Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16

Temat: Układ Paliwowy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V

    Układ Paliwowy

    Witam

    1. Na rysunku czerwonymi kreskami zaznaczylem dwa przewody paliwowe ktore łącza rurki idace z zbiornika paliwa na listwe wtryskujaca, czy te przewody da sie wymienic i jak sa łaczone z rurkami metalowymi bo z jednej mam wyciek ;/


    2. Słysze prace elektro zaworu od pochałaniacza par paliwa czy jego da sie jakos rozebrac i ewentualnie wyczyscic styki ? i w ktorym miejscu jest on usytuowany


    Na zimnym silniku samochod po odpaleniu nie pracuje rowno na obrotach po chwili normuje sie ta praca, byłem u mechanika powiedział ze go zalewa i jest to wina albo czujnika ewentualnie regulatora cisnienia paliwa ? macie moze jakies przemyslenia na ten temat mozecie sie do tego ustosunkowac ? wyjdzie to na diagnostyce komputerowej ?


    z góry dzieki za sugestie i podpowiedzi pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    51
    Postów
    170
    Auto
    Alfa spider 2.0 TS , fiat 500 1.2 , focus mk3 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Co masz na myśli "słyszę pracę elektrozaworu " ? Słyszysz jak się załącza , czy może terkocze cały czas? Możesz jedynie zdjąć wtyczkę i wyczyścić piny. Co do "zalewania" to o jaki czujnik chodziło temu mechanikowi ? Regulator ciśnienia paliwa jest "mechaniczny" więc jak by był uszkodzony to ciśnienie było by nieprawidłowe nie zależnie od czasu pracy silnika. Elektrozawór jest otwarty gdy jest wyłączony silnik , po przekręceniu kluczyków zawór (sterowany przez komp) zamyka się , jeżeli u Ciebie nie domaga ten zawór , silnik w momencie uruchomienia może brać "lewe powietrze" i stąd może brać się jego nie równa praca. Poza tym jeżeli nie ma pełnej szczelności przewodów paliwowych , to ciśnienie paliwa może byc zbyt niskie. załatw na początek ten wyciek.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Cytat Napisał Q..
    Co masz na myśli "słyszę pracę elektrozaworu " ? Słyszysz jak się załącza , czy może terkocze cały czas? .
    słysze jak przy pewnych obrotach zaczyna terkotac i terkota potem przestaje znowu terkota i tak w koło na zimnym silniku tak przy 3 tys sie nie odzywa wogole zaczne od wycieku tak jak piszesz ale czy kupie tylko ten odcinek gumowy czy cały z rurka nie orientujesz sie ? jesli chodzi o czujnik nie pamietam juz ale jesli takowy istnieje to cisnienia paliwa ?? sorka jesli cos poknociłem

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Przewod paliwowy uniwersalny - 5-6zl za metr Metr ci wystarczy chyba. Montowane sa "na wcisk" zdaje sie Tak mi sie wydaje, moge sie mylic. Zdejmiesz obudowe to bedziesz wiedzial jak sa montowane.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 maj 2008
    Skąd
    slupsk
    Postów
    56
    Auto
    Bravo 1.6
    Jeśli chodzi o terkotanie - mam to samo.
    Już zeszłej zimy zacząłem to słyszeć - bez włączonego radia jest mocno irytujące. Przeszukałem wtedy net i znalazłem że to właśnie wspomniany elektrozawór i że często lubi hałasować jak jest zimno. Zima minęła i ucichł. Kolejna zima i znowu się odezwał. Terkocze dopiero jak silnik osiągnie coś OK 60st i tylko z przyciśniętym gazem. Noga w górę i cisza
    Podobno wymiana załatwia sprawę ale jako że po za dźwiękiem nie ma innych objawów zepsucia to włączenie radia jest tańsze - byle do wiosny
    pozrdawiam
    KK

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Cytat Napisał Sm0kus
    Przewod paliwowy uniwersalny - 5-6zl za metr Metr ci wystarczy chyba. Montowane sa "na wcisk" zdaje sie Tak mi sie wydaje, moge sie mylic. Zdejmiesz obudowe to bedziesz wiedzial jak sa montowane.
    chyba nie jest na wcisk jest zagniecione w wężu rurka metalowa bo probowalem to wyciagnac i nic z tego, a wąż od spodu jest cały sparciały wiec musze go wymienic kijowo jak trzeba bedzie zbiornik wyciagac no nic jutro to obejrze dokładnie i postaram sie wymienic dzieki pozdrawiam

  8. #7
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    51
    Postów
    170
    Auto
    Alfa spider 2.0 TS , fiat 500 1.2 , focus mk3 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Jak to wąż zasilający , i wymiana będzie konieczna w całości z rurką, to odcinek zaczyna się od filtra paliwa (nie trzeba wyciągać baku).

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Cytat Napisał Q..
    Jak to wąż zasilający , i wymiana będzie konieczna w całości z rurką, to odcinek zaczyna się od filtra paliwa (nie trzeba wyciągać baku).
    słuszna podpowiedz tylko ze powrót tez jest spekany no ale nie bedziemy dotykac tego co nie zepsute, dlaczego nie mozna tego kupic np na allegro chodzi mi tylko i wyłacznie o dostepność moze byc ciezko

  10. #9
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    51
    Postów
    170
    Auto
    Alfa spider 2.0 TS , fiat 500 1.2 , focus mk3 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Część trudna do wysyłki , duży koszt no i ktoś kto rozbiera samochody najczęściej to przecina , mogę zapytać kolesia co rozkłada fiaciki czy może ma coś w całości i sensownym stanie , jak co to dam znać na PW. Możesz też uciąć rurkę w komorze silnika zaraz za złączem z gumą , dobrać wąż gumowy do paliwa o odpowiedniej średnicy (nie plastik , który zrobi się po tygodniu twardy) i naciągnąć go jak najdalej na rurkę . Dwie porządne opaski spokojnie dadzą radę to utrzymać.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    dzięki uprzejme za chęci załatwienia juz zrobiłem prawie tak jak opisałeś dalej w poście, rozciąłem ale "zaciski" dobrałem wąż, końcówki zacisnął mi gostek i narazie jest, zobaczymy na jak długo myślę ze się nic nie będzie działo niepokojącego a elktro zwór jak tyrkał tak tyrka ale juz nie wacha się na wolnych obrotach jak wcześniej ale tego będę jutro pewien na 100% jak będę uruchamiał silnik rano bo może był mały mróz


    i taki ma to wygląd




    i mam skromna nadzieje ze mi spalanie spadnie 8)

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    FIat Grande Punto T-jet
    Terkotanie tego zaworu przy niskich temp to jest normalna sprawa i nie ma się o co martwić. Ten zawór terkocze w określonych warunkach więc nie zawsze to terkotanie będzie.

    dziwnyjaworzno, Kolega na ten plastikowy przewód naciągał ten gumowy i przy ścianie grodziowej na metalowe opaski czy cały odcinek od metalowych króćców przy ścianie grodziowej do łączenia przy kolektorze jest gumowy a plastikowy wywalony? Jak Kolega to zrobił ?

    Pozdrawiam

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    kolego jak jestes z Jaworzna to podjedz z kims czy tam swoim autkiem do Trzebini, za Lidlem jest szrot (taki dosc dobrze ukryty, Beema stoi czarna przed nim zawsze), tam rozbieraja fiaty nalogowo, mozliwe ze dostaniesz kawalek ktory ci jest potrzebny, ja dostalem
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 czerwiec 2009
    Skąd
    Jaworzno
    Postów
    86
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Cytat Napisał maciekt8

    Kolega na ten plastikowy przewód naciągał ten gumowy i przy ścianie grodziowej na metalowe opaski czy cały odcinek od metalowych króćców przy ścianie grodziowej do łączenia przy kolektorze jest gumowy a plastikowy wywalony? Jak Kolega to zrobił ?

    Pozdrawiam
    Wymieniałem odcinek który jest zaznaczony na rysunku, wcześniej były też węże gumowe ale sparciały ze starości i lało szczególnie z doprowadzającego paliwo zrobiłem to w ten sposób stare węże odkręciłem z jednej strony (II) a z drugiej rozciąłem (I) bo były zagniecione.

    Zawiozłem je do gostka i powiedziałem żeby mi zrobił nowe węże i przełożył śrubunki (II) z popękanych węży do nowych, jako ze nie chciało mi się wyciągać rurek zastosowałem opaski zaciskowe (I) zamiast zaciskania jak przy śrubunku (II) trochę zawiłe ale mam nadzieje ze rozumiesz

    [color=blue]Koszt 15pln*[/color] + opaski zaciskowe ja miałem za free
    Czas ok 20 min czystej pracy



    Sm0kus dzięki za podpowiedź jeśli będę coś potrzebował napewno skorzystam, a jeśli byś miał jakiś numer telefonu to byłbym wdzięczny, jestem z Jaworzna [size=2]



    *cena jest cena która JA zapłaciłem za oprawienie węży+ materiał [/size]

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 październik 2008
    Skąd
    Żyrardów
    Postów
    73
    Auto
    FIat Grande Punto T-jet
    dziwnyjaworzno, Koleś na nowe węże założył te tzw śrubunki a z drugiej naciągłeś przewód gumowy na ten metalowy i dałeś opaski metalowe ? tak trochę zawiłe rzeczywiście.

    A co z tymi plastikowymi rurkami bo fabrycznie to jest plastikowa rurka i naciągnięta jest na nią gumowa osłona. Te plastikowe rurki wywaliłeś? wiesz o czym mówię.

    Pozdrawiam

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Taka jedna uwaga. Jesli gdzies sa w benzynie plastikowe/metalowe elementy, propounje je zostawic takimi jakie sa. Metalowe na przyklad odprowadzaja czesto ladunki statyczne gromadzace sie w benzynie. Zeby nie bylo iskierek w przewodzie, bo sie wyslecie na wlasne zyczenie w kosmos. Z tego co pamietam to w ktoryms aucie (CC?) jest taka miedziana obejma przy wlewie paliwa. Duzo osob ja wywalalo z jakiegos blachego powodu, juz dokladnie nie pamietam o co chodzilo, a potem w nocy straz musiala gasic..
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Korek paliwowy - przeciwko złodziejom
    Napisany przez lukaszd na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 05-11-2010, 20:23
  2. czy jest filtr paliwowy brava 1.2 16V
    Napisany przez wojtek918 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 13-09-2010, 16:21
  3. obcięty przewód paliwowy-pomocy!!!!!!!!!!
    Napisany przez jujo7 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 14-07-2010, 11:35
  4. [ukł. paliwowy] pompa paliwa się kończy?
    Napisany przez djonik na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 12-07-2010, 11:45
  5. uk.paliwowy
    Napisany przez mcszak na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 07-04-2010, 09:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przewody paliwowe fiat brava

uklad paliwowy fiat brava

uklad paliwowy fiata brava 1200uklad paliwowy fiat bravouklad paliwowy seicentoprzewody paliwowe fiat bravouklad paliwowy fiat marea bravo 1.2 budowa silnikafiat brava 1 6 16v schemat zbiornik paliwa
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl