Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000

    Wymiana oleju - na jaki?

    Witam,

    2 miesiące jeżdżę już bravoltem i myślę, że czas najwyższy wymienić olej bo na silniku nie ma żadnej naklejki ani informacji kiedy i jaki był zalewany a samochód jest od handlarza. Samochód ma przejechane 20000 tyś. więc jaki polecacie olej? W następnym tygodniu będę uszczelniał miskę bo delikatnie z niej kapie. Dodam, że filtr oleju jest zardzewiały więc możliwe, że dawno nie był wymieniany, czy może zaszkodzić długa jazda na tym samym filtrze oleju? Ogólnie myślę nad mobilem lub castrolem półsyntetykiem.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Olej to podstawa, więc wymień czym prędzej. Jak korek zardzewiały to możliwe, że długo nie ruszany lub auto stało. Mobil dla mnie ma plakietkę oleju z historią "byłem podrabiany"
    Co do braku wymiany filtra to tak jak w odkurzaczu Im starszy filtr tym więcej w nim brudu, tym gorzej przepuszcza i źle filtruje. A rozrząd wymieniałeś po kupnie?
    Co do wyboru oleju to nie da się sprawdzić co masz. Przy 200 tys. km jeżeli silnik jeszcze jest w kondycji ok to zdecydowałbym się na półsyntetyczny. Jeżeli bierze olej, puści dymek przy odpalaniu to już silnik wykazuje zużycie (np. uszczelniacze zaworów lub pierścienie na tłokach przepuszczają) to może wtedy poszedłbym w mineralny olej, który nie wypłukuje tak nagaru, który akurat tutaj się przydaje (uszczelnia).
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Nie wiem czy moge stwierdzić czy bierze olej przez ten wyciek delikatny spod miski. Myślę, że zastosuje półsyntetyk, tylko kwestia jaki? Rozrząd nie wiem kiedy był wymieniany też i muszę to wykonać ale chwilowo brak kasy.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    38
    Postów
    1,571
    Auto
    Dacia LOGAN MCV II STEPWAY OUTDOOR 0,9TCE 90km
    Rocznik
    2017
    tematów dotyczących olejów na naszym forum jest chyba z milion. Najważniejsze jest żebyś wybrał czy chcesz półsyntetyk czy minerał a co do firmy to decyzja należy do Ciebie. Ja osobiście nie wlałbym do swojego auta oleju marki : Castrol ( mój kolega który pracuje w olejach i był na szkoleniach z Castrola mówił że z Tej firmy to zostało tylko logo. Castrol = Olej ze stacji BP), Mobil 1( tak jak Castrol tylko logo i stara renoma, bardzo często podrabiane), Lotos( Jakoś nie mogę przekonać się do tych olejów jak patrzę na ich specyfikacje to mają niższe niż konkurencja), Oraz pozostałych dziwnych wynalazków typu Orlen Platinium, LIDL Oil itp. Ja do swojego auta leję Olej ELF Specyfikacje ma wyższą niz konkurencja a cena jest o niebo lepsza. Słyszałem również że polecane są oleje firm Motul, Valvoline, Total, Texaco.

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ten Elf wydaje się całkiem konkretny myślę, że go wybiorę.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Ja jeżdzę na Mobilu i puki co jest ok, słyszałem też opinie, że większość oleji rozlewanych w Polsce to ten sam olej - dosłownie to samo lane z jednej beczki.. Nie do końca w to może wierze, ale to daje obraz co może być na rynku (podróbki). Nawet dystrybutor nie daje pewności.. Filtr wymienia się zawsze z olejem..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz wykluczony
    Dołączył
    24 listopad 2011
    Skąd
    Płońsk
    Wiek
    49
    Postów
    148
    Auto
    Multipla 1600
    Podrabia się popularne marki jak np. w przypadku ubrań. Ale nie ma co dramatyzować. Jeżeli nie wybieramy się na rajd Paryż - Dakar to podstawa wyboru to parametry oleju, później producent.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jak jest podrabiany to akurat nie wierzyłbym w etykiete - to co na niej jest jest parametrami oryginalnego oleju.. Skorko już wymieniamy olej i za to płacimy ważne żeby nie był to bylejaki olej..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    mnie ktoś polecał półsyntetyk MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 (Made in Germany)

    MoS2-LEICHTLAUF 10W-40 2184

    na razie jeżdzę na GM 10W40. nie narzekam, bo nie mam porównania

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    boch
    dość drogi ten olej na allegro jak patrze czyli w sklepie podobne ceny. Elf około 70zł za 4L.

  12. #11
    RQL
    RQL jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2009
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Witam.
    Zawsze możesz kupić olej z beczki, kupujesz wtedy tyle ile potrzebujesz (płacisz np.za 4l a nie 5) . Wychodzi trochę taniej i parę ZŁ w kieszeni zostaje.
    Sam jeżdżę już kilka lat na Castrolu i nic złego nie moge o nim powiedzieć. Licznik pokazuje ponad 200 tyś. leję półsyntetyk (co 10 tyś) i jest Ok - ubytków na razie brak.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Akurat argument, że można kupić 4 l raczej cienki bo większość olei lana jest właśnie w 4l bańki.. A nawet jak są czasem 5 to dobrze mieć trochę w zapasie..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  14. #13
    RQL
    RQL jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2009
    Skąd
    Małopolska
    Postów
    15
    Auto
    Bravo 1.6 16v
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Akurat argument, że można kupić 4 l raczej cienki bo większość olei lana jest właśnie w 4l bańki.. A nawet jak są czasem 5 to dobrze mieć trochę w zapasie..
    Olej z beczki zawsze jest tańszy i nie ważne czy kupujesz 4 czy 5 L.
    Jeszcze kilka lat wstecz nie było Castroli 10w40 w 5L bańkach, a teraz 4 to sporadycznie można spotkać. Podobnie z Elfem 15W40 był sprzedawany w 4L a teraz już w 5.
    Jeśli ktoś chce olej na dolewkę to np. Castrol (na tym jeżdżę) z beczki kosztuje +/- 19-20zł za litr a jeden litr na stacji benzynowej coś koło 30 zł. Różnica więc znaczna.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 listopad 2011
    Skąd
    xx
    Postów
    22
    Auto
    xxx
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Olej to podstawa, więc wymień czym prędzej. Jak korek zardzewiały to możliwe, że długo nie ruszany lub auto stało. Mobil dla mnie ma plakietkę oleju z historią "byłem podrabiany"
    Co do braku wymiany filtra to tak jak w odkurzaczu Im starszy filtr tym więcej w nim brudu, tym gorzej przepuszcza i źle filtruje. A rozrząd wymieniałeś po kupnie?
    Co do wyboru oleju to nie da się sprawdzić co masz. Przy 200 tys. km jeżeli silnik jeszcze jest w kondycji ok to zdecydowałbym się na półsyntetyczny. Jeżeli bierze olej, puści dymek przy odpalaniu to już silnik wykazuje zużycie (np. uszczelniacze zaworów lub pierścienie na tłokach przepuszczają) to może wtedy poszedłbym w mineralny olej, który nie wypłukuje tak nagaru, który akurat tutaj się przydaje (uszczelnia).
    nic dodać , nic ująć



    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    słyszałem też opinie, że większość oleji rozlewanych w Polsce to ten sam olej - dosłownie to samo lane z jednej beczki.. Nie do końca w to może wierze,
    To uwierz, bo tak jest niestety.... mam z tym ,,doświadczenie''

    Cytat Napisał RQL Zobacz post
    Jeszcze kilka lat wstecz nie było Castroli 10w40 w 5L bańkach, a teraz 4 to sporadycznie można spotkać.
    Oleje które występują w 5 litrowych bańkach sa to oleje oryginalne najczęściej sprzedawane w necie, sporadycznie w sklepach motoryzacyjnych, te w 4 litrowych to te wiadomo jakie ....

    tak w woli off topu : ,,,,,,TESTY Autobilda przeprowadzone w 2002 i 2008 roku w laboratoriach BP.We wspomnianych testach stwierdzono obecność związków mineralnych w oleju syntetycznym marki Shell (źródło: Autobild 17/2002, Vergleichstest Motoröl). Także część pozostałych testowanych produktów ze sklepów nie spełniała parametrów – zamiast podanego na opakowaniu 10W-40 olej odpowiadał klasie 15W-40, a tani olej półsyntetyczny z marketu okazał się w rzeczywistości mineralnym, jedynie wyprodukowanym w bardziej skomplikowanej technologii hydrocrack,,,,,,,,



    Kolego z 200 tys km, zalej autko DOBRYM markowym 10W/40 i zobacz co bedzie. Jeżeli nawet będzie brał olej na poziomie 0.3-0.4 litra na 1000km, to jeździj na nim nadal. Nie lejcie lepików mineralnych do takich silników !!!!
    Jeżeli zje 1Litr na 1000km i będzie /zacznie lekkawo kopcić przy większym gazie to sam wiesz co zrobić
    Tyle

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Cytat Napisał Darkman Zobacz post
    Kolego z 200 tys km, zalej autko DOBRYM markowym 10W/40 i zobacz co bedzie.
    Markowy czyli co polecasz? Bo skoro masz z tym styczność to powinieneś wiedzieć


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. wymiana oleju ducato 3,0
    Napisany przez chroszcz na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 27-08-2019, 18:28
  2. Wymiana oleju i filtrów
    Napisany przez arbe na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 13-04-2011, 19:31
  3. [silnik] Jaki o-ring do rurki wlewu oleju??
    Napisany przez miki1406 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-09-2010, 12:06
  4. wymiana oleju
    Napisany przez prezes900 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 04-03-2010, 18:05
  5. [silnik] wymiana oleju
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 20-07-2009, 16:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo wymiana oleju

wymiana oleju fiat brava

wymiana oleju fiat bravo ii

fiat bravo 2 wymiana oleju

fiat bravo 2 ile oleju

fiat brava wymiana oleju

wymiana oleju jaki

fiat bravo 1.2 ile oleju

fiat brava ile olejufiat brava 1.2 16v jaki olejfiat brava 1.2 16v ile oleju do silnikafiat bravo 1.2 16v ile olejuile oleju w silniku fiat brava 1 2ile oleju i jakifiat bravo ii wymiana olejuile kosztuje wymiana oleju fiat bravaile oleju do silnika fiat brava 1.2brava 1.2 jaki olejwymiana oleju w fiacie bravowymiana oleju w fiat bravafiat bravo 1.2 16v olejbravo brava 1.2 16v klucz do olejuklucz do wymiany oleju bravabrava co ile wymiana oleju

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl