Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2008
    Skąd
    turek
    Postów
    48
    Auto
    marea 2.4 HLX

    Trzymający Hamulec Tylny

    Witam Serdecznie

    Jak w temacie. Strasznie zaczęły grzać mi się koła z tyłu. Rozkręciłem zaciski opukałem nasmarowałem, jednak nie ma efektu a raczej pozostaje ten sam efekt - grzejące się koła i większe spalanie. Mam pytanie, po wewnętrznej stronie tarczy jest taki krzyżakowaty tłoczek i niestety nie mogę go za cholerę ruszyć a powiedzieli mi u mechanika, że to właśnie jego powinienem poobracać i poruszyć, gdyż to on może być za to odpowiedzialny. Proszę o pomoc, zanim wymienią mi cały układ hamulcowy. Co powinienem poruszyć i nasmarować, aby jazda wróciła do normy

    Dzięki wielkie za pomoc



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    z twojego opisu wynika że masz z tyłu hamulce tarczowe. a więc ten tłoczek o którym mówisz najzwyczajniej w świecie stoi i dociska ci ciągle klocki do tarczy. zdejmij koło, wyciągnij klocki i zdejmij docisk, potem najlepiej byłoby kluczem do tłoczków hamulcowych (70zl) spróbować go wkręcić. jeśli nie masz takiego klucza spróbuj zrobić to żabą tylko uważaj na gumkę która jest na tłoku. dla lepszego efektu i pomocy samemu sobie wstrzyknij pod gumę trochę płynu hamulcowego. dobrze byłoby żebyś miał kogoś do pomocy żeby przytrzymał ci docisk kiedy ty będziesz kręcił

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    I pamiętaj, że ten tłoczek trzeba niejako wkręcać i dociskać, aby się schował. Więc najlepiej mieć prosty przyrząd, można samemu zrobić sobie taki. Na forum widziałem gdzieś "home made" wersje. Wyglądało to jako litera T, gdzie w połowie była blaszka, która była wkręcona na gwintowany pręt (czyli "ogonek litery T) Mi się udało bez narzędzia to zrobić, wziąłem żabkę, rozpychałem żabką tutaj w miejscy między tłoczkiem a łapą i bardzo szerokimi szczypcami złapałem krawędź tłoczka i kręciłem nim. Udało się, ale trzeba uważać, bo wtedy przy chwili nieuwagi można uszkodzić gumę uszczelniającą tłoczek.

    Tak wygląda "komercyjna" wersja.
    tloczki.jpg
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Abstrahując od problemu z tego postu to wiecie czegoś trochę nie rozumiem - jak wymieniałem klocki to tłoczki wcisnąłem bez większego oporu 2ma kluczami tworząc sobie dźwignie. Te klucze o których piszecie są do rozkręcenia tłoczków (np. do wymiany gum) czy my mówimy o jakiś 2 różnych sprawach
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Na przodzie można cofnąć bez problemów tworząc dźwignię z klucza lub z innych elementów. Na tyle są niejako "wkręcane". I tam trzeba wciskać tłoczek i jednocześnie nim kręcić.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Aaa widzisz - to teraz wiem wszystko
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2008
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    151
    Auto
    fiat BRAVA 1,4 12v + LPG
    jam mam bebny tak że inna bajka; ale.. z opisu powyzszego wynika ze tłoczek nie wraca do prawidłowego położenia po wciścięciu hamulca; kiedyś miałem taką akcje, ale z przodu, wymienia sie tam poprostu uszczelke, ala oring,(zestaw naprawczy, cos ponad 20zl) tyle ze kanciasta, i dokładnie trzeba wyczyscic rowek w którym ta uszczelka jest, bardzo dokladnie, potem jest problem z gumą zachodzącą na tłoczek, mozna się trochu zdenerwowac; no i niestety problem z płynem, ale czy nie lepiej zlać stary i zalać nowym.. byc moze mój przypadek cos podpowie..
    [FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2008
    Skąd
    turek
    Postów
    48
    Auto
    marea 2.4 HLX
    Dzięki wielkie za pomoc. Tłoczek nieco wystaje i być może dlatego ciągle mi hamulec dociska. Jednak owa guma przy tłoczku, jest strasznie skorodowana - chyba wymiana. Można ją samemu wymienić?? Czy raczej udać się do "fachowca"??

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Manual do wymiany gumek jest na forum albo gdzieś na chomiku - widziałem coś takiego już.. Ale generalnie roboty trochę jest chociażby z odpowietrzaniem układu.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    04 marzec 2008
    Skąd
    Rzeszów
    Wiek
    38
    Postów
    151
    Auto
    fiat BRAVA 1,4 12v + LPG
    Cytat Napisał gotique Zobacz post
    Dzięki wielkie za pomoc. Tłoczek nieco wystaje i być może dlatego ciągle mi hamulec dociska. Jednak owa guma przy tłoczku, jest strasznie skorodowana - chyba wymiana. Można ją samemu wymienić?? Czy raczej udać się do "fachowca"??
    dasz rade, potrzebujesz tylko kogoś do odpowietrzenia;
    [FONT=Verdana]Tak pisać, by słowom było ciasno, a myślom przestronnie[/FONT]

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    63
    Postów
    1,490
    Auto
    Cromka 1.9 automat Mitsubishi Colt 1,1
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Abstrahując od problemu z tego postu to wiecie czegoś trochę nie rozumiem - jak wymieniałem klocki to tłoczki wcisnąłem bez większego oporu 2ma kluczami tworząc sobie dźwignie. Te klucze o których piszecie są do rozkręcenia tłoczków (np. do wymiany gum) czy my mówimy o jakiś 2 różnych sprawach
    Tylne tłoczki dlatego są wkręcane , gdyż z tyłu jest hamulec ręczny
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    tylny tłoczek spokojnie się wkręca nie trzeba go dopychać. wymiana gumki to 5 minut roboty więc spokojnie dasz rade

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2008
    Skąd
    turek
    Postów
    48
    Auto
    marea 2.4 HLX
    dzięki wielkie za pomoc dzisiaj z tym walczyłem spoko kręciło się ale jakoś wygodniej kręciło mi się w jedną stronę (łatwo było złapać zwykłym kluczem) i widocznie wykręcałem tłoczek ponieważ nie udało mi się później założyć szczęk i stoi moja biedaczka pod blokiem z rozkręconą szczeną.( Dodam że są to tarcze, zapomniałem o tym wspomnieć wcześniej). Jutro wkręcę tłoczek

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    u mnie na blogu masz instrukcję jak to u mnie wyglądało i jak ja to robiłem więc sobie rzuć okiem

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    19 październik 2008
    Skąd
    turek
    Postów
    48
    Auto
    marea 2.4 HLX
    Dzięki Seth. Teraz wiem że raczej wykręciłem tłoczek według twojego blogu Kręciłem z lewej strony w prawo. Spoko zestaw kluczy, ja właśnie po sklepach biegam, aby nie męczyć się zwykłymi płaskimi. Mam jednak jedno pytanie - Czy wystarczy jedynie wkręcić tłoczek, czy też może jakoś go zmusić do ruchów pposuwisto- zwrotnych, gdyż nie mogę go za cholerę wycisnąć, bądź wcisnąć


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Twardy hamulec
    Napisany przez boch na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 27-08-2011, 00:45
  2. Hamulec postojowy?(ręczny)
    Napisany przez Mathijas na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 26-02-2011, 18:17
  3. Hamulec Nożny
    Napisany przez S21 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-10-2010, 22:58
  4. Hamulec ręczny
    Napisany przez Witek15145 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-06-2010, 20:33
  5. dziwny hamulec
    Napisany przez Kamil20op na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-07-2009, 20:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

hamulec tylny fiat bravo

fiat bravo 2 wkrecanie tloczka

trzymajacy hamulec

fiat bravo II jak wcisnac tylny tloczek w hamulcuhamulec tylnytylny zacisk bravo iijak wkrecic tylny tloczek bravo 2fiat brava nie cofaja sie tloczki chamulcowe tylfiat bravo II cylinderek hamulca

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl