszeniu w lewym wahaczu wybita tuleja. Siedzę parę dni w internecie i pogłupiałam. Po pierwsze chciałabym się dowiedzieć, czy można jakoś sprawdzić stan sworznia wahacza, bo może nie jest w najgorszym stanie i zaoszczędzę wymieniając tylko tuleje. Wiem, że najlepiej by było wymienić cały wahacz, bo jak teraz wymienię tylko tuleje to za jakiś czas może mi pójść sworzeń i tak czy siak, będę musiała wymienić całość, ale taniochy nie mam zamiaru kupować, a dobrej firmy wahacz trochę kosztuje, ale jak będzie trzeba to się kupi. Co do firmy to jest to kolejny temat, czytałam o Delphi, TRW, Moog, Febi i opinie są różne. Znalazłam na allegro cały zestaw przedniego zawieszenia firmy Delphi, ale jak dla mnie jest podejrzanie tani WAHACZ WAHACZE BRAVO BRAVA TIPO TEMPRA DELPHI! (4463768101) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje., co o tym sądzicie? Jaką wy moglibyście polecić firmę, jeśli chodzi o kompletny wahacz i indywidualnie tuleje oraz łączniki. Co do tylnego wahacza, to raczej pójdę w zestaw naprawczy. Liczę tradycyjnie na waszą pomoc.
     

  2. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Miałem wahacze delphi poleciały po chyba 12tyś, wymieniłem na tak polecane Moog i tuleje nie wytrzymały nawet 10tyś.. Kupiłem tuleje TRW i wymieniłem i jakoś się kulam ale mimo że na SKP niczego nie widzą ja coś czuje że stuka czasem.. Zawiecha w tych fiatach to jakaś kpina Dodam, że ja po trasie głównie śmigam.. Sworzeń najlepiej uwolnić ze zwrotnicy i wtedy ręką wyczujesz czy jest sztywny ale nie przytarty itp.. Łączniki kup TRW - z resztą całe zwieszenie oryg. jest TRW.. Jak będziesz robił tył to już cały bo szkoda powtarzać robotę..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  3. EXTRIM napisał:
    Oj byrrt...taki spostrzegawczy....nie wyczuł płci piekniejszej
    Jeśli chodzi o meritum sprawy-ja osobiscie polecam tuleje poliuretanowe,koszt dzisiaj zbliżony do częsci dobrych marek,a (przynajmniej u mnie) wytrzymują dłużej niż gumowe....jeszcze nie wymieniałem tego w Bravce,ale zerknąłem na aledrogo i zestawik na przód mozna znaleźć już od 180-200zł....co do wymiany całych wahaczy....hmmm...jeśli ja bym to robił to po zdjęciu i ocenie stanu wymieniłbym tylko tuleje.
     
  4. Avatar karwoj25

    karwoj25 napisał:
    Tuleje można sobie wymieniać w wahaczu, który ma wymienny sworzeń. U nas w momencie padnięcia tulei wkładanie drogich poliuretatnów nie ma sensu zupełnie, bo jak padnie sworzeń to i tak cały wahacz trzeba dać nowy.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena
     
  5. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    Cytat Napisał EXTRIM Zobacz post
    Oj byrrt...taki spostrzegawczy....nie wyczuł płci piekniejszej
    Oj moja wina - faktycznie Ale nie zmienia to faktu że trzeba się mocno zastanowić czy wymiana samych tulei jest opłacalna.. Na poliuretanowe na pewno nie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  6. EXTRIM napisał:
    Przymierzam się powoli do założenia tematu w dziale "Moje auto"....jak na razie "zreanimowałem" swoja Bravkę do stanu,by w miarę normalnie jeździła,ale już powoli czas na poważniejsze zajęcie sie tematem,więc zrobi sie pewnie sporo materiału....niestety (choć dla mnie jak najbardziej "stety" ) zawieszenie jest w stanie bdb....jak tylko zastuka to zrobię eksperyment ze średniej jakości wahaczem i poliuretanem.Moim zdaniem wytrzyma większy przebieg niż to Delphi
     
  7. RYŚ_0726 napisał:
    Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i udzielone rady. W przyszłym tygodniu może uda się znaleźć trochę czasu i zobaczyć jak wyglądają te sworznie. Wiem jedno, choćby nie wiadomo jak dobry zamiennik kupić, nigdy nie wytrzyma tyle co oryginał z fabryki. A może macie jakieś informacje, lub podzielicie się własnym doświadczeniem ile taki sworzeń fabryczny wytrzymuje przebiegu, oczywiście wszystko też zależy od warunków w jakich pracuje ale może są jakieś przybliżone wartości? Jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś porady i sugestie apropo firm, chętnie poczytam, bo dalej nie jestem zdecydowana co zrobić
     
  8. krystian750 napisał:
    ja kupiłem fast oryginal za 252 złocisze. Łączniki tej firmy wytrzymały 12 tyś. Wymienione na TRW. Wahacze jako tako się trzymają sworzeń nie ma luzów bo sprawdzałem jak wymieniałem łączniki. Ogólnie mam już najechane na tych wahaczach: około 18 -20 tyś. km
     
  9. Avatar byrrt

    byrrt napisał:
    No ja delphi wymieniałem po chyba 12tyś i już miały wybite sworznie (tuleje też). Po niecałych 10tyś Moog fakt tuleje (ale tylko przednie) padły ale sworznie całe. Niedawno wymieniałem (pewnie ok 12-15tyś od wymiany na Moog musiałbym sprawdzić) łożysko z przodu i mechanik nic nie mówił o padniętym sworzniu więc nadal daje radę.. Myślę że wszystko kwestia tego gdzie i jak jeździsz no i jeszcze jaki silnik itp. Marea / Bravo HGT ma inny rozstaw, disel jest cięży też ma gorzej zawiecha itp.. Realnie obstawiałbym ok 20tyś może 30 różnie to bywa..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT
     
  10. RYŚ_0726 napisał:
    A czy jest możliwe, żeby auto z 97r miało jeszcze wahacze i resztę zawieszenia z którymi wyjechało z fabryki? Pytam tak z czystej ciekawości
     
  11. krystian750 napisał:
    jedynie co może być nie ruszane to tylnie wahacze, a głównie łożyska bo ciężko jest to zregenerować.. ja robiłem sam i ciężko to zrobić... urywają się śruby od stabilizatora. A jak były nie ruszane wahacze to od strony koła jest nakrętka a od strony baku jest śruba u mnie przynajmniej tak było. trzeba ściągać bak albo flexą ciąć śrube. ja wybrałem to 2 bo miałem pełny bak.
     
  12. RYŚ_0726 napisał:
    Nie było jeszcze czasu, żeby zajrzeć pod auto, ale cały czas szukam po forach co jest polecane. W związku z tym natknęłam się na jednym z forów, z dość dobrą opinią o wahaczach firmy Birth. Ma ktoś może takowe założone u siebie, lub miał z nimi jakieś doświadczenie? Cenowo wychodzą taniej niż Delphi, a wychodzi na to, że mają o wiele dłuższą żywotność.
     
  13. RYŚ_0726 napisał:
    Przednie wahacze zostały już kupione i są w trakcie wymieniania. Zamówiłam z firmy Birth jednak z przyczyn ode mnie nie zależnych lewy jest Birth, a prawy MaxGear. Jak się również okazało wahacze, które były założone to też Birth jednak nie wiem jaki mają przebieg.
    Została jeszcze do wymiany tuleja tylnego lewego wahacza. I w tej sytuacji prosiłabym osoby, które wymieniały ją u siebie o jakieś porady które się przydadzą przy wymianie, najlepiej od samego początku co poodkręcać, żeby było najłatwiejsze dojście. Szukałam jakiś manuali w internecie i znalazłam tylko z punto. Będę wdzięczna za każdą pomoc
     
  14. wojtas_WP napisał:
    Witam. Wahacze Delphi z tej aukcji są drogie a nie tanie w tej cenie kupowałem LEMFOERDERA (nie ma lepszych) taniej (162 zł/szt.). Widać różnicę w malowaniu, odlewie a w Delphi guma przypomina plastik. Wymiana tulei jest bardzo męcząca. i nieopłacalna tuleje to 1/3 ceny wahacza a sworzeń nadal stary i wybity niebezpieczny (może wypaść).
     
  15. maciek0209 napisał:
    wymieniałem wahacze przednie na LEMFORDERA. 10 tys przejechane i nic się z nimi nie dzieje. Wymieniałem sam. Spędziłem przy tym jakieś 4h. Robiłem to pierwszy raz. oczywiście zbieżność ustawiona po wymianie.
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.