witam w mim bravo hgt slychac szum w okolicach paska... co to moze byc... dodam ze nie mam nadkola tego plastiku a mokro teraz jest i moze to cos wspólnego ma z tym szumem.... co o tym sadzicie??
witam w mim bravo hgt slychac szum w okolicach paska... co to moze byc... dodam ze nie mam nadkola tego plastiku a mokro teraz jest i moze to cos wspólnego ma z tym szumem.... co o tym sadzicie??
nie ma odpornych na ciosy.. są tylko zle trafieni
bigining, proponuje przyglądnąć się dokładniej łożyskom w altku.
a jezeli by jakies lozysko padlo to to droga zabawa jest??
nie ma odpornych na ciosy.. są tylko zle trafieni
Same łozyska nie, ale trochę roboty będzie Cie czekało. Jeżeli sam to zrobisz, a rozebranie altka nie jest trudno to poniesiesz tylko koszta łożysk. Są 2. Ceny Ci dokładnie nie podam, ale kosztują około 30-40zł za całość.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
wydaje mi sie ze mam padniente lozysko na kole pasowym profesionalnie to nazywa sie kolo pasowe w osi walu korbowego) rozmaiwale ze znajomy i mówi ze w moim fiacie nie da sie tego wymienic bez wyciiagania silnika :/ to jest prawda????? mówil ze podobno w hgt 2.0 sie ne da i tyle... co o tym myslicie ?????????????
nie ma odpornych na ciosy.. są tylko zle trafieni
bigining, zawsze przeczytaj to co napisałeś,bo trudno się to czyta.
A co do łożyska to wał jest na łożyskach ślizgowych,czyli panewkach.Te łożyska nie szumią lecz gdy są zużyte to wtedy silnik głośno stuka i nadaje się tylko do remontu.Jak dla mnie to musisz szukać dalej.
Może to być alternator (jak pisał ubek, wyżej) albo pompa wody (nie wiem czy tam jest napędzana rozrządem) lub jakaś rolka napinająca pasek.Musisz się dobrze wsłuchać.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
no silnik nie chodzi za cicho no ale to musi ocenic jakis profesionalny mechanik.. bo slychac stukanie ale tak z góry silnika ale bardziej bylo slychac w moim poprzednim aucie gdzie niby silnik byl zdrowiutki.... auto idealnie sie wkreca na obroty i po przygazowniu szum i drganie zanika...
[size=2][ Dodano: 2009-02-17, 19:19 ][/size]
sprawa wyglada tak ze kuzyn przyslal mi udokumentowanie remontu silniczka w moim aucie i panewki byly wumieniane.. sprzeglo i móiw ze rozrzad tez byl robiony niby..... jak sprawdzic czy rozrzad jest w dobrym stanie????
i jeszcze jedno pytanie moje bravo jes z 95r. czy 147 tysiecy jest realnym wynikiem???
nie ma odpornych na ciosy.. są tylko zle trafieni
rolka paska pk do wymiany
ZIBI RPS SLU.KTO MA RENOME... C N O 2 P E J A
U mnie też szumek trochę słychać więc czy chodzi o rolkę paska rozrządu czy inną ? Co prawda na dniach czeka mnie wymiana kompletu rozrządu ale wolę się upewnić czy po wymianie szum zniknieNapisał pioneer81
a wiec.. ja zrobilem tak ze zalozylem nadkole i wszystkie rolki wyczyscilem wd 40..... pojezdzilem troszke i jak reka odją, nic nie szumi i nie piska.. chodzilo o wilgoc... ale tak czy inaczej niedlugo wymienie pasek.. bo niby jest ok ale lepiej dmuchac na zimne..
nie ma odpornych na ciosy.. są tylko zle trafieni
Muzior, nie ,rolka PK to jest rolka napinajaca alternator .jak szumi to masz ja do wymiany pozdr...
ZIBI RPS SLU.KTO MA RENOME... C N O 2 P E J A
Nie chcę się wtrącać, ale powiem co mnie wyszło.
Ostatnio jeździłem i też na ciepłym silniku zaczynało dziwnie szumić - jak podniosłem maskę to szumiało tak jak by to rolki od paska altka - co mnie dziwiło, bo w lipcu ub. roku wymieniałem i pasek i rolki i napinacze i od altka i od rozrządu.
Części kupuję od kumpla z hurtowni to wiem, ze mi badziewia nie wcisnął.
Co się okazało.
Szum nie wydobywał się z rolek od paska, ale od sprzęgła - padło mi w sobotę, nie szlo zmieniać biegów. Auto właśnie w warsztacie. Do wymiany tarcza, docisk i łozysko (znaczy komplet). Koszt bolesny, bo 850 z robocizną (warsztat też zaprzyjaźniony).
Mechanik powiedział, ze bardzo prawdopodobne, że szum własnie od sprzęgła leciał 9z łożyska się znaczy).
Gorzej tylko jak wyjdzie, że pomimo wymiany (i tak była konieczna, ale mam nadzieję, że również to było przyczyną szumu) nadal będzie szumieć... wtedy to już chyba tylko łozysko z altka zostaje.. wszystko inne nowe.
Ja miałem podobny problem lecz czum z rolek napinacza alternatora to raczej taki gwizd anie szum wymieniłem rolki i jest ok. Zwruc uwage cze czum sie zmienia w zxalerznosciod temperatury silnika wtedy mozna czesciowo wykluczyc innne usterki. Mozna tez zsciagnac pasek alternatora i odpalic bez tylko ze na moment bo niema wtedy obiegu wody w ukladzie chłozenia.
[color=blue]Nie zabija nas prędkość, tylko nagła jej utrata !!![/color]