Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2010
    Skąd
    Ciechanów
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Brava 16 16V

    Stuk przy obrocie kierownicą.

    Witam.

    Mam pewien problem. Od jakiegoś miesiąca zauważalny jest stuk w okolicy kierownicy.

    Gdy podczas postoju odpalę silnik i zacznę kręcić kierownica w lewą lub prawą stronę to po niewielkim obrocie dokładnie w tym samym miejscu wyczuwalny jest lekki opór i nagły stuk wyczuwalny na kierownicy - potem już mogę kręcić i nic się nie dzieje. Podczas jazdy już jest wszystko ok( przynajmniej ja nic nie czuje). Natomiast gdy parkuje i zaczynam prostować koła to na samym końcu prostowania znów stuk.

    Nadmienie ze jak jestem na postoju, na zapalonym silniku i biorę kierownicą po trochu w lewo a potem w prawo to słyszę te stuki głośno.

    Samochód prowadzi się dobrze, nie ściąga, wymienione końcówki drążków z obu stron. Brak drgań na kierownicy. Tylko te irytujące stuki podczas kręcenia kierownicą na postoju i podczas prostowania kół przy parkowaniu.

    co to może być bo bardzo mnie to irytuje?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Możliwe że to widna poduszki górnej amortyzatora, tam jest łożysko dzięki któremu kolumna się obraca przy kręceniu kierownicą, jeśli łożysko będzie na wykończeniu to może strzelać.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Typowa usterka tych aut. Stuk się bierze stąd, że przy obrocie kołem łożysko górne nie obraca się, gdy sprężyna "naciągnie" się odpowiednio mocno łożysko puszcza i powraca do swojego położenia.

    Można zaobserwować to. Weź kogoś "do pomocy". Niech ogląda pracę sprężyn, a Ty w tym czasie kręć kierownicą. Powinień być widoczny ten moment odbijania sprężyny.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2010
    Skąd
    Ciechanów
    Postów
    2
    Auto
    Fiat Brava 16 16V
    Miszko czy można więc wyeliminować ten stuk? Czy pozostawienie tego nienaprawionego da jakieś poważne konsekwencje czy po prostu trzeba z tym żyć?

    Po dokładnych oględzinach i konsultacjach stuk ten dochodzi jednak spod podłogi - co wskazuje na maglownice i niestety duży koszt naprawy. Tak to jest jak sie kupuje używany samochód.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 marzec 2010
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    11
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Spokojnie, u mnie tak stukało i był to "tylko" drążek, a już chcieli mi maglownicę regenerować. Więc może u Ciebie będzie podobnie.
    Pozdrawiam
    Łukasz

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał wozniakj23
    Miszko czy można więc wyeliminować ten stuk? Czy pozostawienie tego nienaprawionego da jakieś poważne konsekwencje czy po prostu trzeba z tym żyć?
    Najlepiej wymienić całe łożysko. Dostępne jest jako część. Co do konsekwencji, generalnie utrudnione skręcanie i odgłosy. Teoretycznie nic wielkiego nie powinno się dziać oprócz tego.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 

Podobne tematy

  1. [ukł. kierowniczy] Problem z Kierownicą
    Napisany przez bolopolska na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 17-12-2011, 12:29
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 03-09-2010, 22:03
  3. 1.9 JTD drgania przy przyśpieszaniu
    Napisany przez peszko na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 23-05-2010, 22:25
  4. [zawieszenie] GŁOŚNY STUK
    Napisany przez MACEL17 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 10-04-2010, 22:49
  5. [osprzęt silnika] Czyżby niesprawność kierownic turbo ?
    Napisany przez piter na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 25-09-2009, 17:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

lybra puka przy ruszaniu kierownica

https:fiatklubpolska.plbravo-brava-marea-438stuk-przy-obrocie-kierownica-9923

Stuki podczas prostowania kol

stuki w kierownicy przy prostowaniu

powracanie kierownicy stuk

fiat kierownica nie prostuje sie

stuki podczas skrcania kierownica

cykanie przy kreceniu kierownica

pukniecie podczas obracania kierownicy

megane stuki poczas obracanie kierownicy

audi a6 stuk podczas krecenia na postoju

stukanie w kierownicy lancia

stuk przy prostowaniu kierownicy

stukanie podczas krecenia kierownica punto

glosne odglosy przy kreceniu kierownica lancia lybra

lekki stuk przy obrocie kierownicy prawo lewo

punto ii prostowanie kierownicy

stukanie w kole podczas krecenia kierownica

stuki przy kreceniu kierownica punto 2

stukanie przy skrecaniu kierownicy megane 2

przy kreceniu kierownica stuka fiat brava

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl