Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997

    Trudny rozruch zimnego silnika

    Witajcie, po krótce sytuacja ma się tak. Z rana czy po dłuższym postoju samochodu aż się wychłodzi przychodzę do autka, chce odpalić i jest coś takiego:



    Za pierwszym razem auto gaśnie od razu kiedy puszczę kluczyk mimo tego, że załapuje i słychać wybuch mieszanki. Sytuacja się powtarza i auto odpali za trzecim razem normalnie, albo za drugim razem będzie paliło na 2,3 cyl i odpali, o tak;



    Wymieniłem czujnik temperatury bo myślałem, że podaje złe info dla komputera który wzbogaca mieszankę.. ale nie pomogło. Dziś wyczyściłem również przepływomierz odpowiednikiem WD40, również brak rezultatu.

    Co więcej kiedy auto już odpali to podczas ruszania z półsprzęgła auto kompletnie się nie zbiera z dołu. Jadąc powiedzmy na drugim biegu przy niskich obrotach - 700-800 po wciśnięciu nogi w podłogę nic się nie dzieje tylko zatelepie silnikiem, popierdzi i dopiero rusza z kopyta. Wszystko oczywiście mija kiedy tylko silnik troszkę się nagrzeje. To oczywiście podczas jazdy na benzynie, bo na LPG przymulenie na niskich obrotach nie występuje.

    Nie mam niestety opcji rozruchu na LPG żeby coś posprawdzać dalej.

    Moje typy to wtryskiwacz, który się zacina, ale dlaczego za drugim czy trzecim razem miałoby być wszystko idealnie jak pierwsza próba skończyła się zgaśnięciem?
    Dziś jeszcze wyczyszcze krokowca i jego gniazdo z nagaru, może uda mi się sprawdzić czy wtryski nie leją..

    a może po prostu filtr paliwa?

    Problem pojawił się po powrocie z dłuższej trasy, Gdańsk toruń i toruń gdańsk.

    błędów na kompie nie ma.

    Jak już mówiłem to podczas jazdy na benzynie a jak tylko trochę złapie temperature to wszystko wraca do normy. Na zimnym silniku jak dodam gwałtownie obrotów do 2-3 tysięcy to słychać nierówną pracę, jakby brak wybuchu mieszanki na którymś cylindrze.

    Dodatkowo po takim odpalaniu potrafi strzelić w kolektor czasem.

    Panowie ratujcie bo nie mogę normalnie auta odpalić a zima idzie.
    Ostatnio edytowane przez tomasz_ ; 26-09-2014 o 09:04



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,866
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    Następnym razem jak będziesz odpalać zimny silnik to włącz zapłon trzy-cztery razy (na 5-6 sekund) bez odpalania,dopiero wtedy spróbuj zapalić i powiedź czy było lepiej.Możesz też wlać butelkę STP do czyszczenia wtrysków i pośmigać troszkę na benzynie,tylko nie lej na pełny zbiornik,jak jest napisane na opakowaniu,tylko tak max połowa to będzie większe stężenie.
    Jak filtr paliwa
    A świece w jaki stanie
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    STP wlany, w sumie nie STP a xeramic ale zalałem połowę, to doleje dziś resztę, po jeździe na benzynie z tym dodatkiem nie było poprawy. Filtr paliwa nie wiem, nie wymieniałem.

    Włączenie zapłonu kilka razy nie pomoże bo pompa włączy się dopiero wtedy kiedy ciśnienie będzie za niskie, zazwyczaj pompuje tylko raz. Próbowałem 2-3 razy stacyjkę wyłączać i włączać ale dla próby zrobie to kilka razy więcej.

    Co do świec to mają dobry nalot. Teraz jak mi nie odpali znów to po zgaśnięciu chcę wyciągnąć świece i zobaczyć, czy są mokre czy suche i ewentualnie na którym cylindrze.

    Wtryskiwacz dla mnie to dobry trop ale dlaczego miałby po chwili załapać? Może pompa nie domaga, może filtr paliwa przytkany, ale wtedy dlaczego na ciepłym by było ok..

    Dziś wyczyściłem krokowca i jego kanały oraz przepływomierz w benzynie ekstrakcyjnej.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    41
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    witam jeżeli chcesz to ja mam wtryskiwacze na sprzedaż kiedys nie chodził mi na 1 gar i kupiłem całą listwe mogę ci 1 sprzedać podmienisz sobie i będziesz wiedział

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    Wreszcie udało się znaleźć chwilę i wyciągnąć swiece po przekręceniu silnikiem. Wszystkie osmolone i zakopcone - wniosek taki, że przy rozruchu zalewa go paliwem i dopiero jak się rozgrzeje to wszystko wraca do normy..

    Moi podejrzani:

    Czujnik położenia walu
    czujnik położenia wałka rozrządu
    czujnik temperatury w termostacie
    ewentualnie lambda (padnięta grzałka, słabe mapy)

    Mam też wtryskiwacze i cewki do podmiany, zobaczymy.

    Możliwość jest jeszcze taka, że padł wzmacniacz zapłonu często nazywany modułem zapłonu.. zobaczymy, jutro testy

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał tomasz_ Zobacz post
    ewentualnie lambda (padnięta grzałka, słabe mapy)
    Lambda jest używana dopiero po lekkim nagrzaniu, czyli zaraz po zapaleniu nie ma wpływu na prace silnika.

    Jaką masz instalację ? Zaglądnij do ustawień, powinna mieć opcję awaryjnego rozruchu na gazie - pewnie zablokowania w sterowniku. Wtedy miałbyś jakieś wskazówki, czy iść w kierunku układu paliwowego czy zapłonowego.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    Instalacja jest II gen więc nie ma rozruchu na LPG.

    Wymieniłem świece na 1 elektrodowe licząc, że mocniejsza iskra pomoże.. Nic.

    Jutro podmieniam wtryski, włożę też czujnik temperatury do gorącej wody i zobaczymy, czy ECU musi dostać sygnał, że silnik jest ciepły czy tutaj już zależy wszystko od mechanicznej rozszerzalności cieplnej..
    Spróbuję też pomierzyć CPW bo coś mam wrażenie, że wyprzedzenie wtrysku jest za duże.

    Pomierzę też wartości przy ECU ale ręcę powoli mi opadają..

    może to ciśnienie pompy paliwa zawodzi?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał tomasz_ Zobacz post
    włożę też czujnik temperatury do gorącej wody i zobaczymy, czy ECU musi dostać sygnał, że silnik jest ciepły czy tutaj już zależy wszystko od mechanicznej rozszerzalności cieplnej..
    Zależnie od temperatury regulowany jest skład mieszanki. Najlepiej jakbyś mógł się do komputera podpiąć i zobaczyć co on tam widzi na czujnikach..

    Cytat Napisał tomasz_ Zobacz post
    Spróbuję też pomierzyć CPW bo coś mam wrażenie, że wyprzedzenie wtrysku jest za duże.
    Powodzenia jeśli uważasz że zmieżysz to w taki prosty sposób CPW możesz miarką sprawdzić czy nie ma przerwy ale nic poza tym..

    Cytat Napisał tomasz_ Zobacz post
    może to ciśnienie pompy paliwa zawodzi?
    Też jest to możliwe.. Akurat to da się sprawdzić..

    Na Twoim miejscu raczej zacząłbym od świec, od sprawdzenia cewek - może zapłon niedomaga..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    Cpw nie jest czujnikiem halla zeby nie dalo się zmierzyc, na pinach sprawdza sie opór. Najgorsze jest to że jak podjade do warsztatu zmierzyć ciśnienie paliwa to auto już będzie zagrzane.

    T
    Co do układu zaolonowego to zmieniłem świece, sprawdziliem i Podmienilem cewki i brak rezultatów..

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał tomasz_ Zobacz post
    Cpw nie jest czujnikiem halla zeby nie dalo się zmierzyc, na pinach sprawdza sie opór
    LOL a niby czym jest czujnik CPW? Jest właśnie czujnikiem wykorzystującym zjawisko Halla Opór nic Ci nie da. Co innego gdyby gasł - większość CPW uszkadza się tak, że pod wpływem temp. łapie przerwę - wtedy omomierzem można to znaleźć.. W Twoim przypadku jedynie oscyloskop ale na 99,99% to nie to..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    33
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    Dobra, czujnik temperatury rozgrzałem do około 50 stopni, rozruch taki sam. Podłączyłem kompa, FES pokazywał najpierw temperature zgodną z temperaturą otoczenia, potem te 50 stopni więc to nie jest wina czujnika..

    Jutro/pojutrze będzie sprawdzone ciśnienie paliwa na zimnym silniku, tzn podczas rozruchu.. jak to nie to to zepchnę to auto ze skały jakiejś

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    cpw.JPG

    to jest do CPW. Czujnikiem Halla jest czujnik położenie wałka rozrządu z tego co mówi service manual chyba, że się mylę

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    No a czujnik położenia wałka rozrządu działa tak jak czujnik położenia wału - wykorzystując zjawisko Halla

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,330
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Czujnik który zamieścił tomasz_ nie jest czujnikiem halla tylko zwykłym indukcyjnym Nie wiem jaki w tym silniku jest czujnik położenia wałka rozrządu ale z pewnością jeden z nich nie jest hallotronem.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv


 

Podobne tematy

  1. Dziwny rozruch silnika: stilo 1.6 + lpg stag-300 isa2
    Napisany przez morfus na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 17-06-2014, 12:13
  2. problem z zapalaniem zimnego silnika 1.4
    Napisany przez marian38 na forum Uno
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 19-06-2011, 18:42
  3. Problem z odpalaniem zimnego silnika.
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-06-2010, 22:09
  4. problem z odpalenie silnika zimnego
    Napisany przez kubarozavppl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 12-05-2010, 07:39
  5. [silnik] Szarpanie zimnego silnika - tylko zimą!
    Napisany przez xardas333 na forum Uno
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-11-2008, 22:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat multipla ciezki rozruch po dluzszym postoju

czujnik rozruchu zimnego silnika fiat

fiat brava 1.8 utrudniony rozruch zimnego silnika

fiat bravo 2 przeplywomierz

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl