Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001

    Exclamation Wymiana drążków kierowniczych + końcówki - Problem!

    Witam,
    Wymieniłem drążki kierownicze + końcówki - trochę mi to zdrowia zjadło..
    Odmierzyłem - wszystko mniej więcej tak jak stare..
    Zamontowane samochód skręca..
    Została geometria/zbieżność ALE!!!

    Wracając po wymianie do domu..
    1. Kierownica nie prostuje się gdy dodaję gazu na skręconych kołach,
    2. Mam wrażenie iż jak skręcam kołami i dodam gazu kierownica i koła uciekają w daną stronę,
    3. Jak szybciej jadę to tak jakby coś tarło,
    4. Jak mam skręconą kierownicę i dodam gazu to skręca w tą samą stronę,
    5. Końcówki i drążki zamontowane w gniazda poprawnie.

    Czy tak ma prawo się dziać? Aż taka rozbieżność wobec wcześniejszych drążków + końcówek?
    Czy w tym przypadku powinna wystarczyć geometria kół/zbieżność???
    Czy lepiej podjechać do mechanika żeby to zweryfikował?
    Ostatnio edytowane przez Rick ; 03-12-2014 o 21:40



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Jak na moje oko to zbieżność się rozjechała.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    I może dawać aż taką różnicę w prowadzeniu?
    Bo koła generalnie wyglądają na równe jak kierownica jest ustawiona prosto.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    20 lipiec 2012
    Skąd
    Niemcy
    Wiek
    40
    Postów
    800
    Auto
    Fiat Coupe Turbo 16v
    Rocznik
    1994
    Koła mogą wyglądać równo - ale pamiętaj, że po skręcie kierownicy one nie układają się równo. To nie jest tak, ze jak koła ma np. przy kierownicy na wprost rozbieżność 2st to po przekręceniu kierownicy do końca nadal mamy 2 stopnie. Sprawdzenie zbieżności to nie jest jakiś wielki wydatek - podjedź i niech sprawdzą. Ja ostatnio płaciłem jakieś grosze za to na stacji diagnostycznej.
    naturalnie zakładam, że użyłeś właściwych drążków i końcówek

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Drążki i końcówki - przystosowane do mojego pojazdu
    Nigdy tego nie robiłem i po prostu zdziwiła mnie aż taka rozbieżność..
    Jutro podjadę żeby zweryfikowali.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak na moje to też jest po prostu kwestia zbieżności.. Sam wymieniałem końcówki 2x i za każdym razem mimo podobnego ustawienia na oko auto zachowywało się "dziwnie"..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,366
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jedź do serwisu, który dysponuje narzędziami do laserowego ustawiania zbieżności.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,637
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    Jedź do serwisu, który dysponuje narzędziami do laserowego ustawiania zbieżności.
    Laserowy mimo chwytliwej nazwy to system mniej dokładny niż współczesne systemy wizyjne 3D.. a te są już w większości lepszy serwisów..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Zbieżność była mega rozjechana - ustawiona - wszystko wróciło do normy - wymiana zakończona sukcesem


 

Podobne tematy

  1. Jakiej firmy końcówki drążków?
    Napisany przez FICU na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post: 28-11-2014, 19:34
  2. Gumowe końcówki klamek zewnętrznych
    Napisany przez szlaufik na forum Multipla
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 27-07-2013, 15:08
  3. Wymiana końcówki drążka kierowniczego
    Napisany przez sallas89 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 09-03-2012, 18:11
  4. Kupie końcówki przelewowe wtrysków x2.Do JTD.
    Napisany przez arek0070 na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-02-2012, 23:02
  5. światła przeciwmgielne + końcówki drążków
    Napisany przez mlynek na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-12-2011, 10:15

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jak wymienic drazek kierowniczy multipla

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438wymiana-drazkow-kierowniczych-koncowki-problem-26705

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl