Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2012
    Skąd
    kraków
    Wiek
    40
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4

    wentylator nie chłodzi

    Witam. Mam taki problem ze wentylator mi nie chłodzi nawet jak sie silnik nagrzeje do polowy zegara , i jak zgaszę to się nie odpali dopóki trochę nie wystygnie. Czy to może być wina termostatu ?? Bo może jest zepsuty. Dziękuję za odpowiedz.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Termostat nie ma nic do wentylatora. Do połowy skali to się wentylator włączać nie powinien, dopiero chwilę po tym (przy temp zdaje się ~95'C)..
    Z tym nie odpalaniem to może coś kwestia czujnika temperatury, różnie to rozwiązywano z wentylatorem bo część BBMów miała go sterowanego z ECU silnika, część z bimetalicznego włącznika na chłodnicy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 kwiecień 2012
    Skąd
    SDL
    Postów
    6
    Auto
    Bravo TD 100
    Jeśli masz wentylator chłodnicy dwubiegowy to sprawdź opornik niskiego biegu. Najczęściej uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny (dostaje przerwy) - można wymienić lub wykonać w jego miejsce zworę z grubego drutu i solidnie polutować/zgrzać.
    Jeśli wentylator jest jednobiegowy to sprawdź na początku bezpiecznik wentylatora i oczywiście to co napisał byrrt

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Sanok/Wrocław/Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    160
    Auto
    Stilo 1.9jtd/Marea 1.6 16v
    a jeśli chcesz mieć wentylator pod kontrolą kup przełącznik 2 pinowy przy jednym biegu lub 3 pinowy przy 2 biegowym, odepnij wtyczkę na górze chłodnicy po prawej stronie (2 lub 3 piny) zazwyczaj od niebieskiego czujnika puść do śroka auta kabel lub dwa zalezy ile biegów masz na chłodnicy zostaw tylko czarny kabel w spokoju, niebieski i biało czerwony lub jakiś inny kolor podłącz je na przełącznik znajdż masę np przy konsoli bezpieczników podłącz mase na włącznik i masz wentyla sterowanego manualnie

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    prosto90idzie weź Ty chłopoe głupich pomysłów nie podsuwaj bo da auto prowadzić komuś innemu i zagotuje silnik..

    Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2012
    Skąd
    Sanok/Wrocław/Warszawa
    Wiek
    34
    Postów
    160
    Auto
    Stilo 1.9jtd/Marea 1.6 16v
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    prosto90idzie weź Ty chłopoe głupich pomysłów nie podsuwaj bo da auto prowadzić komuś innemu i zagotuje silnik..

    Sent from my GT-S5830 using Tapatalk
    jeżeli mu się auto tak grzeje, że odpalić nie chce to jemu się auto zagotuje nawet nie będzie wiedział kiedy.... a kogoś zawsze można uprzedzić o włączniku...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2012
    Skąd
    kraków
    Wiek
    40
    Postów
    2
    Auto
    Bravo 1.4
    Dzięki za odpowiedzi . Ale faktycznie włączył się wczoraj wentylator zaraz po przekroczeniu skazówki na środku zegara i chwile chłodził . Samochód się nie przegrzewa bo dużo jeździłem i temperatura tylko czasami przekroczyła połowę ale wentylator się włancza, ale gdy wyłoncze silnik jak jest tak gorący to i tak nie chce odpalić , musi się chwile schłodzić. Juz miałem kiedyś taki problem ale powymieniałem u elektryka części rozrusznika i chwile problemu nie było . ale teraz znowu się tak dzieje i nie wiem jaka jest tego wina , myślałem ze może ten wentylator ale on jednak chłodzi, morze to termostat??

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    15 kwiecień 2012
    Skąd
    Rawa Mazowiecka
    Wiek
    42
    Postów
    198
    Auto
    Bravo 1.9JTD 140KM i 311 Nm
    Termostat tutaj nie ma znaczna tak jak i sama temp. chłodziwa - ja bym bardziej stawiał na któryś czujnik
    Jest Bravo 1.9 JTD 142 KM i 311 Nm
    Było Bravo 1.9D zwane Morski Ślimakiem
    Była Fiesta 1.8 D -> 2.0 Turbo - Zwana Białą Strzałą
    Był Austin METRO - Zwany Szkaradnym Betonem


 

Podobne tematy

  1. nie działa wentylator chłodnicy.
    Napisany przez tomasz_ na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 17-03-2016, 09:23
  2. Wentylator nie odpala
    Napisany przez bryndzik88 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post: 24-05-2012, 09:01
  3. nie działa wentylator
    Napisany przez fiasko na forum Zrób to sam
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 11-01-2012, 20:12
  4. Nie wyłacza się wentylator chłodnicy
    Napisany przez blondyn na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 03-10-2011, 20:06
  5. nie działający wentylator na chłodnicy;/
    Napisany przez gramasla na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-11-2009, 19:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przerwy wentylator marea

brava dmuchawa bezpiecznik termiczny

fiat bravo bezpiecznik termiczny

wentylator marea

bezpiecznik termiczny 10a bravia fiat

fiat bravo 1.9 td wentylatory sie nie wlaczaja

wentylator brava

wentylator nie zalacza marea

wylacznik termiczny marea

Jest czarny kabel i czerwony do wiatraka w fiat brawa 1.4

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl