Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19

Temat: Wymiana bębnów  

  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD

    Wymiana bębnów

    Witam;

    Mam takie pytanie;

    Chcę kupić bębny do mojej marei (już wybrałem komplet) tyle, że podobno jeśli nie kupi się jakichś zaślepek to do bębnów będzie dostawała sie woda i będę miał to samo co teraz - czyli mocno pordzewiałe wnętrze bębnów przez co najprawdopodobniej lewe koło zbyt szybko sie blokuje - ergo, hamucle pracują nie równo, co chyba jest przyczyną notorycznego palenia się żółtej kontroli ABSu (co za tym idzie jego nie działaniem) - centralka jest sprawna, pompa też a sygnały z czujników spływają poprawnie - mimo to system nie działa.

    Chcę wymienić (jeśli po wymianie tyłu - przód pracuje idealnie równo) nadal nie będzie ABSu to będę się martwił... ale do tego czasu chce to wymienić bo jak długo auto jeździ (10 lat minęło) tak bębny i szczęki nie były wymieniane.

    Pytanie:
    Czy ktoś wie o jakie zaślepki chodzi (zasłyszane w warsztacie).

    To chcę kupić na wymianę (czy o czymś zapomniałem) do Marei Weekend 1,9 JTD (110):
    - BĘBNY+SZCZĘKI FIAT PALIO MAREA WEEKEND MULTIPLA (1663630111) - motoAllegro
    - CYLINDEREK FIAT MAREA,MULIPLA,PALIO WEEKEND (1687774235) - motoAllegro
    - ROZPIERACZ SAMOREGULATOR SZCZĘK MAREA PALIO (1679735946) - motoAllegro

    Czy w ogóle dobre części dobrałem?
    Chcę wymieniać samemu - czy to jakaś poważna filozofia (na jakies problemy musze się wszykować)?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    czy dobrze dobrałeś części możesz sprawdzić w eperze wpisująć VIN swojej marejki, i sprawdzając numer katalogowy części i porównać go z częścią z aukcji.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Jeżeli już jakaś jest zaślepka w bębnach to jest ona z tyłu na osłonie od strony wewnętrznej. Bynajmniej jak dobrze pamiętam w T/T była tam taka zaślepka. Raz mi nawet wypadła przy wymianie okładzin. Innych nie kojarzę.

    Sama wymiana całego zestawu to prosta operacja. Najwięcej problemów będziesz miał przy złożeniu tego wszystkiego, gdyż sprężyny są dosyć mocne.

    Wpierw zdejmujesz bębny, później rozpinasz wszystkie sprężynki, następnie mocowanie szczęk i praktycznie wszystko wypada
    Nie pokuś się, aby przepychać tłoczki w lewo i prawo. Mają to do siebie, że nie mają blokady i jak za mocno byś przepchnął to wypchniesz tłoczek z drugiej strony.

    Później zakładasz szczęki i sprężynki. Ja robiłem to tak, że zakładałem szczęki, następnie sprężynki i regulator, a dopiero na końcu zakładałem zabezpieczenia szczęk. Sprężyny są dosyć mocne i trzeba się z nimi trochę siłować. Później dołóż bęben i zobacz czy dasz radę go założyć. Jeżeli nie, skręć samoregulator, jeżeli jest za luźno są dwie opcje. Zakładasz bęben i deptasz hamulcami, regulator sam się "wyciągnie" lub regulujesz regulator tak, aby ciasno wchodził bęben i zakładasz go. Resztę dopasuje samoregulator.

    I pamiętaj linkę podpiąć, żebyś nie złożył całości i linka Ci została
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    10 marzec 2009
    Skąd
    Marki
    Postów
    216
    Auto
    Marea Weekend SX 1,9 JTD
    Ok, wymienione.

    Najbardziej bolesne było zakładanie spinek na bolce utrzymujące szczęki na miejscu... paluchy bolą, oj bolą

    Lewe poszło dobrze, z prawym jest taki problem, że samoregulator ciężko chodzi i nie chce się regulować, cylinderek chyba jest do wymiany bo chodzi w nim tylko jeden tłoczek - drugi jest jakby zapieczony... próbowałem rozruszać ale ani drgnie.

    Co mnie martwi/ ciekawi - po wymianie hamulce są bardzo miękkie i pedał wchodzi znacznie głębiej i miękko niż na starych szczękach (które nigdy nie były wymieniane - auto z 2001 roku). Na starych hamowanie dość mocno zaczynało się jakiś centymetr/ dwa po wciśnięciu pedału - teraz auto wpierw delikatnie hamuje a dopiero jak się wciśnie praktycznie w podłogę to łapie mocno... nie wiem czy tak ma być.

    Niepokoi mnie jeszcze to, ze pomimo wymiany bębnów i szczęk (+sprężyny) lewe koło nadal wcześniej się blokuje i o dziwo tylko w nim łapie ręczny - jak się reguluje hamulec ręczny w tym aucie?
    Przy bębnach nie widziałem żadnych śrubek do regulacji - ktoś już się w to bawił?

    Wyczyściłem czujki ABSu z syfu i teraz za równo ten plastikowy cycek co czyta prędkość obrotową koła jak i pierścień magnetyczny są czyste - ale kontrolna nadal się pali
    Ostatnio edytowane przez Siwy1982 ; 29-08-2011 o 18:36

  6. #5
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Siwy1982 Zobacz post
    Najbardziej bolesne było zakładanie spinek na bolce utrzymujące szczęki na miejscu... paluchy bolą, oj bolą
    Bo to trzeba sposobem, nie siłą.

    Lewe poszło dobrze, z prawym jest taki problem, że samoregulator ciężko chodzi i nie chce się regulować, cylinderek chyba jest do wymiany bo chodzi w nim tylko jeden tłoczek - drugi jest jakby zapieczony... próbowałem rozruszać ale ani drgnie.
    Do poprawki. Skąd w ogóle pomysł żeby składać hamulce z uszkodzonym cylinderkiem?
    Samoregulator należy wymontować, przemyć, nasmarować, sprawdzić - jak nie pomoże wymienić.

    Co mnie martwi/ ciekawi - po wymianie hamulce są bardzo miękkie i pedał wchodzi znacznie głębiej i miękko niż na starych szczękach (które nigdy nie były wymieniane - auto z 2001 roku). Na starych hamowanie dość mocno zaczynało się jakiś centymetr/ dwa po wciśnięciu pedału - teraz auto wpierw delikatnie hamuje a dopiero jak się wciśnie praktycznie w podłogę to łapie mocno... nie wiem czy tak ma być.
    Zapowietrzone, albo źle złożone. Albo jedno i drugie. Do poprawki.

    Niepokoi mnie jeszcze to, ze pomimo wymiany bębnów i szczęk (+sprężyny) lewe koło nadal wcześniej się blokuje i o dziwo tylko w nim łapie ręczny - jak się reguluje hamulec ręczny w tym aucie?
    Przy bębnach nie widziałem żadnych śrubek do regulacji - ktoś już się w to bawił?
    Hamulec ręczny reguluje się "sam", to znaczy przy prawidłowo złożonych i sprawnych hamulcach czasem wymagana jest jeszcze drobna korekta długości linek. Ale zdaje się że po jednej stronie masz zapieczony cylinderek i uszkodzony samonapinacz, co może być przyczyną różnych "ciekawych objawów".

    Wyczyściłem czujki ABSu z syfu i teraz za równo ten plastikowy cycek co czyta prędkość obrotową koła jak i pierścień magnetyczny są czyste - ale kontrolna nadal się pali
    Kontrolka może się świecić z innych powodów, same czujniki przy kołach (brak odczytu) to tylko jedna z wielu możliwości - najlepiej sprawdzić na komputerze jaki konkretnie błąd układu ABS występuje, a potem szukać przyczyny.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak jak przedmówca napisał, miekkie hamulce to najprawdopodobniej zapowietrzony układ. Samoregulator, cylinderek - wszystko przy składaniu musi być cymesik - jeżeli nie da się tego zreanimować trzeba zwyczajnie kupić nowe. ABS sprawdzisz nawet najtańszym fejsem. Teraz mam coś pomroczność jasną ale z ABSami jest chyba tak jak z airbagami - puki nie wykasujesz błędu z systemu system nie będzie działać mimo że może być sprawny.. Nie jestem tego pewien jeżeli chodzi o ABS ale tak mi się coś mocno wydaje.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Nie do końca jest tak jak piszesz, z tymi ABS'ami. Gdy błąd nie występuje nie pali się kontrolka, gdy błąd jest to zapala się kontrolka.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tak gdzieś wyczytałem a nie miałem jeszcze żadnej awarii ABS to tego nie zweryfikowałem. Wydaje mi się, że gdyby tak było byłoby to co najmniej logiczne. To tylko elektronika - jeżeli wyda się jej w którymś momencie, że jednak wszystko z systemem ABS jest w porządku to może np. w trakcie hamowania mimo 100% przyczepności auta zauważyć zblokowanie koła które de-fakto się kręci. Przez to zamiast skrócić drogę hamowania tylko ją wydłuży.. Kłócić się nie będę ale jeżeli po wystąpieniu błędu ABS może powrócić do normalnego działania to dla mnie jakieś nielogiczne.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Dlaczego tak twierdze, a to dlatego, że mam do wymiany na centralce ABS przekaźnik (posiadam manual wymiany). W zależności od wilgotności, czy od tego czy wpadnie się w dziurę potrafi się włączyć. Czasami jadę 60 Km i nic, a po chwili dziura i włącza się ręczny i ABS. Po zgaszeniu auto ponownym odpaleniu już błędu nie ma i działa wszystko prawidłowo do następnej dziury bądź włączenia się błędu. Na komputerze pokazuje za niski napięcie, które powoduje właśnie ten przekaźnik.


    Manual:
    reaktywacja_centralki_ABS_LUCAS_EBC430.pdf

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    byrrt oczywiście jest to nielogiczne, dlatego dużo użytkowników bbm'ów wyłącza absy bo tak jak mówisz może to wpłynąć w negatywny sposób na bezpieczeństwo.. Jak widać większość użytkowników bbmków ma problemy z ABS'em. czy to centralka, czy czujniki.

  12. #11
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Jeśli chodzi o ABS to nie udało im się to bardzo w BBM'ach, bardzo często przypadłość do awarii.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    a naprawa dosyć kosztowna jeśli nie jest popsuty przekaźnik, używane czujniki chodzą po 100zł sztuka.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    W prawdzie przygodę z BBMami rozpocząłem rok temu ale pierwsze słyszę aby był to taki częsty problem w tych autach.. Przekaźnik - ok słyszałem ale usterka jak każda inna więc to żaden wyznacznik..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    W marysiach jest to dość częsty problem, wystarczy wejść na zaprzyjaźnione forum mareaclubpolska.pl i tam sprawdzisz sobie

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    dokładnie zgodze się z lukq, prawie połowa osób w temacie 'moje auto' ma coś napisane o niesprawnym ABS'ie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ukł. hamulcowy] Normy zużycia bębnów, tarcz, okładzin i klo
    Napisany przez Lipstein na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-05-2010, 20:01
  2. [ukł. hamulcowy] Zmiana z bębnów na tarcze
    Napisany przez dymianek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-05-2009, 22:12

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana bebnow siena

multipla wymiana szczek

fiat palio demontaz bebna

demontaz bebna brava

jakie beben do sieny

zaslepka bebna bravo

szczeki wymiana fiat siena

naprawa palio vekend wymiana szczek hamulcowych

bebny hamulcowe fiat brava 12 z abs

jak ustawic samoregulator po wymianie szczek w marea

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl