Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 27
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2009
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Postów
    43
    Auto
    Marea 1,6 sx

    [ukł. chłodzenia] lenistwo wentylatora

    Witam!
    Mam problem z chłodzeniem w aucie:
    Trzy dni temu zagotowało mi się auto w korku, wywaliło płyn przez korek bo nie włączył mi się wentylator. Jak wszystko ostygło zalałem płynem na nowo i zwarłem kostkę wentylatora od strony czujnika temperatury, i tak dojechałem do domu.
    Usterka wydawała się prosta - wymienić czujnik wentylatora i wio... i tak zrobiłem: wentylator śmigał aż miło, temperaturka nie rośnie i jest pięknie... do czasu...
    Dzisiaj znów się zagotował, a ja razem z nim. I taka sama akcja płyn-drucik-kostka- i kita do domu.
    Dumałem dzisiaj co z jest nie tak i zmieniłem czujnik na ten co miałem wcześniej i zadziałał...
    Ale problem w tym że i stary jak i nowy nie zawsze działa. Częściej działa kiedy klima jest włączona niż bez niej ale to nie jest regułą... Wentylator włącza się na kilka sekund na duże obroty i się wyłącza.
    Układ odpowietrzony, chłodnica gorąca, czujnik w chłodnicy aż parzy, termostat sprawny, płyn daje dyla przez korek , deszcz pada, rezerwa świeci, a mnie krew zalewa...
    Coś przeglądałem jeszcze o przekaźniku, ale ani symbolu ani nie wiem gdzie jest, czy też jak wygląda.
    Piszą też ludzie że wentylator ma duże i małe obroty - ale nigdy się temu nie przysłuchiwałem tak że nie wiem czy to o to chodziło...

    Ogólnie problemem jest nie zawsze załączający się wentylator co doprowadza do zagotowania pojazdu jak i właściciela...
    Nie chcę już robić takiej siupy, i montować zewnętrzny włącznik wentylatora w razie gdyby ten się nie załączył, ale jak nie da rady inaczej...
    Proszę o pomoc
    Nie piję nie palę jest OK.
    O kurde! Papieros wpadł mi do piwa...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie rozgryzałem nigdy dokładnie układu ale ze schematu widzę, że jest: przekaźnik małej prędkości obrotowej wentylatora, przekaźnik dużej prędkości obrotowej wentylatora, termo-wyłącznik dwupoziomowy, wyłącznik czasowy dużej prędkości obrotowej wentylatora.. Jak to wszystko działa to do końca nie wiem ale dziwne jest to, że wysokie obroty wentylatora są załączane osobno (przynajmniej w innych autach tak jest) tak więc nawet gdyby ten wskoczyła powyżej 90-100 to powinien załączyć się 2gi bieg.. Może masz coś z tym czujnikiem nie tak ( w sensie jakieś połączenia itp?). Zerknij na schemat (książka sam naprawiam, str 271).
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    46
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Cytat Napisał interceptor
    Coś przeglądałem jeszcze o przekaźniku, ale ani symbolu ani nie wiem gdzie jest, czy też jak wygląda.
    Piszą też ludzie że wentylator ma duże i małe obroty - ale nigdy się temu nie przysłuchiwałem tak że nie wiem czy to o to chodziło...
    Ten przekaźnik jest w miejscu które zaznaczyłem, znaczy w tej puszce.


    Zdjęcie pożyczone z alledrogo.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2009
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Postów
    43
    Auto
    Marea 1,6 sx
    A ty wiesz... parę razy puknąłem w to pudełko, tak się zastanawiałem po co idą tam kabelki... ale uznałem że połamać to raz - dwa ,a z takim dostępem naprawiać to za dużo kłopotu
    Spodziewałem się znaleźć przekaźnik w tym magicznym pudełku obok aku. albo znowu na jakimś mniej dostępnym miejscu, ale teraz to widzę że byłem optymistą... tam kuna rękę ciężko włożyć, zwłaszcza że mam jak bochenki chleba...

    Trochę późno, ale idę zobaczyć bo rano do roboty trzeba, a 12 kilosów z buta to nie przelewki
    Nie piję nie palę jest OK.
    O kurde! Papieros wpadł mi do piwa...

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Lidzbark Warmiński
    Wiek
    46
    Postów
    472
    Auto
    Bravo I 1.6 16V
    Tutaj masz jeszcze trochę zrzutów z eper-a, może akurat coś się przyda.





    [size=2][ Dodano: 2011-05-05, 00:08 ][/size]
    Zobacz jutro, może wystarczy tylko styki przeczyścić i będzie dobrze.
    [size=4][color=green]Kiepskiej baletnicy przeszkadza nawet sztylet w tętnicy.[/color][/size]

    Była Tempra 1.6 92r.
    Jest Bravo I 1.6 16V 97r.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 luty 2009
    Skąd
    Jelcz-Laskowice
    Postów
    43
    Auto
    Marea 1,6 sx
    Witam!
    Na domiar złego zepsuł mi się komputer... ech...
    A więc:
    Zabawa z czujnikami i przekaźnikami nic nie dała. Zaryzykowałem kupnem nowego termostatu, ale niestety podniosłem tylko wartość... złomu...
    Auto poszło do mechanika, i okazało się że pękła głowica i zaciągała powietrze zapowietrzając chłodnicę.
    Dziwnym zbiegiem okoliczności kumpel skasował swoją maryśkę, tak że głowicę miałem za grosze...
    Teraz czas na inne naprawy....
    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za pomoc!
    Ostatnio edytowane przez interceptor ; 08-08-2011 o 18:23
    Nie piję nie palę jest OK.
    O kurde! Papieros wpadł mi do piwa...

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2012
    Skąd
    bytom
    Wiek
    70
    Postów
    3
    Auto
    brava 1.2 16v
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    przekaźnik małej prędkości obrotowej wentylatora, przekaźnik dużej prędkości obrotowej wentylatora, termo-wyłącznik dwupoziomowy, wyłącznik czasowy dużej prędkości obrotowej wentylatora
    Witam, czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć gdzie pod maska auta znajdę podane elementy? tzn wyłącznik czasowy dużej prędkości wentylatora (131), wyłącznik ciśnienia trójpoziomowy (129) i termowyłącznik dwupoziomowy (180), przekaźniki dużej i małej prędkości wentylatora wiem gdzie są, muszę sprawdzić połączenia między tymi elementami w moim aucie.

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mogę się mylić ale wydaje mi się że przekaźniki pierwszego i drugiego biegu są zaraz koło wentylatora - gdzieś tam w jakiejś obudowie, poszukaj też koło akumulatora są przekażniki/bezpieczniki. Różnie to było w różnych wariantach silnikowych i wyposażeniowych (klima)
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia
    Postów
    11,530
    Auto
    Croma FL Emotion
    Rocznik
    08.2008
    Przed akumulatorem powinieneś mieć taką blachę ze śrubą na klucz 10. Odkręć zdejmij i tam masz przekaźniki.

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -Fiat Croma 1.9 FL Emotion - Czarna FURIA
    -Volvo V50 2.0

    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP|
    -FF 1.8 TDCi

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2012
    Skąd
    bytom
    Wiek
    70
    Postów
    3
    Auto
    brava 1.2 16v
    Dziękuję za odpowiedzi ale moglibyście czytać ze zrozumieniem. Szczególnie moderatorzy.

    Cytat Napisał ji2n Zobacz post
    przekaźniki dużej i małej prędkości wentylatora wiem gdzie są
    Pytam o umiejscowienie elementów zaznaczonych na schemacie na stronie 271 książki "FIAT BRAVO I BRAVA" Józef Zembowicz numerami 131, 129 i 180:

    Cytat Napisał ji2n Zobacz post
    wyłącznik czasowy dużej prędkości wentylatora (131), wyłącznik ciśnienia trójpoziomowy (129) i termowyłącznik dwupoziomowy (180)

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Witam, mam problem z moim Bravo 1.6 16V z 2001 roku z klimatyzacją. Komputer zgłasza problem z wentylatorem, po sprawdzeniu testem pierwszego i drugiego biegu, mam tylko drugi. Gdy auto się zaczyna grzać, to wskazówka wychyla się ponad poziom i wtedy zaskakuje drugi bieg od razu. W skrzynce przy aku, znalazłem puste gniazdo przekaźnika i przekaźnik czerwony leżący w skrzynce (znalazłem też wiele innych rzeczy ).
    Czy pokazane na zdjęciach gniazdo nie jest przypadkiem od pierwszego biegu?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Niezły bajzel masz w tej skrzynce
    Nie wiem jak w 1.6, może puste gniazdo być dla jakiegoś dodatkowego wyposażenia którego nie masz, natomiast wiem, że najczęstszą przyczyną niedziałania I biegu wentylatora jest padnięty rezystor w chłodnicy i sprawdzanie zacząłbym od niego. Są tam 2 przewody, zewrzyj je i włącz test I biegu, jak zacznie zasuwać jak na II biegu to masz winowajcę.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Niezły bajzel masz w tej skrzynce
    Już to ogarnąłem, auto kursowało na długich odcinkach i wydaje mi się, że właściciel zrobił tam sobie schowek na zapasowe elementy Sprawdzałem schematy dla 1.6 16V z klimą i wyraźnie jest że powinny być dwa przekaźniki od wentylatora (rys. 10.3 pozycje 130 i 133). Brak pierwszego biegu miałem kiedyś w swojej MW 1.9 JTD i tam również były dwa przekaźniki, z czego jeden uszkodzony. Porównałem kolory kabli we wtyczce z tymi na schemacie i wychodzi na to że powinien tam być przekaźnik. Szukam tylko kogoś z takim samym silnikiem, żeby potwierdzić swoje przypuszczenia.

    btw na chłodnicy jest tylko złącze zasilające i termowłącznik
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 01-05-2015 o 21:00

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Mad_Maxs Zobacz post
    btw na chłodnicy jest tylko złącze zasilające i termowłącznik
    Po lifcie nie było już termowyłączników w chłodnicy, wentylatorem steruje ECU na podstawie temperatury z czujnika w termostacie i danych z presostatu(jeśli auto ma klimę).

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    aaa.png
    Schemat układu chłodzenia 1.6 16V po lifcie.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2012
    Skąd
    Legnica
    Wiek
    38
    Postów
    158
    Auto
    Bravo 1.6 16V 103 KM
    Rocznik
    2001
    Wlasnie siedze w aucie i troche to dziwne. Jak wyjme ten maly przekaznik to drugi bieg dziala, ale jak go wloze i nim poruszam to raz dziala a raz nie. Sam juz nie wiem co to moze byc. Na bbtp odpisali ze 1 bieg wentylatora nie zawsze reaguje na test z FESa. Moze to ktos potwierdzic?

    Zapomnialem dopisac ze gdy zaloze ten czerwony przekaznik i testuje 1 bieg to slychac i czuc ze on reaguje na to ale wiatrak nie rusza. Czy to na pewno schemat do 1.6 16v z klima silnik cf3?
    Ostatnio edytowane przez Mad_Maxs ; 02-05-2015 o 13:03


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [ukł. chłodzenia] Problem z układem chłodzenia Brava 1.2 16v
    Napisany przez tomek_36 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 13-03-2009, 22:48
  2. [ukł. chłodzenia] Ciągła praca wentylatora chłodnicy?
    Napisany przez adolf1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-01-2009, 00:17
  3. [ogrzewanie] Montaż wentylatora w Stilo
    Napisany przez tsadek na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 21-01-2009, 11:47
  4. [ukł. chłodzenia] płyn chłodzący
    Napisany przez egon na forum Punto
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 04-04-2008, 14:00
  5. Problem z dmuchawą wentylatora
    Napisany przez dioder na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 22-03-2008, 15:11

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

schemat ukladu chlodzenia fiat brava 1.6 16v

budowa wentylatora w fiat marea

obudowa termostatu fiat brava

czujnik wentylatora brava 1.2 16v

jak wymienic termostat fiat brava 1.2 schemat

fiat marea uklad chlodzenia schemat

schemat i budowa wentylatora chlodzenia

schemat czujnikuw chlodzenia fiat brava

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl