Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 25 z 25
  1. #16
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Hipo
    Cytat Napisał bob96
    Jeżeli miał zalany minerał to nie wskazane jest zmieniać na półsyntetyk. Chodzi oto że mogą powstać nieszczelności jak zalejesz rzadszym olejem.

    Nie pisz głupot na podstawie tego co gdzieś przeczytałeś. Kolega może smiało lac półsyntetyk i jeździć, ba ja bym nawet zaryzykował zalanie syntetykiem, zrobił z 5tyś w ramach wypłukania silnika i ponowną wymiane i smigał na syntetyku.


    Sam zalałem półsyntetyk zamiast minerala przy przebiegu wg licznika 227tyś. i jakoś miski pod silnik nie podstawiam i oleju nie łapie.
    Dla czego uważasz że to głupoty ??
    Olej zmienia się od syntetyka w dół , zgadza się ?
    Ja napisałem że jest nie wskazane , a nie że nie wolno.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał bob96
    Dla czego uważasz że to głupoty ??
    Olej zmienia się od syntetyka w dół , zgadza się ?

    A na jakiej postawie twierdzisz że w dół? ja twierdze że to bzdury które kolejne osoby powielają bez jakich kolwiek dowodów na to że syntetyk powoduje wycieki itp. Zgadza się tylko to że syntetyk wypłukuje osady i nic poza tym.

  4. #18
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Hipo
    Cytat Napisał bob96
    Dla czego uważasz że to głupoty ??
    Olej zmienia się od syntetyka w dół , zgadza się ?

    A na jakiej postawie twierdzisz że w dół? ja twierdze że to bzdury które kolejne osoby powielają bez jakich kolwiek dowodów na to że syntetyk powoduje wycieki itp. Zgadza się tylko to że syntetyk wypłukuje osady i nic poza tym.
    Masz prawo tak twierdzić , może nich się się wypowiedzą w tym temacie inni forumowicze.
    Nie chce się kłócić
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #19
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Ależ ja Cię do niczego nie zmuszam, jak dla mnie to każdy ma prawo jeździć na czym chce, nawet na kujawskim jeśli tylko mu pasuje. Natomiast nie zgadzam się z tym co napisałeś odnośnie syntetyka, zresztą ja taką zmianę zrobiłem czyli przeskoczyłem na starym silniku z minerala na półsyntetyk i nic się nie dzieje.
    opti zalał do Tipo z przebiegiem coś pod 300tyś też półsyntetyk i nic złego się nie dzieje.

    Więc nadal się pytam dlaczego usiłujesz wmówić mi coś przeciwnego do tego co ja osobiście sprawdziłem w praktyce ? moja opinia nie jest przeczytana czy uslyszania tylko wzięta z własnego doświadczenia.

  6. #20
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał Hipo
    Ależ ja Cię do niczego nie zmuszam, jak dla mnie to każdy ma prawo jeździć na czym chce, nawet na kujawskim jeśli tylko mu pasuje. Natomiast nie zgadzam się z tym co napisałeś odnośnie syntetyka, zresztą ja taką zmianę zrobiłem czyli przeskoczyłem na starym silniku z minerala na półsyntetyk i nic się nie dzieje.
    opti zalał do Tipo z przebiegiem coś pod 300tyś też półsyntetyk i nic złego się nie dzieje.

    Więc nadal się pytam dlaczego usiłujesz wmówić mi coś przeciwnego do tego co ja osobiście sprawdziłem w praktyce ? moja opinia nie jest przeczytana czy uslyszania tylko wzięta z własnego doświadczenia.
    wraz ze zwiększającym się przebiegiem samochodu możemy zmienić rodzaj oleju, przy czym zaleca się wymianę na oleje niższej klasy (0W... -> 5W... -> 10W... -> 15W...

    zastosowanie oleju wyższej klasy jakościowej
    w wyeksploatowanych silnikach może doprowadzić do wypłukania istniejących osadów a w rezultacie do rozszczelnienia silnika;

    Zauważ że napisałem że "zaleca" się i że "może doprowadzić"

    Jeśli według Ciebie to co napisałem są to głupoty to przepraszam, widocznie mam małą wiedzę
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    Cytat Napisał bob96
    Jeżeli miał zalany minerał to nie wskazane jest zmieniać na półsyntetyk. Chodzi oto że mogą powstać nieszczelności jak zalejesz rzadszym olejem.
    Zapytam z ciekawości czy na pewno auto ma przejechane 115 tyś. km. ??
    Jak go kupowałem na liczniku miał 95 tyś. Jako, że sprowadzał mi go znajomy spytałem się, czy aby na pewno miał tyle w rzeczywistości, ale zapewnił mnie, że tak. Czyli, prawdopodobnie miał tyle, ale niekoniecznie. Silnik chodzi bez zarzutu.
    Ja też słyszałem, że wymienia się w dół, a wynika to z wypracowania silnika i półsyntetyk czy syntetyk wypłukując już jakieś tam nagary itp może spowodować wycieki. Ale to wydaje mi się przy silniku z dużym przebiegiem. Jestem w tej kwestii lajkonik, stąd moje pytanie i w sumie po tej krótkiej dyskusji tutaj, nadal nie wiem czy można czy nie Ale pewnie ile osób tyle zdań... a decyzję i tak ja muszę podjąć..:/

  8. #22
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał mikeangelo
    Jestem w tej kwestii lajkonik

    Jak już to jesteś laikiem, Lajkonik to w Krakowie


    Zwrócę uwagę na dwa sformułowania, "zaleca się" i "słyszałem". Panowie teraz zastanówcie się po co zmieniać lepsze na gorsze skoro silnik pracuje dobrze, ciśnienie oleju nie spada, na uszczelniaczach nie leje ? A zalanie gęstrzego oleju typu mineral 15W nic nie da bo jak silnik zostanie wyeksploatowany to tylko remont mu pomoże.

    Jak z silnika na mineralu nic nie ciekło to i na syntetyku cieknąć nie będzie. Po pierwszej wymianie zostaną wypłukane osady wiec dlatego należy zrobić ponowną wymianę żeby zanieczyszczony syntetyk zamienić nowym i wtedy jeździć tyle ile przewidział producent między wymianami.

    I jeszcze jedna istotna rzecz, silnik jest uszczelniony uszczelkami a na ruchomych elementach wystających poza blok ( wał korbowy, wałki rozrządu ) mamy uszczelniacze i te elementy zatrzymują olej w silniku a nie nagary i osady.


    PS
    Jeszcze raz powtarzam, każdy ma prawo zalać to co chce, moja opinia ma na celu pomóc podjąc właściwą decyzję a nie wzniecać konflikty.

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2009
    Skąd
    Zory
    Postów
    45
    Auto
    Brava 1.2 16v

    http://fiatforum.com.pl/templates/BlueSite/images/bbstyles/t

    "To czy olej zostawia osady lub je rozpuszcza zależy od jego liczy TBN", w dzisiejszych czasach nawet olej mineralny nie zostawia nagarów i wypłukuje silnik.

    Dlaczego jedni uważają ze powinno się przechodzić z syntetyka na półsyntetyk a później mineralny? Bo żyją stereotypami, albo po prostu zamiast wymienić np. UPG (uszczelka pod głowicą) wola zalać gęstszy olej (mineralny) i skrócić żywot silnika.

    Nawet najlepszy olej mineralny będzie gorszy od najgorszego półsyntetyka. Tak samo najlepszy półsyntetyk będzie gorszy od najgorszego syntetyka.

    Czym gęstszy olej tym gorsze smarowanie przy rozruchu i w zimie. Jak każdy dobrze wie. Wiec po co skracać żywot silnika? Silnik przy dużym przebiegu może pracować jak żyleta, wiec gdy nie występują problemy z poceniem(spalaniem oleju) to po co wymieniać na gorszy?
    A nawet jak wystapia problemy to lepiej je naprawić niż skazać się na "całkowitą szybsza zagładę"

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2009
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    39
    Auto
    Marea 1.9 JTD
    Cytat Napisał Hipo
    Jestem w tej kwestii lajkonik
    Jak już to jesteś laikiem, Lajkonik to w Krakowie
    Cel był zamierzony

    Ok.. zostałem chyba przekonany (aczkolwiek.. wymieniałem płyn hamulcowy na nowy i po tej wymianie, nagle zaczęło mi ciec z siłownika hydraulicznego sprzęgła.. więc może jest coś na rzeczy, jeżeli chodzi o te gęściejsze rzadsze płyny?)
    .. to teraz mam pytania:
    1. Po jakim czasie ponownie zalać silnik półsyntetykiem, w celu wypłukania pozostałości po mineralnym?
    2. Jeżeli nie będzie ciec na półsyntetyku, przejść następnym razem na syntetyk?

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 sierpień 2009
    Skąd
    Zory
    Postów
    45
    Auto
    Brava 1.2 16v
    są specjalne środki do płukania silnika, można ich użyć (nie są drogie). I wtedy można od razu przejść na syntetyk z minerała.

    można robić kroczek po kroczku czyli z mineralnego zmieniamy na półsyntetyk, a przy następnej wymianie zalewamy syntetyk.

    Zastanów się tez czy masz pieniądze na ewentualna wymianę uszczelek (warto naprawić je a nie znowu zalewać mineralnym jak by coś).

    A jeśli nie masz kasy na naprawę uszczelek jakby coś się pociło po probie to zalej mineralnym ale o niskiej liczbie TBN.


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Ile oleju może spalać silnik?
    Napisany przez PiterKr na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-06-2009, 01:06
  2. [silnik] Wycieki oleju
    Napisany przez dudek1409 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2009, 03:55
  3. Bravo 1.4 cięrzko pali na niedogrzanym silniku
    Napisany przez fluo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 19-12-2008, 17:36
  4. [silnik] Czujnik ciśnienia oleju ?
    Napisany przez bluszczy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-11-2008, 17:13
  5. Bravo 1.6 - problem z ciśnieniem oleju
    Napisany przez kabal na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-06-2008, 10:41

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat palio weekend-wymiana oleju

ile kosztuje filtr oleju do fiata marea

ile oleju do silnika fiat marea

jak wymienic olej silnikowy palio weekend

wymiana oleju w dieslu Fiat palioweekend

koszt wymiany oleju i filtra w dieslu fiat ducato

jak odkrecic filtr oleju w palio weekend

rodzaj oleju silnikowy fiat palio weekend

bravo 1.9 jtd ile oleju

wymiana oleju fiat brava cena

wymiana oleju co jaki czas fiat palio weekend

marea wymiana oleju w silniku jtd

wymiana oleju w fiat brava diesel

jak wymienic olej silnikowy fiat bravo

ile kosztuje wymiana oleju w bravo

fiat brava 1 9jtd wymiana oleju

wymiana oleju fiat cena

koszt wymiany oleju w fiacie bravo

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl