Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 14 z 14
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    32
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999

    Wymiana progów BRAVA

    Witam zamówiłem progi do bravy już przyszły więc zacząłem kombinować już dziś pytanie mam do was czy mam porobić zdjęcia krok po kroku i potem je wsadzić na forum?? ktoś będzie zainteresowany??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    Zawsze możesz zrobić jakiś manual chętni się może znajdą by to zobaczyć. Może inni się pokuszą o wymianę

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    03 październik 2014
    Skąd
    Głogów
    Postów
    104
    Auto
    Brava 1.9 JTD 105 KM
    Rocznik
    2000
    Ja jestem zainteresowany bo moje progi są już mocno rude i nie chciałbym za jakiś czas mieć sytuacji że lewarek mi wpadnie do środka przy wymianie koła.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Zdjęcia zawsze mile widziane, możesz poskładać z tego jakieś video i wrzucić na YT
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    32
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    Witam już jestem po wymianie jednego progu (lewego) zostało mi jeszcze kupienie farby w kolorze auta żeby progi w drzwiach pomalować tak jak były i poprawić jeszcze raz czarną farbą i dać konserwację ale to jak wymienię prawy próg to całą podłogę zakonserwuję a wiec zaczynamy.
    1. Trzeba odkręcić błotnik lecz to nie takie łatwe nie wiem czy tylko u mnie bo jest śruba przy szybie z ciężkim dojściem ale to ujdzie w tym samym miejscu jest błotnik przyczepiony tak jakby na stałe i ni hu.. nie da się go odczepić lewy błotnik kiedyś wymieniałem bez problemu a prawy nie chce wyjść ale odkręciłem wszystkie śruby i go tylko odginałem i to starczyło następnie odkręcamy tylne drzwi potem przednie. wyciągamy fotel kierowcy i kanapę tylną odkręcamy plastiki wyciągamy uszczelkę i zwijamy dywaniki trochę rdzy na podłodze przy kierowcy było ale jak się wyczyścił to tak źle nie wyglądało a tył był idealny.
    2015-06-19 20.15.50.jpg2015-06-19 20.15.56.jpg2015-06-20 08.58.07.jpg
    2.Zakładamy nasz nowy próg do starego i rysujemy wzór wycięcia. Pamiętajmy żeby wycinać stary próg pod kreską którą narysowaliśmy bo jak nie to będą wielkie szpary. Zgrzewy łączące najlepiej rozwiercić. Po wycięciu ukazał się straszny widok. Bierzemy nasz nowy próg przykładamy czy pasuję jak jest ok to malujemy go minią w środku lepiej z 2 razy.2015-06-20 12.11.02.jpg2015-06-20 12.11.10.jpg2015-06-20 12.11.15.jpg
    3.Zardzewiałe elementy belki wywalamy wspawujemy nowe i malujemy minią. przykładamy próg tak jak ma leżeć chwytamy sobie go żabkami żeby nam się nie przestawił cykamy w paru miejscach spawarką sprawdzamy czy równo i spawamy do tylnego nadkola do słupka i z przodu ( SPAWAMY PRZY ODŁĄCZONYM AKU!!). Pamiętamy żeby nie spawać spawem ciągłym tylko cykać co kawałek. Niestety nie mam migomatu tylko spawarkę na siłę w której nie ma regulacji mocy i daję maksymalną siła to odpaliłem inny wynalazek spawarkę na 220 w przerobioną na lepsze chłodzenie dawała rade ale było ciężko wiec nie męczyłem się i na rantach dałem nity od góry przykryje je uszczelka a od dołu konserwacja i nie będzie widać. Następnie odpalamy szlifiereczkę i szlifujemy spawy potem bierzemy szpachel i ładnie wygładzamy powierzchnię spawaną. na koniec malujemy minią potem jakąś farbą czarną antykorozyjną a potem (tego co nie zdążyłem) malujemy pod kolor auta progi w drzwiach i jakąś ładną dobrą farbą resztę progów. Składamy wszystko i problem progów załatwiony.2015-06-20 18.44.00.jpg2015-06-20 18.44.07.jpg2015-06-20 18.44.28.jpg2015-06-20 18.44.41.jpg2015-06-20 18.45.09.jpg2015-06-22 11.42.33.jpg2015-06-21 14.15.48.jpg2015-06-21 14.15.52.jpg2015-06-21 14.15.54.jpg2015-06-21 15.21.35.jpg2015-06-21 15.21.42.jpg2015-06-21 18.46.18.jpg2015-06-22 11.31.25.jpg2015-06-22 11.31.39.jpg2015-06-22 11.31.50.jpg2015-06-22 11.32.11.jpg2015-06-22 11.32.18.jpg2015-06-22 11.32.24.jpg

  7. #6
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Wygląda nieźle, od spodu było do czego spawać/nitować? Bo ze zdjęcia 4 wygląda jakby nie było...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    32
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    nie zrobiłem fotki dorobionych belek z belki puściłem taki płaskownik o grubości 1,5mm nie do zgięcia i do tego przynitowany jest próg trochę krzywo ale kto pod spód zagląda lewarek można nawet podstawić teraz w obojętnie jakie miejsce i się nie wdusi do środka nic

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    może wygląda na fuszerkę ale przy takim sprzęcie robione nie przez blacharza i to pierwszy raz chyba nie wyszło źle. zaoszczędziłem trochę hajsu bo blacharze się cenią a przynajmniej wiem jak jest zrobione i że mi to wytrzyma

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    Nitowane progi... masakra....

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    32
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    a co nie można? kiedy jeszcze nie znano zgrzewania czy spawania to myślisz że jak robili? nitowali przez długi czas nity były najlepszym sposobem łączenia a i do tej pory są używane np. jak byś nie wiedział to konstrukcje mostów są nitowane. jeżeli umiesz dobrać nit to dobre połączenie wytrzyma wszystko!

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 maj 2012
    Skąd
    zielonki
    Wiek
    32
    Postów
    589
    Auto
    Passat CC 3.6 DSG 4motion
    Rocznik
    2009
    sorry, ale nitowanie progów dla mnie jest fuszerką... zobaczymy po czasie...

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    32
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    no ja wiem że fuszerka sam to napisałem. ale powiedz kto to zobaczy po czasie? to auto ma 18 lat jest po 2 małych wypadkach ma przejechane 300 tys to po co tracić siano na blacharza auto wartę 2 tys może nie ja będę w niego ładować żeby było ładne hehe to ma być sprawne i wiem że jest sam robiłem pierwszy raz progi bez sprzętu zrobiłem jak zrobiłem pokazałem innym że jeżeli sie ma takie auto nie ma się sprzętu ani siana to też można jakoś zrobić ten próg a nie ładować szpachli włókna szklanego pianki spreja żeby wyglądało ale się dupy nie trzymało takie jest moje zdanie

  13. #12
    aux
    aux jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2013
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    16
    Auto
    Marea Weekend 1.9 105 JTD
    Rocznik
    2000
    @pajel
    Fuszerkę to i niejeden "profesjonalny" blacharz potrafi odwalić ... Tutaj kolega zrobił sam, po kosztach i jeszcze zdjęcia porobił, żeby inni mogli zobaczyć co i jak - po co dokuczać?

    Taka (pancerna) konstrukcja jest na pewno lepsza niż "telegazeta" wydmuszka

    @pawel&palio
    Dzięki za opis i za zdjęcia - oby wytrzymało jak najdłużej.

    I jeszcze jedno ... satysfakcja z samodzielnie wykonanej pracy - tego uczucia się nie kupi za żadne pieniądze

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    01 listopad 2014
    Skąd
    wlkp
    Wiek
    32
    Postów
    120
    Auto
    było Palio Weekend 1.2 i brava 1.6 Jest 126P, Panda 1.2, Land Rover Freelander 1.8, peugeot 206 1.4
    Rocznik
    1999
    proszę bardzo kolego i dziękuje za dobre słowa

  15. #14
    Klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2014
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    32
    Postów
    355
    Auto
    Stilo swap z 1.6 na 1.4 16V
    Rocznik
    2002
    za kilka lat zobaczymy czy nity dały radę teraz za wcześnie. To kolegi samochód. zrobił jak uważał. Ja nie znam się na tym i tak


 

Podobne tematy

  1. Maty wygłuszające - wygłuszenie + wymiana progów
    Napisany przez Zokolic na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-08-2014, 01:19
  2. Wymiana progów
    Napisany przez xenonmasa na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 09-08-2014, 22:19
  3. wymiana progów
    Napisany przez markshall na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 12-04-2014, 18:24
  4. uno 2001 - robienie progów - czy warto
    Napisany przez wormgoro na forum Uno
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-01-2014, 20:04
  5. Czyszczenie progów
    Napisany przez SaPo90 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 11-04-2013, 20:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl