Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
błąd z pewnością da się wyłapać na diagnostyce jako zapamiętany. czytałem wczoraj artykuł o sondach. wynika z niego, że żywotność sondy 4 przewodowej czyli takiej jak w BBM'ach, to max. 160 tys. km. zaleca się jej przegląd raz na 30 tys. km. dużo dobrego pisze się o sondach francuskiej firmy BEGAR
Sonda Lambda do aut marki FIAT w ofercie dystrybutora elektroniki samochodowej Sonda lambda FIAT BRAVA COUPE MAREA 0146
Ja tam mam zdanie takie jak większość w tej kwesti - albo bosh albo nicNiby dobrze się też gada o NTK ale nawet na tym forum zdarzyły się mieszane uczucia..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
z sondami NTK można przepaść w gąszczu podróbekwłaśnie próbuje odnaleźć te pozytywne komentarze odnośnie f-my Begar... gdzieś przepadły... ile dałeś za sondę Bosch'a?
No ja dałem 265zł za oryginalną z wtyczką dedykowaną do mojego auta - miałem raz getza z lutowanymi kabelkami - padła po niecałym roku - dziękuję bardzo![]()
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
straszne pieniądze. a tego Twojego Getz'a to ja pamiętammuszę gruntowanie sprawdzić moją sondę. mechanior, który zimą wymieniał mi wtryskiwacze benzynowe stwierdził, że moja sonda już dawno zdechła. trochę dziwne, bo błędu nie ma, a spalanie... spalanie to mam dziwne, bo czy cisnę czy jadę jak emeryt, to spalanie w mieście benzyna 10L/100; gaz 12L/100.
Miernik napięcia i w 5 min masz odpowiedz. U mnie też było bez różnicy czy sonda była sprawna czy nie.. Teraz jak trochę bardziej widzę jak te ECU się przystosowuje do silnika myślę sobie że logiczne by było gdyby spalanie się nie zmieniło po odłączeniu sondy. Bo przecież mapy benzynowe są zebrane w ECU - jeżeli nie ma sondy to ew. może z nich korzystać nie wprowadzając adaptacji.. Co innego jak jest zabrudzona sonda i zaczyna przekłamywać.. Tzn pokazuje za biedną mieszankę jak jest ona dobra lub za bogata.. Wtedy ecu dalej będzie przestawiać mieszankę ku bogatszej. Ale jeżeli sonda padnie szybko to wg. mnie nie powinno to wpłynąć na spalanie..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
ważne też z jaką częstotliwością sonda oscyluje i czy działa grzałka podgrzewająca sondę. mam w domu bosch'owskiego pdf'a w temacie kontroli lambdy. zapodam linka wieczorem.
OK, dziękuję, będę się z tym bawił. Może nie napsuję za bardzo.
Niczego specjalnie nie mogłem się dopatrzeć. Problem jest cały czas. Zauważyłem, że jeżeli w mieście jeździ się z niskimi prędkościami i obroty nie przekraczające 3 tys. to jest OK. Ale jak wyjadę w trasę, obroty cały czas koło 3 tys. albo nawet do 4 tys. to się kontrolka wtrysków zapala. Jak wjadę do miasta, trochę pojeżdżę w mniejszymi obrotami i prędkościami to kontrolka gaśnie.
No i może problem jest ze spalaniem? 10 litrów po mieście przy spokojniej jeździe? Nie za dużo jak na 1.4?
Ostatnio edytowane przez Dishman ; 26-09-2012 o 20:42
Jezeli chodzi o niski stan paliwa to nie wtrysk tylko pompke mozemy zatrzeć, poniewaz zassa powietrze. Mi 1.4 we Wrocławiu potrafi spalic 8l, ale jak kupiłem to palił nawet 14l. To jeszcze zalezy od jazdy poczytałem przy jakich prędkosciach i obrotach najmniej sie spala i troche mi to pomogło, jest troche tego na internecie
Z lampką w trysku miałem tak jak miałem uwaloną lambdę.. To by mogło też powodować większe spalanie..
Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
>> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004
Był: Fiat Bravo 1.8GT
jak zaświecą się wtryski to bez paniki. zaczynamy od prostych i tanich spraw.to co można zrobić samemu to:1 wymiana filtra paliwa a jak zespolony z pompą to czyszczenie-przedmuchanie.2 czyszczenie zaworu EGR\opis na forum\jak nie pomogło to dopiero teraz ratujemy sie komputerową diagnostyką i kasacją błędów.co do małej ilości paliwa w baku to jest to istotne zwłaszcza jak zimno.mało paliwa to dużo powietrza w baku a dużo powietrza to skraplanie się wody na ściankach baku i mieszanie się z małą ilością paliwa.stara dobra rada:zimą staraj się częściej dotankowywać aby było jak najwięcej paliwa w zbiorniku.
Ostatnio edytowane przez robert69klch ; 07-02-2013 o 12:52