Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD

    V-power, Verwa, ultimate do diesla - czy warto?

    Powiedzcie mi czy lejecie do swoich dieselków któreś z tych szlachetnych paliwek?
    Ja zalałem ostatnio V-power i nie odczułem, żadnej różnicy, może nieco lepiej autko odpala ( a mam padnięta jedną świecę żarową)
    Marea 1.9 TD



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 lipiec 2009
    Skąd
    Sędziszów Młp
    Postów
    26
    Auto
    Marea 1.8
    Jeżeli masz padniętą świecę, to szkoda auta zalewać lepszym paliwem IMO. Te "uszlachetnione" paliwa dają najlepsze osiągi gdy każdy element silnika jest sprawny. Sam nalewam (ale nie do diesla) Verve 98 lub Supreme 98. I jest subtelna różnica. Bardzo niewielka. Natomiast silnik na pewno będzie się cieszył z lepszego paliwa - gdyż jest ono np. bezsiarkowe (Suprema). W przypadku benzyny więcej oktanów oznacza mniejsza skłonność do wybuchów - co za tym idzie można je bardziej sprężyć i wywołać wybuch bliżej GMP (Górny martwy punkt tłoka w cylindrze) niż ma to miejsce przy gorszym paliwie. W dieslach pewnie chodzi o mniejszą ilość zanieczyszczeń. Chodzi głównie o to, żeby nie zatykały się wtryski w np. common railach, ale pompowtryski też sie pewnie ucieszą jak dostaną coś lepszego.

    Ogółem - na lepszych paliwach nie podniesiesz w cudowny sposób mocy. Ale zadbasz o lepszą sprawność silnika, lepsze spalanie mieszanki itd...

    BTW - nie jestem mechanikiem ani chemikiem, jak ktoś wie coś więcej albo coć napisałem źle to niech mnie poprawi

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,163
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Pracowałem na stacji benzynowej, chłopaki, którzy wozili nam paliwko mówili jak było kiedyś na Orlenach czy tym podobnych stacjach. Te super paliwa były ciągnięte z tych samych zbiorników co zwykły napęd. Tylko klientom się wydawało, że leją coś lepszego do baku. Ja nie leję nic lepszego - nie stać mnie i nie wierzę w te bajki.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Cytat Napisał karwoj25
    Pracowałem na stacji benzynowej, chłopaki, którzy wozili nam paliwko mówili jak było kiedyś na Orlenach czy tym podobnych stacjach. Te super paliwa były ciągnięte z tych samych zbiorników co zwykły napęd. Tylko klientom się wydawało, że leją coś lepszego do baku. Ja nie leję nic lepszego - nie stać mnie i nie wierzę w te bajki.
    popieram przedmówce ja równiez lej zwykła benzyne i olewam temat droższych "imprez" no chyba ze to nie ja płace za paliwo

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    Cytat Napisał zkar
    Jeżeli masz padniętą świecę, to szkoda auta zalewać lepszym paliwem IMO
    w przypadku diesla siece wspomagają tylko odpalanie, więc nie powinno to mieć wpływu.

    specjalnie zaznaczyłem w temacie że chodzi o dieselki, bo benzyniakami jeżdżę od 8 lat i o liczbach oktanowych itd, sam mógłbym esej napisać, natomiast to mój pierwszy diesel więc wolę się dokształcić

    w benzyniaku, czuć różnice przy stosowaniu lepszych paliw, a tu wydałem 4,15/l, a zalałem 20 litrów, czyli przepłaciłem ok 8zł w stosunku do zwykłej ropy, a efektów żadnych nie ma
    Marea 1.9 TD

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2008
    Skąd
    Bielsko-Biała
    Postów
    622
    Auto
    Fiat 500L 1.6 Multijet II
    Rocznik
    2014
    Ja też parę razy zalałem tę "lepszą" ropę i żadnej różnicy nie odczułem. Ani w odpalaniu, ani w mocy i spalaniu więc "skoro nie widać różnicy to po co przepłacać."
    Fiat 500L 1.6 Multijet II 105KM
    Citroen C5 III 2.0 HDi 140KM
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115KM

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Je leję Vervę, niewiele droższa od zwykłego ON (ok. 7-8 gr.) nie chodzi mi tu o osiągi ale o dobrą jakość paliwa do CR, poza tym samochód mniej kopci na "lepszym" paliwie.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Zgadzam się z kolegą Madow, mój JTD mniej kopci na lepszym paliwie i odrobinę mniej go spala.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    10 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    181
    Auto
    Marea 1.9 TD
    No właśnie czekam jeszcze ile mi spali, bo jednak 3,80, a 4,15 to jest różnica. Specjalnie zalałem Vpower, bo shell najdłużej oferuje te "lepsze" paliwka więc myślałem, że na ich paliwie powinien coś odczuć.

    Zapytam jeszcze o dodatki do paliw, stosujecie jakieś?
    Ja zastanawiam się, nad jakimś środkiem do czyszczenia wtrysków (np. stp) mam wrażenie, że poprzedni właściciel trochę zamulił to auto.
    Chciałbym maksymalnie zadbać o kondycję silnika, bo to auto na mnie zarabia. Jeżdżę dużo po mieście (50-150km dziennie), ciągle go gaszę i zapalam, jeżdżę trochę po emerycku żeby spalić jak najmniej i dopiero jak jadę do domu to trochę docisnę przez jakieś 10 km.
    Marea 1.9 TD

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    456
    Auto
    Opel Zafira 1.8
    Rocznik
    2008
    Ja leję profilaktycznie co ok. 5.000 km, aby utrzymać wtryski i układ paliwowy w czystości.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    Te "lepsze" mają zazwyczaj wyższą liczbe cetanową - czyli przeciwieństwo oktanowe - co znaczy są podatniejsze na szybszą detonację. Plusy - łatwiejsze odpalanie. Minusy - wyższa teperatura jako reultat. Bardziej negatywnie wpływa to na samochody z DPF - dużo o tym na forach specjalistycznych.
    Posiadają dodatki czyszczące - jeśli masz uszczelki w dobrym stanie i niezbyt stare a środki nie są zbyt agresywne - to super, będzie czyściej. Jeśli nic z w/w - może być różnie.
    Dodatki do ON - tylko te rozsądne, czyli w zimie depreator, raz na kilka tysięcy coś mocniejszego - ale jak coś się dzieje a nie jak nic - po co poprawiać jak nie ma czego?
    Chcesz rady popartej doświadczeniem, opiniami fachowców a nie speców od marketingu?
    Lej ON na sieciówkach, nie ajenckich, nie masz CR więc mixol w ilości 150-200 ml na bak, jesień/zima depresator jak Castrol TDA lub Skydd w ilości 1mL na 1L paliwa, zmieniaj filtr paliwa przed zimą i na wiosnę. Wierz w doświadczenie innych a nie reklamę. I tak wszyscy ciągną z Orlenu albo Lotosu. Szczyt szczęścia to stacja w miarę nowa z czystymi zbiornikami. Jedyne 'zagraniczne' paliwo to v-power racing, ale to Ci na nic, chyba że masz kosiarkę.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    To jak kolega jest tak obeznany, to doradzi mi jak mam jtd 110KM z CR3 konserwowac?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    joshua79, No nie do końca bo dodatki - m.in. detergenty zmniejszają napięcie powierzchniowe cieczy, przez co są"mniejsze kropelki" paliwa i silnik jest"myty" ale też jest lepsza i bardziej jednorodna mieszanka paliwo/powietrze, a to jest duży plus lepszych paliw.
    Też polecam tankowanie na sprawdzonych stacjach, najlepiej jak najnowszych z nowymi zbiornikami, najlepiej nie tuż po dostawie i nie jak mają końcówkę, no ale tego bez znajomego pracownika się nie dowiesz.
    A filtra paliwa 2 razy w ciągu roku nie ma potrzeby zmieniać. Ja zmieniam co roku na zimę i nie narzekam.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    10 lipiec 2009
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    37
    Postów
    1,277
    Auto
    właściwie to brak.
    szela, nie widzę związku między małymi kroplami i myciem silnika, ale wszystko reszta się zgadza

  16. #15
    Master
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Tak samo jak myjesz garnki - to nie płyn je myje tylko woda o znacznie obniżonym napięciu powierzchniowym (przez płyn do mycia naczyń) jest w stanie "wejść" pod bród i oderwać go od np talerza. Tak samo w silniku mniejsza kropla łatwiej oderwie syf w silniku.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [silnik] Paliwa wysokooktanowe (V-power Racing itp.) w Punto
    Napisany przez ggta na forum Punto II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 18-02-2011, 02:52
  2. Uno 1,1 LPG - Czy warto?
    Napisany przez Apo25 na forum Uno
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-09-2009, 17:32
  3. Fiat Bravo 2007-2008 silnik diesla - opinie
    Napisany przez szogu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 04-05-2009, 17:38
  4. Zapach diesla wewnątrz auta, Bravo 1.9 MTJ
    Napisany przez Patrycja na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 01-10-2008, 20:43
  5. [silnik] STP do wtryskiwaczy Diesla (JTD)
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-08-2008, 17:57

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Verwa

diesel ultimate opinie

diesel a diesel ultimateverva czy wartov power diesel opinieDiesel ultimate czy wartopaliwo ultimate opiniecastrol tda opiniepaliwa ultimate opiniediesel ultimate wartoultimate diesel wartocastrol tda diesel 19 jtdv-power diesel opiniediesel ultimateverva czy v-power dieselpaliwa ultimate czy wartodiesel verva czy wartov-power czy wartopaliwo do diesla ultimetediesel verva wartodiesel czy diesel ultimatepaliwa uszlachetnione a dpfverva vs ultimatev powerdodatki do diesla czy warto
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl